Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen week
  2. Tja, waren hele mooie stoelen, maar ze pasten niet.. Op de hoogte van de rand van het achterspatbord waren ze te breed, de stoel moest dus uit het midden staan. Verder waren ze te hoog. Zonder de rail waren ze goed, maar dan had je ze zo op de vloer moeten bouten en waren ze niet eer verstelbaar. Met de rail zat ik 6 cm hoger en dus met mijn ogen bijna ter hoogte van de bovenrand van de voorruit... Ik heb ze teruggestuurd. Jammer genoeg nam intatrim ze niet retour maar als ze verkocht worden krijg ik de opbrengst. Nu moet toch maar voor originele S3 leren stoelen bij caterham gaan denk ik. wel aan de prijs met transport, invoer en btw.. Ze passen volgens intatrim wel prima in tiger, westfield en lowcost, daar had hij er al meerdere aan geleverd. Intatrim maakt een hoop mooie stoelen, maar allemaal te hoog voor een caterham, tenzij je ze niet verstelbaar zo op de vloer vast maakt, en zelfs dan zitten ze nog hoger dan de standaard 6 cm dikke stoelen.
  3. R. Luijckx

    Aanmelden Trackday Lelystad 29 mei

    Ik ben er ook weer graag bij! Ook neem ik een (potentieel) nieuw lid mee. => foutje, ik zit er een jaartje naast!😬 tot morgen
  4. lvanswol

    Westfield gezocht ( of Caterham)

    Goedemorgen Otto, Ik ben nog steeds op zoek en heb je een mailtje gestuurd
  5. Otto Verkerke

    Westfield gezocht ( of Caterham)

    Mijn Westfield SEiW 2.0i van 2009 met een Zetec 2l injectie is te koop. Zetec 2.0 i met KMS MP25 ECU. T9 bak en sperdifferentieel. Net nieuwe APK met o.a. nieuwe banden, remmen en katalysator. Bij interesse stuur mailtje naar polisa@me.com Otto Verkerke
  6. M Breit

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Bedankt en tot zondag!
  7. Beste KCC'ers, Diverse leden zullen deze VM nog wel herkennen. We zijn de laatste jaren minder actief geweest in de club omdat onze passie voor kitcars is verschoven naar klassiekers. Zoals de meeste wel zullen weten is de bouw van deze auto voor mij het zetje in de rug geweest om iets in de auto-mobiel sector te gaan doen (Autorestauratie). De auto is door mijn vader en door mij gebouwd tussen 2010 en 2012. We hebben mooie ritten gemaakt met de auto, maar de laatste tijd staat hij vaak stil. We zijn nu zo ver dat de auto verkocht mag gaan worden. We hopen dat de auto bij een liefhebber terecht komt die de bouwkwaliteit en de looks van de auto weet te waarderen. We hebben altijd erg genoten van de clubmeetings en van de clubleden, we willen daarom ook eerst de auto hierzo aanbieden voordat we hem later deze week op Marktplaats zetten. Hier is nog het linkje van het topic van de bouw. (helaas is de website waarop de bouwverslagen stonden gehackt, en dus verwijderd. Foto's hebben we nog) De advertentietekst: Schitterende VM77 met Honda S2000 motor (bouwjaar 2012) Deze prachtige VM77 is door ons gebouwd tussen 2010 en 2012. Doordat we de auto te weinig gebruiken wordt hij nu, met pijn in het hart, te koop aangeboden. Het is een exclusieve VM77 door zijn aluminium body en bijzondere motor. De auto heeft namelijk een motor van een Honda S2000, welke standaard al 240 pk heeft zonder turbo! De motor is een hoogtoerig wonder welke onder andere door VTEC een maximum toerental heeft van circa 9500 tpm. Het was een grote uitdaging om deze motor in het kleine carroserie’tje te plaatsten, zeker omdat wij graag de originele Honda versnellingsbak wilde gebruiken. Daarom moest ook de carrosserie ligt aangepast worden. Ook het uitlaatcircuit heeft de nodige aandacht gehad, na circa 3 verkeerde/niet werkende uitlaten hebben we uiteindelijk de beste versie gevonden. De auto heeft volledige onafhankelijke wielophanging, staat op Billstein veren en dempers en remt met behulp van Wilwood 4 pots remklauwen voor en Cosworth remmen aan de achterkant. De carrosserie is gedeeltelijk aluminium en gedeeltelijk polyester. Vrijwel al het polyester hebben we zelf gemaakt of aangepast. Onder andere de ‘Donkervoort’ stijl voorkant met verlaagde onderspoiler. Maar ook de verbrede aflopende achterspatborden met geïntegreerde achterlichten en de Speedster look kofferklep met bulten achter de voorstoelen. Tevens hebben we de achterkant afgewerkt met een aluminium diffuser. Voor de kofferbak hebben we zelf de benzinetank ontworpen die platter en breder is dan het origineel. Daardoor heb je ook nog veel ruimte in de kofferbak en toch ook een tank van circa 45 liter. De elektronica is gebaseerd op de kabelboom van VM waarbij wij zelf een KMS ECU toegevoegd hebben voor de motor-elektronica. De KMS Wide band Lambda controller zorgt voor een extreem nauwkeurige meting van de uitlaatgassen in de uitlaat en samen met de KMS MP25 ecu zorgt dit voor de juiste afstelling van deze motor. Diverse gevevens kunnen worden afgelezen in het KMS Display wat tevens voorzien is van een Shift indicator. Het dashboard is uitgerust met een 6 tal VDO klokken en LED indicator lampjes. Hij is bekleed met Alcantara, net als het stuur, middentunnel en de Tillett carbon fibre sportstoelen. De bouw van de auto is met foto’s uitvoerig gedocumenteerd. Alle extra’s: Aluminium body Originele 16” Revolution velgen. Wilwood Voorremmen Sierra Cosworth achterremmen Sierra Xr4 limited sper differentieel Tillett carbon race-kuipstoelen Sabelt 4-punts gordels Donkervoort neusje Speedster kap (RCB) Chrome rolbeugels Hoge capaciteit alu radiator Vergrote en verlaagde alu benzinetank (45 liter) Aluminium dorpels, diffuser en deuren Sparco sportstuur Snel stuurhuis (2,5 omwentelingen L – R) Led achterlichten, knipperlichten KMS MP25 ECU KMS wide band lambda control KMS Display Verlaagd stuur De vraagprijs voor deze auto is: €32 500,- Een paar foto's staan hieronder, maar de rest staan op mijn website: Bram's Classic Cars Voor info: Bram: 06 22293221 of info@bramsclassiccars.com Met vriendelijk groet, Antoon en Bram Meewisse Hoogerheide
  8. hilberink.g

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Tim je bent een topper . Tot zondag.
  9. Eerdere
  10. Arjan Verbokkem

    Hoofdremcilinder Lotus Superseven S4

    In de link staat deze tekst bij de S4: Super 7 S4, ? thru 9/71 Girling: Left 64032149; Right 64032150 Also used on: 10/64 to 10/66 Cortina & Super 1200-1500; Cortina MkII (not GT) 1967 on; Morgan Plus 4; Morgan 4/4; Europa S2 thru 9/71; Elan De remmen gebruikt op de S4 zijn ook gebruikt op de Cortina, zoals je (Gijsberts) ook aangeeft in je bericht. Bij dit soort zoektochten is het altijd zoeken naar aanknopingspunten, om op die manier een leverancier te vinden. Met deze informatie kan ts verder zoeken bij leveranciers van Cortina of Morgan onderdelen en wellicht aan de hand van de gebruikte remklauwen een bijpassende hoofdremcilinder zoeken. Dus nee, ik heb de vraag goed gelezen.
  11. Tim Valk.

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Ik ben erbij en zorg weer voor voldoende souvlaki’s met al de toebehoren 👍
  12. J. Gijsberts

    Hoofdremcilinder Lotus Superseven S4

    Ik vermoed dat Arjan de vraag niet goed heeft gelezen. Zijn link geeft geen informatie over de hoofremcilinder. Het nummer c64676597034 dat de heer de Coninck vermeld, is dat het nummer dat op de hoofdremcilinder is ingegoten? Oorspronkelijk ken ik het nummer 6466597, dat in de jaren 1966 - 1970 onder andere op de Ford Cortina GT werd gebruikt. Met een zuiger diameter van 0.7 inch of 0.75 inch. Waar heb je het referentienummer vandaan? De toevoeging 034 ken ik niet, maar zou te maken kunnen hebben met de aansluitingen voor de remleidingen. Helaas is er niet veel meer te vinden over de onderdelen uit de jaren rond 1970. Sukses met de zoektocht.
  13. Menno Groenendaal

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Bas, je hebt helemaal gelijk. Dit jaar vieren we het omdat het vorig jaar niet voor iedereen toegankelijk was ivm met de geldende c...na maatregelen. Grt Menno
  14. Menno Groenendaal

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Beste M Breit, Je kunt inderdaad ter plekke lid worden voor 50,- dit is het gereduceerde tarief voor de rest van het jaar. Als lid krijg je oa 4 keer per jaar het clubblad, toegang tot meetings dit jaar zelfs 2 trackdays en vaak een uitbreiding op je kitcat vrienden groep. Vraag even naar mij Menno of Salem en dat regelen we dat. Voor de trackday gelden geen ingewikkelde eisen aan het voertuig. De accupool moet afgeplakt worden en je auto moet deugdelijk zijn. Een helm is verplicht. Met vriendelijke groet Menno
  15. lvanswol

    Westfield gezocht ( of Caterham)

    Ik heb hem gezien en het is inderdaad een mooie Seven maar niet wat ik zoek (kleur, merk, soort motor en prijs zijn het allemaal net niet voor mij).
  16. Rob Schipper

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Het word mooi weer, ik ben er ook. Helaas alleen 's ochtends want ik moet werken😒
  17. Francesco De Stefano

    Westfield gezocht ( of Caterham)

    Ik zou gaan voor de mooie VM77 turbo die nu aangeboden wordt. Hoef je later niets meer te verbouwen omdat je toch wat snellers wil en ik ken de hoge bouwkwaliteit die de vorige eigenaar erop na hield. Enne…. VM77 is gewoon een vd mooiere Sevens! 🙃
  18. Otto Verkerke

    Westfield gezocht ( of Caterham)

    Ben je geslaagd en heb je intussen een Westfield of ben je nog op zoek? gr/Otto
  19. B.Klaaijsen

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    volgens mij is de kitcarclub opgericht in 2001 en is dat geen 20 maar 21 jr geleden
  20. Arjan Verbokkem

    Hoofdremcilinder Lotus Superseven S4

    Op onderstaande site worden de gemonteerde remmen per type beschreven. https://www.gglotus.org/ggtech/europa-brakeinfo/brakeinfo.htm Aan de hand hiervan zou je een keuze moeten kunnen maken.
  21. Arjan Verbokkem

    VW KEVER PARTS GEZOCHT

    Kijk een bij https://www.pieterlos.nl/ in Heerhugowaard. Een wat oudere man die zijn winkel aan het leegverkopen is en heel veel in voorraad heeft.
  22. Mario

    VM-77 te koop

    Aangezien ik bijna 60 jaar ben en niet meer zo soepel als jaren geleden ben ik op zoek naar een nieuwe eigenaar voor de VM-77 turbo. Mijn vrouw en ik hebben er vele jaren met plezier in gereden en wie wil dat van ons gaan overnemen? Wij zijn nu op zoek naar een MX-5. De auto is in 2005/2006 door mij zelf gebouw met een Zetec 2.0 liter. In 2014 kwamen de turbo kriebels en is er een Opel 2.0 liter LEH in gegaan. Deze draait op een origineel Opel motormanagement ingebouwd door V-Max Duitsland. Het vermogen is 262pk en 392 Nm. Ledig gewicht 670kg. De versnellingsbak is een BGH T9. Het Diff 3,62 LSD van Cosworth. De wielophanging achter is onafhankelijk. Willwood remmen aan de voorzijde en verchroomde draagarmen. Origineel VM dak en deuren aanwezig. Verlaagde vloer. 4-puntsgordels. Variabele interval ruitenwissers. De auto verkeert in goede staat en rijdt perfect. Kenteken 43-TK-GT; Apk gekeurd tot 23-04-2023. Kilometerstand op dit moment 47.643. Vraagprijs: 24.750,-- Ben je geïnteresseerd: graag een bericht via deze site of naar mdt@kpnmail.nl Groeten, Mario
  23. hilberink.g

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Andere jaren kon je je als nieuw lid aanmelden voor een gereduceerde prijs . Dan kun je de hele dag meerijden. Vergeet je Helm niet. En jij krijgt natuurlijk ook ons geweldige clubblad de komende periode. Tot de 22e mei. Gr Gerrit
  24. M Breit

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Wat zijn de eisen om aan dit evenement mee te doen? Is het op locatie inschrijven en betalen? Moet je lid zijn om mee te kunnen doen? Hopelijk tot 22 mei!
  25. Kirsten

    VW KEVER PARTS GEZOCHT

    Hi! Ik ben op zoek naar VW kever onderdelen: deuren, kappen, motorkap en neus voor de restauratie van mijn kever (1970, 1302). Dus ben je je kijkt aan het bouwen op een kever onderstel maar heb je de onderdelen niet nodig? Hoor ik het graag 0757253327
  26. Peter Scheilen

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Yep, ben er uiteraard weer bij 😎 Grtz. Peter
  27. Rob van Mulekom

    Trackday(s) KCC 2022. 22 mei en 24 sept

    Wij zijn er ook weer bij, als het goed weer is. Rob en Sandra
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...