Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Joey van den Bogaert

    E10 Brandstof

    Bij mijn westfield zal het de slangeslangeneen stukje vanaf de tank naar de leidingen die onder de auto doorlopen en een klein stukje onder de kap. De rest is metaal. Er zijn tankstations die vrijgesteld zijn van E10. Dit omdat zij maar 1 product hebben. De selfservice pompen. Deze worden door o.a. shell en avia voorzien van brandstof.
  3. Last week
  4. E de Vries

    E10 Brandstof

    Dank vast voor jullie reacties. Het gemene is inderdaad dat je met weinig kilometers eerst weinig merkt en later als meer kilometers gedraaid hebt nog tegen de problemen aan loopt. Ik ga zeker eens kijken op de verschillende genoemde links en daarnaast kijken wat dit voor mijn eigen Westfield betekent op het gebied van slangen, rubbers en andere componenten van het brandstofsysteem. Vooral ook het kunnen aantasten van aluminium en kunststoffen door het vocht aantrekkende karakter van E10 en daarbij bijvoorbeeld metalen brandstof tank kan laten roesten. Omdat ik de auto niet zelf gebouwd hebt, zal ik in stapjes onderzoek wat dit precies betekent door mijn eigen Westfield en vooralsnog zolang mogelijk op E5 blijven rijden.
  5. Nico van Zijl

    E10 Brandstof

    Check op: https://www.e10check.nl/ Let op: Als een voertuig niet geschikt is voor E10 dan kan het tanken van deze brandstof onnodige schade veroorzaken. Kijk ook even op: https://fehac.nl/benzine-e10-en-het-brandstofsysteem-van-klassieke-voertuigen/ Advies is voor veel oudere motoren om Shell V-Power, BP Ultimate of een Super Plus 98 te tanken. ANWB zegt over de schade die kan ontstaan:"Bij niet-geschikte auto’s gaat het om kunststoffen en metalen (of aluminium) die aangetast kunnen worden. In de regel gebeurt dit niet direct maar is het een wat langer proces. Uit een duurtest die we hebben gehouden met een ongeschikte auto waren er na 7.000 km nog geen sporen van aantasting te vinden. Echte problemen ontstonden pas na nog eens 20.000 km." Naast de kunststoffen lijkt er ook een risico bij aluminium te liggen. Daarmee wordt het vanaf 1 oktober al snel duurder tanken.
  6. Menno Groenendaal

    E10 Brandstof

    Er zijn ook rubberslangen op de markt die bestand zijn tegen E10. Google maar eens op E10 bestendig.
  7. Harry Bouma

    E10 Brandstof

    je motorblok zal niet het "probleem" vormen. De ethanol die er in zit kan sommige rubber en kunststoffen aantasten. Denk hierbij aan rubber (benzine) slangen en o-ring afdichtingen van injectoren of rubbers in carburateurs. Die niet bestendige rubber slangen worden alleen gebruikt bij aanvoer vanaf de tank en overflow. Die kun je simpel vervangen door teflon slangen en de afdichtingen door een ethanol bestendig type. Heb zo niet paraat welk type dat is.
  8. Per 1 oktober zijn de benzinepompen verplicht E10 te gaan leveren. Zelf heb ik een Westfield uit 2005 met een 2.0 Ford Duratec motor en vroeg me af of het verstandig is om de E10 95 brandstof te gaan tanken of op zoek gaan naar een E5 pomp. Hoe kan je checken of het motorblok er voor geschikt is E10 te rijden. Www.e10check.nl hanteert slechts automerken als uitgangspunt. Bij Ford betekent geschikt vanaf 1992 maar wel met diverse uitzonderingen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
  9. Marc Verbeek

    Grensrit Merksplas

    Hoi allemaal Dit jaar is er weer een grensrit en wel op 13 oktober . Het is een rit van ongeveer 135 km langsheen de Noord Brabantse en Kempische wegen . Samenkomen voor een bakkie doen we in Merksplas bij "colonie 7" . Adres : Kapelstraat 10 https://www.colonie7.be/ We kunnen daar terecht vanaf 10.00u , rond 11.00u beginnen we aan de rit . Na ongeveer 60 km kunnen we voor de lunch terecht bij "De Fazant" in Ulvenhout . https://defazant-ulvenhout.nl/ Na de rit kan er nog wat nagepraat worden in café " Den Boskant " te Beerse . Adres : Lilsedijk 100 https://www.facebook.com/DenBoskant/ De KCC leden hebben recht op gratis lunch en bijhorende drank . De niet leden betalen dit zelf ter plaatse . Een GPX bestand van de rit is in de maak . Diegene die graag een GPX bestand ontvangen mogen een mailtje sturen naar : marcverbeek@hotmail.com . Een papieren roadbook zal ook nog voorzien worden . Ook op de FB groep van de KCC kitcarclub NL zal het evenement kenbaar gemaakt worden . Inschrijven kan zowel hier als op FB . En zoals de vroegere deelnemers zullen beamen , tijdens de grensrit regent het nooit ........ Groetjes , Marc en Jeanneke
  10. Marc Verbeek

    Cars & Coffee Rijkevorsel

    Op 29 September wordt er in Rijkevorsel weer een Cars and Coffee georganiseerd . https://rijkevorsel-leeft.be/2-cars-coffee
  11. Jaap van Dijk

    zwaar schakelen

    Bak laten spoelen en er daarna nieuwe olie in doen. Veel garage bedrijven kunnen een versnellingsbak spoelen.
  12. Earlier
  13. hilberink.g

    Even voorstellen

    Nico welkom bij de club als forum lid. Als club lid krijg je ook 4 keer per jaar ons mooie club blad thuis gestuurd En kun je deelnemen aan diverse evenementen. Dit alles voor maar een paar tientjes per jaar. Gr Gerrit Hilberink
  14. Michel du Maine

    Even voorstellen

    Leuke auto, welkom hier.
  15. Francesco De Stefano

    Tikkend geluid versnellingsbak

    Mooi klusje! Motor eruit! 😁
  16. Pim de Jonge

    zwaar schakelen

    Hoi Harry,, dat gouw wegdoen gaat ook gebeuren om de Lancia 037 te bekostigen, echter hij gaat alleen weg als deze goed rijd / schakelt. Stel je hulp op prijs kun je een pm met je nummer doen? Alvast bedankt, ook de anderen ja die komt goed vrij Alle delen zo goed als nieuw, weinig speling
  17. Joey van den Bogaert

    Tikkend geluid versnellingsbak

    Je koppeling ontkoppeld wel goed aangezien je moeite hebt met schakelen. De kans is groot ergens een lager of synchoomringen naar de knoppen (moeite met schakelen). Ik zou haast zeggen bak eruit en deksel bovenop de bak openen en kijken. T9 bak heeft een "los" bellhouse en een cardanas die in de bak schuift. Mt75 is een geheel en heeft de cardan met bouten vast zitten aan de uitgaande as van de bak.
  18. Paul van de Kant

    Tikkend geluid versnellingsbak

    Heren, zojuist de auto even laten draaien op twee steunen. Het probleem zit in de tweede en vierde versnelling. Dan ratelt de bak als een gek. De as en dif zijn allebei stil. kan het de aslager zijn?? De versnelling gaat ook zwaar zijn twee in.
  19. Allen, Zijn er mensen die hun Toyo R1R voor een andere banden hebben vervangen? Welk merk/type is het geworden en wat is de ervaring? T.z.t. zal iedereen hun banden moeten vervangen en op deze manier kunnen we ervaringen delen. Ik kijk momenteel (ook i.v.m. de prijs dan maakt een keertje meer glijden niet heel veel uit) in de hoek van de Nankang NS2R treadwear 180 en Federal 595 RS-Pro. Graag een review van banden houden: grip bij droog en mogelijk nat weer, slijtage, treadwar en niet te vergeten bandenmaat!
  20. Harry Bouma

    zwaar schakelen

    Pim Ik kan je slechts een advies geven: Gauw weg doen. Zijn alleen maar problemen met dat type Renault. Bel mij wel even dan kan ik je wel helpen.. Gadsamme wat staat die Alpine er mooi bij. Heb heeeel vroeger ooit eens eentje voor 9000 duitse mark gekocht.
  21. E. Scholte Albers

    Deksel diff

    Dank je wel Harry voor deze info.
  22. Koen Peeters

    Toyo Proxes R1R

    Dag Jimmy, Bedankt voor de nuttige info. Ik vind het echter zeer spijtig, want ik ben zelf anderhalf jaar geleden overgestapt van de T1R naar de R1R en ben er bijzonder tevreden mee. Een bijkomende moeilijkheid was toen (en allicht nog steeds) dat mijn achterbanden 225/50/16 in Europa niet leverbaar waren en ik ze in Amerika moest kopen, waar ze wél verkrijgbaar waren. Hopelijk komt er snel een waardig alternatief.
  23. hilberink.g

    zwaar schakelen

    Pim bij mijn seven was het schakelen ook grabbelen en gokken en moeilijk in de versnelling . Bij mij lag het aan de pook en overbrenging. Nu een nieuwe short shifter er op gezet , en nu strak schakelen . Gr Gerrit
  24. Menno Groenendaal

    zwaar schakelen

    Komt de koppeling helemaal vrij?
  25. Pim de Jonge

    zwaar schakelen

    Niet helemaal KITCAR mijn Alpine, maar toch grotendeels van glasvezel, graag jullie hulp / advies gevraagd over mijn versnellingsbak Het zou een geriviseerde bak ( type 353 ) moeten zijn die ik in 2013 gekocht heb aan het begin van mijn project. Toen heb ik hem gevuld met olie en onder een doekje in de hoek van de werkplaats gezet. Ben onlangs proef gaan rijden op ons schoolterrein en merk dat de bak heeeeeel zwaar schakeld. Je moet echt kracht uitoefenen om de versnelling te vinden. Ook is de bak heel erg vaag geen duidelijk H patroon, zit snel mis / in de verkeerde versnelling ( maar dat komt waarschijnlijk door het moeilijke schakelen. Een aantal suggesties heb ik gehad: 1e verkeerde olie gebruikt, synchros "plakken"? Olie was Kroon classic gear. 2e bak te lang stilgestaan en er is vliegroest ontstaan op de schakelassen Inmiddels wat olie afgetapt en er wat engine cleaner bij gedaan om de bak te reinigen. Toen wat gereden en geschakeld, ging al iets beter. Alle olie afgetapt en de aanbevolen 75 W 80 erin gedaan ( speciaal voor Renault, Peugeot en Citroen blijkbaar??) Moet zegen dat het schakelen nog steeds iets beter gaat maar nog lang niet top. Voordat ik verder ga test rijden misschien iemand hier andere suggesties? Of gewoon veel schakelen en hopen dat het beter word? Alle info welkom, Groet, Pim
  26. Willem van der Velde

    Even voorstellen

    Nette auto hoor . Welkom . Gr Willem
  27. Harry Bouma

    Deksel diff

    Als ik het zo opmeet kun je maximaal 22mm van de nok afhalen, dan houdt je voldoende reserve over rekening houdend met toleranties.
  28. Willem van der Velde

    Sproeiers delorto

    Een beetje specialist heeft een voorraad sproeiers liggen . Dit juist om de verschillen te testen . Speedcenter Geldermalsen (Jaap) ( sorry ik heb geen aandelen ) , maar daar weet ik van dat die niet snel mis grijpt in zijn voorraad . Gr Willem
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...