Ga naar inhoud

aansturing toerenteller


Peter Rozenboom

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb mijn pinto omgeruild voor een zetec. Ik gebruik de standaard ecu etc. Nu ben ik op zoek naar de plaats waar ik mijn toerenteller moet aansluiten.

Graag suggesties.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edis module zit er niet meer op Walter.

het is een gewone DIS bobine achteraan de cylinder kop, er gaat 3 draden op een 12V en 2 voor de bank = fire naar de ECU, een van die 2 draden moet je hebben. dat is de signaal kabel, volgens mij moet je dan de meter op 2 cylinder zetten om de juiste aanduiding weer te krijgen. welke van de 2 maakt niet uit, en het zijn er maar 2 omdat de motor in waste spark config draait. vandaar dus de meter instellen op 2 cylinder,

Grtz Tomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet jij dat?Ik kan iig uit zijn woorden opmaken dat hij standaard ECU heeft. Ik deed toen de aanname van de EDIS want die is standaard op de zetec. iig heeft de edis coilpack ook 2 draden en ook wasted spark.

Meer info dus of foto's voor betere hulp dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet jij dat?Ik kan iig uit zijn woorden opmaken dat hij standaard ECU heeft. Ik deed toen de aanname van de EDIS want die is standaard op de zetec. iig heeft de edis coilpack ook 2 draden en ook wasted spark.

Meer info dus of foto's voor betere hulp dan.

Edis zit niet standaard op een zetec, enkel bij oude modellen en automaat modellen, bij alle anderen stuurt de ecu dit zelf aan

d'er zijn in ieder geval meer zetecs zonder te vinden dan met

maar terug on-topic:

http://www.autosportlabs.net/Ford_EDIS_technical_information

Tach_circuit.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...