Ga naar inhoud

Remmen lopen vast


Richard

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

De remmen van mijn VM lopen aan als de motor warm wordt. We hebben de hoofdremcilinder al vervangen maar het euvel blijft. De afgelopen 3 jaar nooit een issue geweest maar nu slaan de remmen vast. Als ik 1 nippel los draai is de druk weg. We hebben ook al de slangen en remklauwen vervangen. Maar lijkt echt een hoofdremcilinder probleem. Kan de warmte vd uitlaat een issue zijn, hitteschild plaatsen. Maar waarom eerder geen last.

Hoor graag van jullie. Groet Richard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alvorens te kunnen reageren wil ik graag eerst een aantal zaken weten:
Heb je een tandem hoofdcilinder met of zonder rembekrachtiger of 2 aparte hoofdcilinders met een balance bar.
Normaal zijn voor en achter gescheiden. Blokkeren alle wielen of alleen voor of achter. Heb je schijfremmen voor en trommelremmen achter?
Van welk systeem draai je de ontluchtingsnippel los.
Heeft bij een warme motor de drukstang, die de hoofdcilinder bedient,  nog speling tov van de zuiger. Indien de zuiger(s) iets ingedukt worden blokkeert het afdichtingsrubber van de zuiger(s) het compensatiegaatje(s) in de hoofdremcilinder en kan de druk in de leiding niet weg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25-4-2023 om 20:23, Rudie Heikens zei:

Zitten ál je wielen vast?

Ja, alle 4 tegelijk. Er was laatst bij de garage waar hij staat een steekproef van de RDW die gaven ook aan dat alles op de hoofdremcilinder wijst. Maar deze is nieuw en wordt nu ter beoordeling naar een specialist opgestuurd. Heb je nog ideeën en een goed adres in de buurt van Nijmegen?

Groet Richard 

Op 26-4-2023 om 16:34, J. Gijsberts zei:

 

Alvorens te kunnen reageren wil ik graag eerst een aantal zaken weten:
Heb je een tandem hoofdcilinder met of zonder rembekrachtiger of 2 aparte hoofdcilinders met een balance bar.
Normaal zijn voor en achter gescheiden. Blokkeren alle wielen of alleen voor of achter. Heb je schijfremmen voor en trommelremmen achter?
Van welk systeem draai je de ontluchtingsnippel los.
Heeft bij een warme motor de drukstang, die de hoofdcilinder bedient,  nog speling tov van de zuiger. Indien de zuiger(s) iets ingedukt worden blokkeert het afdichtingsrubber van de zuiger(s) het compensatiegaatje(s) in de hoofdremcilinder en kan de druk in de leiding niet weg.

 

We waren op vakantie en even uit de lucht. Dank voor het meedenken, erg fijn! Rondom liggen schijfremmen; voor Girling en achter Ford. Alle 4 de wielen blokkeren. De garage heeft al een veer op het rempedaal gezet, zodat deze altijd in de hoogste stand komt. Helpt ook niet. Extra hitteschild, helpt ook niet. De garage gaat nu de nieuwe hoofdremcilinder opsturen naar een specialist. Zal je idee over speling vd drukstang nog doorgeven. Als de huidige garage er niet uit komt, waar kan ik hem dan het beste naar toe brengen in de buurt van Nijmegen??

Alvast dank voor het meedenken, groet Richard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2023 om 20:23, Rudie Heikens zei:

Zitten ál je wielen vast?

Dag Rudie, fijn dat je mee wilt denken. De 77 staat nu al 3 wkn bij de garage en ik wordt er onrustig van. Ja, alle 4 de wielen slaan vast. Vd week was er een steekproef van de RDW en die dachten ook mee, alles wijst naar de hoofdremcilinder. De nieuwe wordt nu opgestuurd ter beoordeling naar een specialist. Maar wat te doen als deze OK is? Weet je nog een goed adres in de buurt van Nijmegen??

Groet Richard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat de stift die naar jet pedaal loopt niet geheel vrij komt.

Als de leverancier straks zegt dar de hoofdremcill OK is dan kan het alleen maar komen doordat het retourgaatje in de hoofdremcill niet vrij komt omdat de "remstift" niet ver genoeg naar buiten komt. Het retourgaatje moet er voor zorgen dat de remmen weer vrijkomen na gebruik.

Zorg dat je 1 of enkele mm's speling hebt op de rempedaal, zodat je er zekere van bent dat de remstift door de inwendige veer maximaal naar buiten wordt gedrukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-4-2023 om 20:23, Rudie Heikens zei:

 

 

Dank voor je bericht, top! Ik zal het doorgeven aan de garage.

Groet Richard 

aangepast door Richard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rudie,

De garage had al 3mm speling aangehouden. Ze hebben vandaag een nieuwe laten komen, en het werkt weer. Degene die ik zelf gekocht had bij Auto onderdelen 24 was defect geleverd. Wat een gedoe en 10 manuren a 90 euro armer. Maar ja we kunnen weer touren. Dank nog voor je technisch advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het “lek” boven water is. Kun je misschien het onderdeelnummer delen zodat de VM77 rijders weten om wel onderdeel het gaat? Dank alvast, groet Francesco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...