Guitarguru Geplaatst: 5 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 5 januari 2023 Hoi, onze start steeds niet na een dag of 3 a 4 stilstand. We hebben nog geen lekstroom kunnen ontdekken. Net na slechts een half uurtje opladen, ging het voltage van 11,4 naar 12,8. Dat kan toch niet? Hij startte ook gelijk. Toen ik de lader aansloot zag ik het voltage ook meteen met tienden oplopen.. Ik krijg gewoon een soort gevoel als bij de benzineleiding, dat er een vuiltje voorzit, die je even moet doorblazen, maar heb verder geen kennis omtrent electriciteit helaas. Zegt het jullie iets? Alvast dank voor het meedenken. Quote
Guitarguru Geplaatst: 12 januari 2023 Auteur Rapporteer Geplaatst: 12 januari 2023 Ik ga maar een jumpstarter aanschaffen. De accu is nog geen jaar oud. Vervangen om hetzelfde euvel van snel leeglopen. Daar zit het hem dus niet in. Toch lekstroom? Kon het vorig jaar niet vinden, dus dan maar een lapmiddel. Moet echt om de dag een stuk rijden om de accu op kracht te houden. Quote
hilberink.g Geplaatst: 12 januari 2023 Rapporteer Geplaatst: 12 januari 2023 Lekstroom is er altijd wel . Haal de min Pool er eens een paar dagen van af en meet dan wat je voltage doet . Als het dan nog goed is weetje dat je accu goed is. Als de motor loopt meet dan ook even wat je voltage is die moet dan rond de 14V zitten . Als hij lager is werkt je dynamo waarschijnlijk niet goed. Lekstroom opsporen is altijd lastig . Je kunt elke keer een andere zekering er uithalen, en kijken welke zekering/groep het probleem veroorzaakt. P.s wat voor een auto gaat het om . Is het een standaard zekering /relais kast . Radio , alarm, computer en klokje hebben altijd lekstroom, Gr Gerrit . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.