Ga naar inhoud

Past een INTATRIM Ranger stoel in een caterham S3?


R.v.Maarschalkerweerd

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Omdat skai/leren stoelen voor een caterham niet zijn te krijgen (voor een schappelijke prijs...) overweeg ik om deze stoelen Intatrim Automotive Classic, Replica & Kit Car Seating | Ranger Stoel

te kopen. Ik twijfel echter of ze passen. De zitting breedte gaat, heb ik zelfs wat over, maar de rugleuning wordt op pakweg 3/4 hoogte 440 mm breed. Boven de tunnel is er ruimte natuurlijk maar aan de buitenkant zou het een probleem kunnen worden. 
Mijn vraag is daarom: heeft iemand deze stoelen toevallig al in een S3?

Gr, Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb al met Bas gemaild, maar net te laat :-)

Heb de stoelen in leer met stiksel in de kleur van de auto besteld. Wel 6 tot 8 weken levertijd, maar daar kom ik wel overheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...

Tja, waren hele mooie stoelen, maar ze pasten niet.. Op de hoogte van de rand van het achterspatbord waren ze te breed, de stoel moest dus uit het midden staan. Verder waren ze te hoog. Zonder de rail waren ze goed, maar dan had je ze zo op de vloer moeten bouten en waren ze niet eer verstelbaar. Met de rail zat ik 6 cm hoger en dus met mijn ogen bijna ter hoogte van de bovenrand van de voorruit...
Ik heb ze teruggestuurd. Jammer genoeg nam intatrim ze niet retour maar als ze verkocht worden krijg ik de opbrengst. Nu moet  toch maar voor originele S3 leren stoelen bij caterham gaan denk ik. wel aan de prijs met transport, invoer en btw..

Ze passen volgens intatrim wel prima in tiger, westfield en lowcost, daar had hij er al meerdere aan geleverd. Intatrim maakt een hoop mooie stoelen, maar allemaal te hoog voor een caterham, tenzij je ze niet verstelbaar zo op de vloer vast maakt, en zelfs dan zitten ze nog hoger dan de standaard 6 cm dikke stoelen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je de rails niet tegen de chassisrails naast de stoel kwijt? Dan hangt de stoel tussen de rails. Moet je wel iets zelf maken, heb ik ook gedaan. Heb je wel een verstelbare stoel die op de vloer staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve dat ze te hoog waren was de stoel ter hoogte van de rand van het spatbord ook te breed. 
Verder viel de zitpositie me wat tegen. aan de hand van de tekeningen en foto's leek het in orde, maar ik zat veel meer rechtop, dit dan vergeleken met de standaard stoel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...