Ga naar inhoud

Rear body bevestiging op chassis


Aanbevolen berichten

Bij mijn Westfield SEiW zitten aan de achterzijde (uiterste achter-onderkoker) van het chassis aan de onderkant links en rechts kokertjes van een centimeter of 8. Ik neem aan dat de polyester flens van de body daar van de onderkant af opgepopt moet worden. Deze bevestiging ontbreekt bij mijn auto en naar het lijkt al vele jaren. De laatste steun die de hele kont van de auto heeft is derhalve op de hoekpunten van de rolbar. Het geheel is dus door gebrek aan steun door het eigen gewicht, de boot (met inhoud) en het reservewiel in de loop van de jaren danig vervormd. Bovendien klappert het hele zaakje achter tegen de tank aan. Wanstaltig en onbegrijpelijk.
Zal ik nou een verloop maken en de kont daarop bevestigen of de hele kont in zijn geheel naar de goeie positie in model trekken tegen de 8 cm. -kokertjes aan- en optrekken en wringen (+/- 2 cm.) en dan de polyesterflens vastpoppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Adriaan zei:

hele kont in zijn geheel naar de goeie positie in model trekken tegen de 8 cm. -kokertjes aan- en optrekken en wringen (+/- 2 cm.) en dan de polyesterflens vastpoppen?

Wanneer nog mogelijk zou ik dit doen, tenzij het zodanig vervormd is dat er teveel spanning op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb/had ik ook Arjan. Het is ook weer niet zo dat het op barsten en scheuren staat! Ik heb van vierkante koker een subframe gemaakt waar de U-beugel voor het reservewiel in schuift. Op die koker (overdwars) pop ik nu de hele polyesterflens van onderen af vast, zodat er geen puntbelasting op alleen de hoeken komt. 
Bedankt voor het meedenken. (Je weet eigenlijk al hoe het moet, maar wilt toch een bevestiging).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...