Mikemul Geplaatst: 30 augustus 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Hallo, er is een probleem met mijn motor met kms ecu, het betreft een Audi 2,3l 20v 5 cilinder. Met penbobines en bosch injectoren. Ik heb alles aangesloten op de ecu en de kabelboom Gecontroleerd. Alle instelling correct in de computer. Nu slaat de motor aan alleen loopt hij op 4 cilinders. Cilinder 5 doet niet mee maar de boegie word wel nat. Ik heb een lijstje gemaakt wat ik gecontroleerd heb. Wat gecontroleerd/nagekeken/vervangen Kabelboom doorgemeten Nieuwe boegies gemonteerd Compressie gemeten Brandstofdruk gemeten 3/4bar Mapping gecontroleerd Injector flowtest gedaan Krukas signaal test gedaan Ontstekingsvolgorde gecontroleerd Vonken van boegies getest Inlaat kleppen gecontroleerd of ze open gaan Inlaat pakking opnieuw gemonteerd en vloeibare pakking extra er tussen gebruikt Temperatuur sensor aangesloten Oliedruk sensor aangesloten Motor timing gecontroleerd Tijdstip van ontsteken gecontroleerd met timing light Alle boegies vonken wanneer ze op de kop liggen. Maar wanneer de boegie gemonteerd zit in de kop is de vonk niet sterk genoeg of er is helemaal geen vonk. iemand een idee wat dit kan zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hilberink.g Geplaatst: 30 augustus 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Kris ROLTECH Is de specialist op dit gebied. hij had bij mij de storing zo gevonden en opgelost. daar naar alles perfect afgesteld op de rollentestbank. https://nl-nl.facebook.com/MOTORMANAGEMENT.AFSTELLINGEN.TESTBANK.KITCARS/ Gr Gerrit Hilberink Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 31 augustus 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 31 augustus 2021 Schroefdraad van de bougie soms vervuild? Goede massa aan het blok? Bobines al gewisseld van plek? En gekeken of het probleem verplaatst? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mikemul Geplaatst: 31 augustus 2021 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 31 augustus 2021 50 minuten geleden, Menno Groenendaal zei: Schroefdraad van de bougie soms vervuild? Goede massa aan het blok? Bobines al gewisseld van plek? En gekeken of het probleem verplaatst? Het zijn nieuwe boegies dus schroefdraad moet schoon zijn! ik heb de massa door gemeten van het blok naar het frame en is goed, zit een massa kabel tussen frame en motor. ja ik heb de bobines al onderling gewisseld en de boegies ook alleen het probleem blijft bij cilinder 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 1 september 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 september 2021 Heb je wel zeker compressie op 5? Als je brandstof hebt en vonk (op het juiste moment) en compressie, dan móet het toch werken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Han.cordang Geplaatst: 2 september 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 2 september 2021 is de injector wel aangestuurd ? van cill wisselen kabel aansluiting of de injectors wisselen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mikemul Geplaatst: 4 september 2021 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2021 Op 1-9-2021 om 21:13, Rudie Heikens zei: Heb je wel zeker compressie op 5? Als je brandstof hebt en vonk (op het juiste moment) en compressie, dan móet het toch werken? Ja ik heb 8,5/9 bar gemeten met de compressie meter, ik weet dat die brandstof inspuit en dat die vonkt op de kop. Ik weet niet of die vonkt in de cilinder anders zou hij wel moeten werken inderdaad Op 2-9-2021 om 18:18, Han.cordang zei: is de injector wel aangestuurd ? van cill wisselen kabel aansluiting of de injectors wisselen Cilinder word nat van binnen en boegie ook dus ga ik er van uit dat hij dan inspuit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 4 september 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2021 Dan zou 'ie nog 360 gr verkeerd kunnen vonken, dus niet op de compressieslag maar op de wisseling van inlaat- naar uitlaatslag (of kan dat niet?) Heb je wel een/de goede ECU? Anders KMS consulteren... Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mikemul Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 6 september 2021 Op 4-9-2021 om 19:57, Rudie Heikens zei: Dan zou 'ie nog 360 gr verkeerd kunnen vonken, dus niet op de compressieslag maar op de wisseling van inlaat- naar uitlaatslag (of kan dat niet?) Heb je wel een/de goede ECU? Anders KMS consulteren... Ik ben benieuwd naar de oorzaak. Nee dat is niet mogelijk de ontsteking is een wasted spark constructie hierdoor vonkt die twee keer per 4 slagen. Ja de computer is goed voor deze motor en setup. Ik heb niet de mogelijkheid een andere kms ecu te gebruiken helaas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 12 september 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 12 september 2021 Wasted spark in combi met coil over plugs is wel een zeldzaamheid. WS wordt meestal gebruikt om het aantal uitgangen van de ecu en het aantal bobines te beperken door het gebruik van één bobine per 2 cilinders. Dat werkt omdat bij een 4 cilinder motor er altijd 2 zuigers 180 graden ten opzichte van elkaar staan. 1 cilinder krijgt dan de vonk die nodig is, terwijl de andere cilinder een vonk krijgt die nergens voor nodig is (maar geen kwaad kan), vandaar de term ‘wasted’. Jouw motor heeft één bobine per cilinder en de ecu moet zorgen dat om de 144 graden (720/5) van de krukas een cilinder vonkt. Wasted spark in combi met een 5 cilinder zou eigenlijk betekenen dat je de ecu op 10 cilinder moet zetten… Wat bedoel je met wasted spark in dit geval ? Heeft iedere bobine z’n eigen aansluiting op de ecu ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 27 september 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 september 2021 FF contact opnemen met Johan Grotel de man achter het KMS systeem . Tegenwoordig heeft hij een eigen toko Carrot powertrain Solutions . Maar hij staat altijd open voor hulp . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maarten Geplaatst: 22 oktober 2021 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 oktober 2021 Op 30-8-2021 om 09:22, Mikemul zei: Hallo, er is een probleem met mijn motor met kms ecu, het betreft een Audi 2,3l 20v 5 cilinder. Met penbobines en bosch injectoren. Ik heb alles aangesloten op de ecu en de kabelboom Gecontroleerd. Alle instelling correct in de computer. Nu slaat de motor aan alleen loopt hij op 4 cilinders. Cilinder 5 doet niet mee maar de boegie word wel nat. Ik heb een lijstje gemaakt wat ik gecontroleerd heb. Wat gecontroleerd/nagekeken/vervangen Kabelboom doorgemeten Nieuwe boegies gemonteerd Compressie gemeten Brandstofdruk gemeten 3/4bar Mapping gecontroleerd Injector flowtest gedaan Krukas signaal test gedaan Ontstekingsvolgorde gecontroleerd Vonken van boegies getest Inlaat kleppen gecontroleerd of ze open gaan Inlaat pakking opnieuw gemonteerd en vloeibare pakking extra er tussen gebruikt Temperatuur sensor aangesloten Oliedruk sensor aangesloten Motor timing gecontroleerd Tijdstip van ontsteken gecontroleerd met timing light Alle boegies vonken wanneer ze op de kop liggen. Maar wanneer de boegie gemonteerd zit in de kop is de vonk niet sterk genoeg of er is helemaal geen vonk. iemand een idee wat dit kan zijn? Als je me een PB stuurt dan geef ik je mijn nummer, dan lossen we dat probleem van jou op👍 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.