Ga naar inhoud

Probleem met Kms ecu


Mikemul

Aanbevolen berichten

Hallo, er is een probleem met mijn motor met kms ecu, het betreft een Audi 2,3l 20v 5 cilinder. Met penbobines en bosch injectoren. Ik heb alles aangesloten op de ecu en de kabelboom Gecontroleerd. Alle instelling correct in de computer. Nu slaat de motor aan alleen loopt hij op 4 cilinders. Cilinder 5 doet niet mee maar de boegie word wel nat. Ik heb een lijstje gemaakt wat ik gecontroleerd heb. 
 

Wat gecontroleerd/nagekeken/vervangen

 

Kabelboom doorgemeten

Nieuwe boegies gemonteerd

Compressie gemeten

Brandstofdruk gemeten 3/4bar

Mapping gecontroleerd 

Injector flowtest gedaan 

Krukas signaal test gedaan

Ontstekingsvolgorde gecontroleerd

Vonken van boegies getest 

Inlaat kleppen gecontroleerd of ze open gaan 

Inlaat pakking opnieuw gemonteerd en vloeibare pakking extra er tussen gebruikt

Temperatuur sensor aangesloten

Oliedruk sensor aangesloten

Motor timing gecontroleerd 

Tijdstip van ontsteken gecontroleerd met timing light

Alle boegies vonken wanneer ze op de kop liggen. Maar wanneer de boegie gemonteerd zit in de kop is de vonk niet sterk genoeg of er is helemaal geen vonk. 
 

iemand een idee wat dit kan zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Menno Groenendaal zei:

Schroefdraad van de bougie soms vervuild?

Goede massa aan het blok?

Bobines al gewisseld van plek? En gekeken of het probleem verplaatst?

Het zijn nieuwe boegies dus schroefdraad moet schoon zijn!

 

ik heb de massa door gemeten van het blok naar het frame en is goed, zit een massa kabel tussen frame en motor. 
 

ja ik heb de bobines al onderling gewisseld en de boegies ook alleen het probleem blijft bij cilinder 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2021 om 21:13, Rudie Heikens zei:

Heb je wel zeker compressie op 5? Als je brandstof hebt en vonk (op het juiste moment) en compressie, dan móet het toch werken?

Ja ik heb 8,5/9 bar gemeten met de compressie meter, ik weet dat die brandstof inspuit en dat die vonkt op de kop. Ik weet niet of die vonkt in de cilinder anders zou hij wel moeten werken inderdaad 

Op 2-9-2021 om 18:18, Han.cordang zei:

is de injector wel aangestuurd    ?  van cill wisselen kabel aansluiting  of de injectors wisselen

Cilinder word nat van binnen en boegie ook dus ga ik er van uit dat hij dan inspuit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou 'ie nog 360 gr verkeerd kunnen vonken, dus niet op de compressieslag maar op de wisseling van inlaat- naar uitlaatslag (of kan dat niet?)

Heb je wel een/de goede ECU?

Anders KMS consulteren...

Ik ben benieuwd naar de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2021 om 19:57, Rudie Heikens zei:

Dan zou 'ie nog 360 gr verkeerd kunnen vonken, dus niet op de compressieslag maar op de wisseling van inlaat- naar uitlaatslag (of kan dat niet?)

Heb je wel een/de goede ECU?

Anders KMS consulteren...

Ik ben benieuwd naar de oorzaak.

Nee dat is niet mogelijk de ontsteking is een wasted spark constructie hierdoor vonkt die twee keer per 4 slagen. Ja de computer is goed voor deze motor en setup. Ik heb niet de mogelijkheid een andere kms ecu te gebruiken helaas 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wasted spark in combi met coil over plugs is wel een zeldzaamheid. WS wordt meestal gebruikt om het aantal uitgangen van de ecu en het aantal bobines te beperken door het gebruik van één bobine per 2 cilinders. Dat werkt omdat bij een 4 cilinder motor er altijd 2 zuigers 180 graden ten opzichte van elkaar staan. 1 cilinder krijgt dan de vonk die nodig is, terwijl de andere cilinder een vonk krijgt die nergens voor nodig is (maar geen kwaad kan), vandaar de term ‘wasted’.

Jouw motor heeft één bobine per cilinder en de ecu moet zorgen dat om de 144 graden (720/5) van de krukas een cilinder vonkt. Wasted spark in combi met een 5 cilinder zou eigenlijk betekenen dat je de ecu op 10 cilinder moet zetten…

Wat bedoel je met wasted spark in dit geval ? Heeft iedere bobine z’n eigen aansluiting op de ecu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Op 30-8-2021 om 09:22, Mikemul zei:

Hallo, er is een probleem met mijn motor met kms ecu, het betreft een Audi 2,3l 20v 5 cilinder. Met penbobines en bosch injectoren. Ik heb alles aangesloten op de ecu en de kabelboom Gecontroleerd. Alle instelling correct in de computer. Nu slaat de motor aan alleen loopt hij op 4 cilinders. Cilinder 5 doet niet mee maar de boegie word wel nat. Ik heb een lijstje gemaakt wat ik gecontroleerd heb. 
 

Wat gecontroleerd/nagekeken/vervangen

 

Kabelboom doorgemeten

Nieuwe boegies gemonteerd

Compressie gemeten

Brandstofdruk gemeten 3/4bar

Mapping gecontroleerd 

Injector flowtest gedaan 

Krukas signaal test gedaan

Ontstekingsvolgorde gecontroleerd

Vonken van boegies getest 

Inlaat kleppen gecontroleerd of ze open gaan 

Inlaat pakking opnieuw gemonteerd en vloeibare pakking extra er tussen gebruikt

Temperatuur sensor aangesloten

Oliedruk sensor aangesloten

Motor timing gecontroleerd 

Tijdstip van ontsteken gecontroleerd met timing light

Alle boegies vonken wanneer ze op de kop liggen. Maar wanneer de boegie gemonteerd zit in de kop is de vonk niet sterk genoeg of er is helemaal geen vonk. 
 

iemand een idee wat dit kan zijn?

 

 

Als je me een PB stuurt dan geef ik je mijn nummer, dan lossen we dat probleem van jou op👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...