Ga naar inhoud

Oorkappen/intercom welke??


Henk Slager

Aanbevolen berichten

Hoi,,,

Ik zag afgelopen weekend een super 7 voorbij komen, en de mensen hadden van die oorkappen op met een headset/intercom.

Nu heb ik in mn RS2 altijd best wel veel windgeruis enz,, (zal ook wel aan de snelheid liggen ๐Ÿ˜‰), en lijkt het me wel handig om ook zoiets aan te schaffen.

Wie heeft er hier ervaringen mee? Tips? Of anders op te lossen?

ย 

Groetjes,

Henk Slager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk gisteren hadden we een rit van de seven club.ย 

We waren met 17 sevens (ondanks de kou) een club rit aan het rijden.

Volgens mij rijd Piet met een intercom.ย 

Ik heb Piet een mailtje gestuurd en gevraagd naar wat meer informatie over zijn intercom set .

Als ik iets van hem gehoord heb over het hoe en wat dan meld ik mij weer.

Wordt vervolgd.ย 

Gr Gerritย 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de reactie van piet.
ย 
Dag Gerrit,
We hebben inderdaad een relatief goedkope intercom in de Caterham. Dit om makkelijke te communiceren met al dat windgeruis en motorlawaai. Het betreft een terratrip clubman intercom die ik via Biesheuvel autosport heb aangeschaft en zelf heb ingebouwd. Dat stelt niet zoveel voor. Kosten m.i. tegen de 300 euro. Bevalt prima qua communicatie, maar als je hem heel lang op hebt, wordt de druk op de oren weleens vervelend. Ook heb ik haperende communicatie gehad door een draad breukje nabij de hoofdtelefoon. Die heb ik zelf kunnen herstellen met de soldeerbout. Het is niet draadloos, maar communiceren via de kabel. Ook kun je de mobiele telefoon er op aansluiten maar dat werkt qua geluid minder omdat dan teveel motor lawaaiย in het gesprek wordt meegenomen.
ย 
Gr Gerritย 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reactie!,

Ik probeer mn zoektocht voort te zetten voor een draadloos (bleutooth) setje, maar dat valt nog niet mee..ย  maar ach, k,heb ook wel een klein beetje geduld..๐Ÿ˜‰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels ben ik voorzien. Een homemade setje. Er zijn inderdaad kant en klare bleutooth setjes tekoop, maar die zijn jankend duur. Betaalbare zijn er ook wel, maar die zijn niet "over ear". En dat is juist wat ik dan net wel wil. Dus 2 paar peltor oorkappen gekocht, en een bleutooth intercom setje voor motorrijders, dat gecombineerd, en voila. Het werkt!

1620848779009.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...