Ga naar inhoud

recyclingbijdrage op je (gerecyclede) kitcar per 30 april 2021


B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

 

Niet dat import nog gebeurt maar voor alle geimporteerde M1 voertuigen en dus ook kitcars, moet vanaf 30 april 2021 recyclingbijdrage worden betaald (bij eerste registratie).  De nieuwe verwijderingsbijdrage dus.  De RDW incasseert dit.

En dat noemen ze , "we maken er iets moois van". Klinkt als build back better, erg bijzonder allemaal want de auto's zijn al gerecycled en zullen nooit op de sloop belanden, maar dat doet er dan weer niet toe natuurlijk.

https://www.wemakenerietsmooisvan.nl/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie mogelijkheden.

Als dit puur is ten behoeve van de recycling en ik haal deze auto's uit de NL registratie middels export, dan vang ik toch 30 eurie per auto? of is dat te krom gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Harry Bouma:

Als dit puur is ten behoeve van de recycling en ik haal deze auto's uit de NL registratie middels export, dan vang ik toch 30 eurie per auto? of is dat te krom gedacht.

Je moet slopen en niet exporteren. Als je tot de aangesloten clubs behoort krijg je een bijdrage, staat hier uitgelegd  https://arn.nl/autorecyclingketen/de-recyclingbijdrage/

Alles voor de europeesche 95% recycle norm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik kan me herinneren dat er een paar jaar geleden op alles een recyclingbijdrage zat, o.a. op alle electra die ik verkocht in mijn winkel. Maar er kwam zoveel geld in de pot dat ze er zijn mee gestopt. Waar al die eerder geïncasseerde miljoenen zijn gebleven is natuurlijk nu de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...