Ga naar inhoud

Te koop VM77 Super Seven / Cosworth YB motor. / is verkocht.


ad coertjens

Aanbevolen berichten

iTe koop aan geboden onze:  IS INMIDDELS VERKOCHT.

MV 77 Super Seven met Ford Cosworth YB turbo motor, met 22.000 km aantoonbaar.

Waarom willen wij hem verkopen is meestal een van de eerste vragen, het antwoord is: Ik word dit jaar, 2021  70 jaar, mijn vrouw in 2022. Wij willen onderhand stoppen met die gekkigheid. Mijn jongensdroom is verwezenlijkt en mijn vrouw vindt het ook goed geweest. Wij hebben er samen enorm van genoten, het is toch iets aparts om in z’n auto te rijden, maar gezien onze leeftijd vinden we het tijd om te stoppen en naar iets anders uit te kijken.    Wij hebben onze zinnen gezet op een Land Rover Defender serie 3.  88 van voor 1981, ook spartaans , maar het stapt toch wat makkelijker in en is praktischer in gebruik. Dus als iemand iets weet?

Wij hebben de auto in 2016 gekocht van Dick Bloemendaal, die heeft hem gebouwd in 1993, eerst met een Pinto motor, later is er een Ford Cosworth YB turbo motor in gekomen. Dick Bloemendaal is een zeer verdienstelijk rallyrijder die in de jaren 80 / 90 in de top van Nederland zat en aan al de grote rally’s deel nam, en niet onverdienstelijk. ( kijk op You Tube ) Nu heeft hij een prachtige exclusieve zaak met classic auto’s uit het dure sigment. Als je op zijn site kijkt ( www.Bloemendaalcs.nl ) daar kun je deze VM77 terug vinden bij het item “Verkocht”  en scroll door tot je de auto tegen komt, click daar op om de informatie en foto’s te zien in een prachtige Targa Floria locatie, ik verwijs naar deze site omdat ik niet zo’n mooie lokatie heb om de auto te showen. Bij Dick Bloemendaal kun en mag je ook informatie halen, hij zal je graag te woord staan omdat het nog steeds zijn trots is.

Over de VM 77 Super Seven. De auto verkeert in een perfecte staat, de Ford Cosworth motor is een legendarische motorsportblok van Ford met tussen de 230 en 240 pk. en loopt super goed.  De versnellingsbak, een MT-75 werkt ook zeer goed en schakelt zoals het hoort, geen probleem bak, ook de koppeling is in een goede staat, kortom alles in zeer goede conditie. De bekleding is beige leder en onbeschadigd. Ieder jaar is er nieuwe olie in gegaan ondanks de weinige km dat hij gelopen had. Uit zo’n Cosworth motor is vrij gemakkelijk 150 pk meer uit te halen, er zijn er met 500 pk.  Ik heb de auto altijd zelf onderhouden, van kinds af aan ben ik geobsedeerd geweest door alles waar benzine en olie doorheen loopt.

Bij de auto zit een taxatierapport van 2020, op gemaakt door Autoconoom Gerechtelijk Beëdigd Register Taxateur, ( Peter Struyk ) Deze man taxeert ook de Formule 1 auto’s van Frits van Eerd (Jumbo). Deze VM 77 heeft een getaxeerde waarde voor de verzekering van  ( dat zal ik voor de geïnteresseerde bekend maken ) Wel in het duurdere sigment, maar taxatiewaarde is natuurlijk geen verkoop waarde, daar zit ik wel zo’n acht duizend euro onder.

Bij deze auto zit al de documentatie vanaf het bouwen, bouw foto’s,  2 bouwboeken, Nederlands en Duits. APK lijsten, rekeningen en een digitaal garage boek van de Cosworth motor.

Voor mensen die interesse hebben heb ik veel foto materiaal en informatie die ze willen hebben. Mailen naar adannelies@ziggo.nl

Wat ik er allemaal aan vervangen en gedaan heb:

- De starre Ford achteras is vervangen door een Adlas-as met sperdifferentieel en Willwood remschijven ( 3350,- euro )————Al de rubber bussen van de achterwiel ophanging vervangen.—————  Instrumenten bij geplaatst, Turbo drukmeter.  Ampère meter.  Volt meter.  12 volt aansluiting.   Benzinedruk meter.—————Motor computer met kabelboom verplaatst en onder gebracht in aluminium behuizing.—————Nieuwe 12 volt accu.—————Nieuwe H&N sport luchtfilter.—————Voor remmen gereviseerd en nieuwe remblokken.—————Al de rubber remleidingen vervangen voor staal flexibele remleidingen.—————Nieuwe hydraulische remdruk schakelaar.—————Distributie tand riem met spanrol en waterpomp vervangen met de nodige pakkingen.—————Olie separator tankje met bij behorende siliconen slangen gemonteerd.—————2x olie keerringen van de nokkenassen vervangen.—————Olie keerkring van ontsteking’s-as vervangen met bij behorende pakkingen.—————Kleppendeksel pakking vervangen voor een long-life pakking.—————Al de water en olie slangen vervangen voor  blauwe QSP siliconen slangen.—————4x Benzine injectors laten reinigen en opbrengst testen.—————Dynamo laten reviseren.—————Nieuwe V-snaar voor dynamo.—————Stofhoes voor koppelingskabel aan de versnellingsbak vervangen.—————4x Nieuwe speciale bougies.—————4x Nieuwe bougie kabels.—————4x Nieuwe banden, Starmaxx Ultrasport ST-730  205/50. R15 86W.—————2x Nieuwe RVS ruitenwissers, compleet.—————2x Nieuwe buitenspiegels.—————Regelbare koelwater thermostaat voor de radiateur gemonteerd.—————Nieuwe grotere radiateur ventilator gemonteerd.—————Aluminium bagage bakje gemonteerd.

Verder is er een soft-top bij, ik heb die zelf 2 x gebruikt, deze is als nieuw. Ik heb er aardig wat reserve onderdelen bij, zoals een versnellingsbak en dynamo, radiateur, rol bekleding, twee voor spatborden op kleur en verder meer klein spul voor de motor.     De auto is uit gewogen / zeer kleine verschillen, voor - achter en links - rechts.

Wie interesse heeft mag mij mailen, rare biedingen heeft geen zin. Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet, Ad Coertjens.    adannelies@ziggo.nl

F805D8B0-5A36-4091-A6F3-7C90078F9966.jpeg

VM-77 8EA22D81-13FD-4240-A879-66A19142262B.thumb.jpeg.f03c3f5a818ab97059d395f9041c2dc1.jpeg8EA22D81-13FD-4240-A879-66A19142262B.thumb.jpeg.f03c3f5a818ab97059d395f9041c2dc1.jpeg

aangepast door ad coertjens
Verbeteren
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ad coertjens wijzigde de titel naar Te koop VM77 Super Seven / Cosworth YB motor. / is verkocht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...