Ga naar inhoud

Oliekeerringen Ford Sierra diff


Rob van Mulekom

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar 3 nieuwe oliekeerringen voor mijn differentieel. Het zit in mijn Westfield en het differentieel is van een Ford Sierra, het is een 7" diff met een overbrengingverhouding van 3,62:1

Het is een "lobro" unit met externe boutflenzen voor de aandrijfassen.

Weet iemand waar ik die keerringen kan krijgen of de onderdeelnummers van die keerringen?

De voorste bij de cardanas is een metalen keerring en die andere 2 aan de kant van de linker en rechter aandrijfas zijn kunststof keerringen.

Groeten, 

Rob

aangepast door Rob van Mulekom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Euuhhh.... “Ford-dealer?”. Die metalen “keerring” is een bus die je met een bepaalde voorspanning moet monteren. Heeft iets met de afstelling van doen. Niet onbelangrijk. Die flenzen moet je in het dif eerst losmaken, dus niet met een slagtrekker aan de slag.

Heb hier een gereviseerd Sierra 7” diff 3.62 met flenzen liggen met een sper. Hiermee is rekening gehouden met het lagere gewicht van de Seven.

Misschien tijd voor wat meer “excitement” en spannende driften? PM me dan maar! 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-2-2021 om 19:58 zei Francesco De Stefano:

Euuhhh.... “Ford-dealer?”. Die metalen “keerring” is een bus die je met een bepaalde voorspanning moet monteren. Heeft iets met de afstelling van doen. Niet onbelangrijk. Die flenzen moet je in het dif eerst losmaken, dus niet met een slagtrekker aan de slag.

Heb hier een gereviseerd Sierra 7” diff 3.62 met flenzen liggen met een sper. Hiermee is rekening gehouden met het lagere gewicht van de Seven.

Misschien tijd voor wat meer “excitement” en spannende driften? PM me dan maar! 😉

Ford dealer heeft hier niks meer van liggen en kan er ook niks meer van bestellen. Bedankt voor het aanbod van het sperdiff, maar ga toch eerst voor de optie van repareren van mijn eigen diff.

Op 3-2-2021 om 23:12 zei Menno Groenendaal:

Ik heb geen aandelen maar wederom hardeman motorsport heeft al deze keeringen doorgaans op voorraad

Bedankt voor de tip Menno!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rob, Inderdaad Hardeman Motorsport heeft deze op voorraad. Ik heb net deze van de cardanzijde (d40xD75) de metalen besteld. Hardeman MS heeft ook mijn visco koppeling in de diff hervuld. (zei discussie ook Westfield LSD 3.92 visceuze koppeling hervullen 25.01.2021).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...