Ga naar inhoud

Motorwissel


Rob Bakker

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

Ik wil mijn 2.0l pinto in mijn Westfield gaan vervangen voor een 2.0 zetec of een duratec uit een focus st170 met behoud van mijn (volgens mij) MT75 bak (4 versnellingen). Waar doe ik in jullie ogen verstandig aan en wat zou er moeten worden aangepast.

Hopelijk kunnen jullie mijn hierin adviseren.

b.v.d. Rob Bakker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke en is dat te combineren met een zetec 2.0 of duratec uit een focus st170, Ik heb overigens ook nog een 5 bak liggen die aan de pinto 2.0 zat die ik uit een Sierra van 1985 heb gehaald. 

 

aangepast door Rob Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Ford Ecoboost. Is een Duratec blok, met Turbo. 

Keuze genoeg aan inhoud en vermogen.

Een MT75 bak past er gewoon achter.

Zou alleen een carterpan van 

https://www.raceline.co.uk

ECOBOOST DRY SUMP KIT, waardoor je motorblok een stuk lager gemonteerd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rob, 

Een zetec blacktop met een mt75 weet ik zeker van dat dat past. Daarmee rij ik zelf. Wel heb je een aangepast druklager nodig. Moet een verdikking opzitten om de drukgroep te kunnen bedienen.

Als je een type 9 wil monteren kan het zijn dat je een ander bellhouse nodig hebt. Zoek eens op rwdmotorsport in Engeland.

Brandstofsysteem ga je voor carburateurs of injectie. Bij heb je (aangezien ik pinto lees) nog zaken als brandstofleidingen en brandstofpomp die mogelijk anders moeten en een ecu.

Als je nog handleidingen (westfield) zoekt stuur dan een berichtje via het forum, facebook, email of een andere plek waar je mijn gegevens vind.

Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

st170 is een zetec blok met een andere kop. Ford noemde deze duratec uit marketing oogpunt. maar is een zetec. Een t9past er zo achter. wel heb je dan een vliegwiel nodig van een zetec 1800 met bij passende drukgroep en koppelingsplaat.

ecoboost is een gdi motor en echt een ander verhaal zeker ook qua aansturing. wel veel vermogen. Net een 2l in een raceauto gebouwd en deze doet nu makkelijk 290pk.

 

De makkelijkere weg is een st170.  de uitlaat komt dan wel aan de andere kant te zitten dan nu bij de pinto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...