Rob Bakker Geplaatst: 19 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 december 2020 Beste forum leden, Ik wil mijn 2.0l pinto in mijn Westfield gaan vervangen voor een 2.0 zetec of een duratec uit een focus st170 met behoud van mijn (volgens mij) MT75 bak (4 versnellingen). Waar doe ik in jullie ogen verstandig aan en wat zou er moeten worden aangepast. Hopelijk kunnen jullie mijn hierin adviseren. b.v.d. Rob Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 19 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 december 2020 Hoi Rob, Een mt75 bak heeft altijd 5 versnellingen. Als je auto echt maar 4 versnellingen heeft dan heb je een type E bak naar alle waarschijnlijkheid. Grt Menno Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rob Bakker Geplaatst: 19 december 2020 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 19 december 2020 (aangepast) oke en is dat te combineren met een zetec 2.0 of duratec uit een focus st170, Ik heb overigens ook nog een 5 bak liggen die aan de pinto 2.0 zat die ik uit een Sierra van 1985 heb gehaald. 19 december 2020 aangepast door Rob Bakker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 19 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 december 2020 Dat is te combineren maar ik weet niet precies hoe. De zoekfunctie op het forum kan wellicht uitkomst bieden. Zetec aan type 9 levert misschien wel resultaten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jaap van Dijk Geplaatst: 19 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 december 2020 Koop een Ford Ecoboost. Is een Duratec blok, met Turbo. Keuze genoeg aan inhoud en vermogen. Een MT75 bak past er gewoon achter. Zou alleen een carterpan van https://www.raceline.co.uk ECOBOOST DRY SUMP KIT, waardoor je motorblok een stuk lager gemonteerd kan worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 21 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 december 2020 Jaap, als het budget dat toe laat is dat een optie. Komt natuurlijk wel heel wat extra bij kijken. Volgens mij heeft een ecoboost weinig met een duratec meer te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joey van den Bogaert Geplaatst: 21 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 december 2020 Hoi Rob, Een zetec blacktop met een mt75 weet ik zeker van dat dat past. Daarmee rij ik zelf. Wel heb je een aangepast druklager nodig. Moet een verdikking opzitten om de drukgroep te kunnen bedienen. Als je een type 9 wil monteren kan het zijn dat je een ander bellhouse nodig hebt. Zoek eens op rwdmotorsport in Engeland. Brandstofsysteem ga je voor carburateurs of injectie. Bij heb je (aangezien ik pinto lees) nog zaken als brandstofleidingen en brandstofpomp die mogelijk anders moeten en een ecu. Als je nog handleidingen (westfield) zoekt stuur dan een berichtje via het forum, facebook, email of een andere plek waar je mijn gegevens vind. Joey Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mischa Bauman Geplaatst: 23 december 2020 Rapporteer Delen Geplaatst: 23 december 2020 st170 is een zetec blok met een andere kop. Ford noemde deze duratec uit marketing oogpunt. maar is een zetec. Een t9past er zo achter. wel heb je dan een vliegwiel nodig van een zetec 1800 met bij passende drukgroep en koppelingsplaat. ecoboost is een gdi motor en echt een ander verhaal zeker ook qua aansturing. wel veel vermogen. Net een 2l in een raceauto gebouwd en deze doet nu makkelijk 290pk. De makkelijkere weg is een st170. de uitlaat komt dan wel aan de andere kant te zitten dan nu bij de pinto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.