Francesco De Stefano Geplaatst: 8 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 november 2009 Vandaag is mijn VM77 Cosworth door de nieuwe eigenaar opgehaald, ondanks het feit dat dit even zeer doet jeuken mijn handen om te starten met een nieuw project. Een nieuwe VM77.De Opel Z20LEH motor heb ik reeds gevonden, compleet met kabelboom, computer en sleutels. Punt is dat mijn voorkeur er nu naar uit gaat dit te gebuiken ipv een stand alone systeem zoals een DTA systeem. Het zit er nu immers bij en ik hoef nu geen extra investering te doen voor bijv een DTA systeem.In hoeverre is zo'n kabelboom aan te passen en hoe zit dat met niet gebruikte componenten als ASR enz. Die zitten er niet op en worden niet aangesloten. Geeft dat geen fout meldingen?De electronica is eigenlijk het enige wat me bedenkingen geeft voor de bouw van een nieuwe auto. Is het gebruik van de originele kabelboom en computer "te doen" of maakt dit het erg gecompliceerd?Hoor graag,Francesco Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 8 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 november 2009 Originele kabelboom maakt het juist een stuk eenvoudiger.Alles is immers al op de juiste manier aangesloten en bekabeld.Op de dikke 14-pens-plug X5, die de motorboom verbindt met de rest vd auto heb ik bij mijn C20XE maar 7 draaden hoeven te verbinden met het boordnet van m'n Seven.D+Dynamo, Toerenteller, ontsteking, oliedruklamp, brandstofpomp, startmotor en massa.Voor motorstoringen kun je heel mooi een lampje op je ECU aansluiten die dan een knippersignaal afgeeft.Niet-gebruikte komponenten kun je eventueel afsluiten met een weerstandje wanneer ze een probleem geven.Om de eigenschappen van je motor te veranderen kun je natuurlijk een andere chip plaatsen, echter de ECU aansluiten op je PC om waarden in je mapping aan te passen zal niet zomaar lukken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 8 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 november 2009 Rudie, wat jij verteld klopt helemaal voor een C20XE.Ik ben alleen bang dat een Z20LEH een ander verhaal is....Paul Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bauke busscher Geplaatst: 9 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2009 ik heb nog een belhaus liggen voor een t9 aan een c20xe. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 9 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2009 dat een Z20LEH een ander verhaal is....Hoi Paul,Hoeveel anders dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 9 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2009 Ik ken het blok niet maar gezien deze uit iets van een 2007 astra OPC komt ben ik bang dat er bv startblokkering en airbagtoestanden in zitten die maar heel lastig te omzeilen zijn.Ik verwacht niet onmogelijk maar iets moeilijker als de 7 draadjes die wij gebruiken.Paul Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
W.Schreur Geplaatst: 9 november 2009 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2009 Jah ik denk dat je dat ook niet zo gaat lukken.Zoek eens of ze die computer kunnen ontdoen van al die ongein. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Francesco De Stefano Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 november 2009 Zou mooi zijn. DTA is 1350 E en moet nog worden afgesteld. En.. het zit er nu bij! Dus ook contactslot, sleutel e.d.Hoor graag! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.