Ga naar inhoud

tts performance supercharger op zetec 2.0 blacktop


John Adriaansen

Aanbevolen berichten

beste leden,

ik heb sinds 2003 een vm met een ford zetec 2.0 blacktop. Nu willen we daar een supercharger opbouwen van tts performance. Heeft iemand daar ervaring mee. En zijn daar verdere aanpassingen aan het motorblok voor nodig geweest. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg,

John

 

Schermafbeelding 2020-10-10 om 17.55.28.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien heb je hier wat aan om verder te komen. Zetec richting 200pk is oppassen met zuigers en drijfstangen. De drijfstangen is richting dat vermogen vervangen voor een H shape omdat je ze anders krom drukt of zelfs breken en naar buiten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2020 om 07:39 zei Menno Groenendaal:

In het filmpje heeft die 180pk en 200Nm. Ik zou verwachten dat hij toch wel iets meer moet kunnen doen. Standaard heeft de motor toch iets van 150pk?

2.0 heeft 180pk met supercharger? In mijn Westfield zit een 1.8 Zetec blacktop, Webcon ITB's en ECUmaster besturing. Die haal ik morgen op van de tuner en zou volgens de mondelinge uitspraak op 175pk zitten. Koppel weet ik weliswaar niet, daar kan nog wel veel verschil zitten en zeker op lage toeren. In mijn auto is niks speciaals, nokkenassen en krukas gewoon standaard. Wel Throttle bodies (Webcon) en ARP bouten in de drijfstanglagers. Dan vind ik het verschil best klein met een 2 liter die ook nog eens supercharger heeft. Morgen zie ik de vermogenscurve en ben ik eens benieuwd.

Edit: 172pk en 212Nm haalt mijn Zetec 1,8 16v op de rollenbank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vergelijkbaar met Ramon: Zetec 2.0 blacktop met Jenvey ITB, ARP bouten, OMEX en andere nokkenassen. Uitgekomen op 180pk op rollerbank. 

De 180pk met TTS supercharger zou tov het standaard blok met 140pk, dus ook niet zo'n groot verschil zijn. Denk ook niet dat je dan aan het blok aanpassingen moet doen. Met meer aanpassingen en dus meer vermogen zul je dat wel moeten, is mij verteld.

Neem anders eens met Mischa contact op, die kan je wel adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...