Ga naar inhoud

Handremkabels


W. Willems

Aanbevolen berichten

Beste hobbyisten,

weet iemand hoe men de handremkabels bij een Westfiels SEIW vervangt? Ik dacht dat dit een een klusje van een kwartiertje was maar ik kom er niet uit (ligt ongetwijfeld aan mijn handigheid 😕). 
Volgens mij zitten er deze kabels onder:

 

 

thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was de standaard kabel van de sierra te lang.

Ik heb hem zelf pas gemaakt en bij remkaflex er een nieuw oog aan laten persen .

Is in een paar tellen klaar , en daar na met de vrouw naar de kaas markt .

Zij maken ook kabels en leidingen op maat .als je de oude inleverd maken ze hem na.

https://www.remkaflex.com/remkaflex-maatwerk/

 

Gr Gerrit 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei hilberink.g:

Bij mij was de standaard kabel van de sierra te lang.

Ik heb hem zelf pas gemaakt en bij remkaflex er een nieuw oog aan laten persen .

Is in een paar tellen klaar , en daar na met de vrouw naar de kaas markt .

Zij maken ook kabels en leidingen op maat .als je de oude inleverd maken ze hem na.

https://www.remkaflex.com/remkaflex-maatwerk/

 

Gr Gerrit 

Ik zal hem eerst moeten demonteren. Ik dacht dat ik 'm zo kon uithaken en eruit kon halen, maar blijkbaar niet. Pas dan kan ik de lengte bekijken. Het probleem bij mij is de buitenkabel; deze is slecht aan het worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto op bokken zetten,

handremspanner zover mogelijk losdraaien (ontspannen),

kabels bij de wielen loshaken,

kabel verwijderen, nieuwe kabel plaatsen

handremspanner zóver aandraaien dat de wielen nÊt niet aanlopen.

Linker en rechter wiel controleren op vrij lopen

Daarna de auto weer op de grond zetten. Klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Westfield zit er boven de cardanas een pen (met een splitpen als opsluiting) door de schijf die is verbonden met de handrem. Boven het differentieel (ingaande as) zit nog een montage en afstel mechaniek van de handrem. Ik heb bij mijn Westfield het zo gemaakt dat ik het tapijt aan de kant kan halen en vanaf binnen bij dit alles kan zodat ik het makkelijker kan afstellen en mocht het nodig zijn vervangen. Nu zit je heel erg moeilijk te doen om het los te krijgen vanaf de onderzijde. Gevalletje winterklus?

Als je mij een persoonlijk berichyt stuurt kan  ik je de Westfield handleiding sturen.

Joey

Ooh zo kan het ook B)B) (rechtermuisknop opslaan als)

6. Handbrake & Flexible Brake Pipe.pdf

aangepast door Joey van den Bogaert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, dank voor jullie adviezen. Ik was er idd al achter dat er na het verwijderen van de bekleding een plaat aan de bovenkant losgeschroefd kon worden. Helaas is ook hier weinig ruimte om eea los te maken, maar ga dit nog eens bekijken. Met de heldere uitleg en foto's van Joey moet dit eigenlijk wel lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei W. Willems:

Heren, dank voor jullie adviezen. Ik was er idd al achter dat er na het verwijderen van de bekleding een plaat aan de bovenkant losgeschroefd kon worden. Helaas is ook hier weinig ruimte om eea los te maken, maar ga dit nog eens bekijken. Met de heldere uitleg en foto's van Joey moet dit eigenlijk wel lukken. 

Dit is een deel van de Westfield bouwhandleiding die ik 10 jaar geleden heb gedownload om mijn Westfield te bouwen. Als je nog meer handleidingen zoekt stuur mij even een mailtje dan kan ik een link delen waarin zowel deze (gedownload vanaf de website van Westfield Duitsland) en de nieuwere van Westfield UK. De handleiding die ik destijds kreeg bij de kit kon ik wel wat mee maar elektrisch kon ik niks mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...