Ga naar inhoud

Lotus Seven replica


Vincent de Lange

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik heb 9 jaar geleden van iemand een kitcar lotus seven overgenomen om op te knappen. Nu ben ik eindelijk begonnen, maar ben ik naarstig opzoek naar het chassis nummer. Zonder chassis nummer, geen VIN nummer (heb ik begrepen).
Het is een links gestuurd chassis, maar ik kan nergens het chassis nummer vinden. Kan iemand mij op weg helpen om het chassis nummer te vinden of aan te vragen ?

Met vriendelijke groet,

Vincent de Lange

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Bij elk merk kitcar is dit op een andere plek. Bij VM bijvoorbeeld rechts op onderste chassisbalk, net voor de beplating van het voeteneinde. Deze is dan van bovenaf zichtbaar.

gr, Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vm chassisnrs staan meestal op opgelaste plaatjes op die plek idd. Ik heb van de week nog een Duitse vm ingevoerd via de rdw. Dit plaatje accepteert de rdw nu niet meer en een nieuw vin is ingeslagen. Dat is nog geluk dat ze het wilden doen want vin nrs en kitcars is een heel verhaal opzich.   Opgelaste plaatjes wordt gezien als verwijderbaar en daarmee kunnen ze concluderen dat het voertuig niet identificeerbaar is. Je moet dan met veel bewijs komen om nog een herinslag te krijgen of je krijgt geen kenteken. Op je kenteken staat waar het chassisnr staat. Bij veel kitcars staat het op een (verwijderbare) wijze aangebracht die de rdw sinds 2009 niet meer accepteert. Zelfs als je auto deugt, kan dit een probleem worden bij apk herinspekties of motorwisselingen inspekties , (her) import etc...      Ik heb er al wel eea over verteld hier.

Als je geen vin hebt en geen kenteken dan is het helemaal kansloos. Heb je een vin zonder kenteken dan is de vraag of er een kenteken te herleiden is en het vin geaccepteerd wordt. Een vin zonder kenteken heb je niets aan dan moet je zowieso opnieuw keuren.   Uit de vraag is niet duidelijk wat je situatie is van je chassis, cq welk merk etc..   De meeste kitcars hebben geen vaste plek voor een vin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier 2 vms gehad nu met opgelaste plaatjes waarvan 1 een nieuwe RDW vin inslag heeft gehad en beiden ook een ingeslagen nr hadden. Het zal afhangen van welke bouwer en distributeur destijds de auto heeft gekeurd. Bij andere merken is het helemaal een feest met de locaties van de nummers.  Zelfs Westfield laste de nummers op de voorste balk en begon pas eind jaren 90 met nummers inslaan op geleverde chassis maar die werden dan ook weer niet altijd gebruikt bij de toelatingskeuring. Dat was bijvoorbeeld het geval als er age related kentekens werden gebruikt waarbij de identiteit van de donor werd overgenomen, dat soort auto's hebben dan soms dus meer vin nummers of kregen een nieuw nummer beginnend met "sabtvr"  Die combinatie zie je heel veel met engelse import.

Vooralsnog is nog  onduidelijk wat de vraag is en om welke auto het gaat in het begin van dit verhaal hier 

aangepast door B.Klaaijsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...