Ga naar inhoud

Westfield wide track veren 2.25" - maten veer?


Didier Verkynderen

Aanbevolen berichten

Hallo, Heeft iemand een Westfield met vooraan widetrack ophanging met veren van 2.25" of 57mm binnendiameter ipv 1.9". Zou u mij de maten van de veer kunnen doorgeven aub. (Vrije lengte - dikte van de veer bv.10mm - aantal windingen of nog beter pond/inch). Dit is voor het ombouwen van de huidige demper met veren van ID1.9" met verhoging.

Dank voor uw reacties.

.1612518707_IMG_20191127_2133071310verkleind.jpg.4b48b27baf2621bb6e537165e45f2c7a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet zo dat er nu een originele schokbreker op een widetrack draagarm zit  en dat het verschil [ te korte afstand ] opgelost is met een verlengstuk op de onderste U beugel ?

Ga je dan het verlengstuk nog gebruiken en een langere schokbreker ??

 

Ik heb nog een set widetrack schokbrekers liggen die wil ik wel voor je opmeten hard op hard gat maat lengte [ overigens niet te koop ]

 

 Gr Willem   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Willem. Ik wil inderdaad de originele schokdemper met verlengstuk vervangen voor een langere schokdemper met center 375mm die ik heb liggen (zie pic). Deze zijn voorzien voor een veer met ID2.25" (binnendiameter) waar de kortere een veer met ID1.9" hebben. Ik wil de rate (lbs/inch) en lengte weten om een nieuwe veer met ID2.25" te bestellen. De rate is meestal niet gekend daarom kan ik weg met de draaddiameter, en aantal windingen nt voor een veer van 2.25" om die te berekenen.

Hebt u ook veren voor deze langere dempers die u kan opmeten?

image.png.9a24a83c0b7be8eb25b01d58beffba8a.png

image.jpeg.88ef9fb3539c0ee791711a6c4a98e2d2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2019 om 20:48 zei Didier Verkynderen:

Ja Willem, bedankt voor de opmeting.

De berekende C zou 294 lbs/inch zijn met 10 werkzame windingen voor deze 1.9" veer. De meest dichtste commerciële rate is dus 300lbs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...