Ga naar inhoud

Rolkooi Westfield Se (demontabel)


Simon Marks

Aanbevolen berichten

Heren, 

Aangezien ik in 7 jaar tijd van Westfield Se eigenaarschap bijna geen kilometers heb gemaakt op de openbare weg, heb ik afgelopen zomer besloten de Westfield te schorsen, verzekering op te zeggen en het wagentje te gaan gebruiken als trackday tool... Vorige week mijn allereerste circuit ervaring opgedaan op het circuit Zolder. Ik had me 'achteraf gezien' in een nogal enthousiaste race klasse ingeschreven omdat ik de voorwaarde op de site verkeerd begrepen had wat dus inhield dat ik rechts en links ingehaald werd door iedereen,... maar wat was het vet! 

Het was zo vet dat ik dit naar een hoger plan wil brengen en daarin komt veiligheid natuurlijk ook om de hoek kijken. Onderstaand voorbeeld lijkt me genoeg bewijs. Goh wat heb ik medelijden met de bestuurder van deze oranje racer, hij deed zelf namelijk niets verkeerd... 

Maar goed, de essentie van het verhaal, mijn VIN nummer zit precies op de plek waar de rolbeugel momenteel bevestigd zit. Mocht een 'full cage' hierop gelast worden bemoeilijkt dit 'het weer op de weg krijgen van de westfield in de toekomst, mocht ik dat willen'. Mijn vraag, zou een demontabele kooi sterk genoeg zijn voor een worst case scenario zoals hieronder?  

Alle tips zijn welkom! 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Harm Boerma:

simon als je naar de rdw met dit verhaal gaat krijg je voor 45 euro ergens anders je nummer ingeslagen en heb je er geen last meer van

 

Goed om te weten Harm, bedankt voor de tip! 

Enig idee wat zo'n kooi ongeveer mag kosten? Ik had een prijs indicatie die zat rond 4 a 5 duizend euro... Dit hield ook extra werk in om het chassis sterker te maken, dat wel. Vond het nogal aan de prijs. Dit doet me ook weer twijfelen of ik niet beter de Westfield met kenteken kan verkopen en een racer te zoeken die al grotendeels circuit proof is... Lastig... 

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Simon Marks:

Goed om te weten Harm, bedankt voor de tip! 

Enig idee wat zo'n kooi ongeveer mag kosten? Ik had een prijs indicatie die zat rond 4 a 5 duizend euro... Dit hield ook extra werk in om het chassis sterker te maken, dat wel. Vond het nogal aan de prijs. Dit doet me ook weer twijfelen of ik niet beter de Westfield met kenteken kan verkopen en een racer te zoeken die al grotendeels circuit proof is... Lastig... 

En wat er verder nog bij komt motorisch… Als deze auto goed is netjes met kenteken lekker zo laten. Als je weet dat je neit meer op straat gaat rijden lekker kijken naar een cup auto. Hebben de adverteerders niet nog leuke auto's staan?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

simon wat jij noemt zijn absurde bedragen. ik heb hier een kooi op voorraad die iedereen zelf met een beetje handigheid kan monteren van naadloze pijp. tig gelast en volgens Knaf richtlijnen en door gecertificeert bedrijf vervaardigd

mag voor 800 naar de volgende eigenaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2019 om 14:53 zei Joey van den Bogaert:

En wat er verder nog bij komt motorisch… Als deze auto goed is netjes met kenteken lekker zo laten. Als je weet dat je neit meer op straat gaat rijden lekker kijken naar een cup auto. Hebben de adverteerders niet nog leuke auto's staan?!

Er staan genoeg leuke auto's :)

Al verwacht ik wel veel verlies te moeten nemen als ik mijn westfield verkoop, ik ben niet het type dat alles netjes gedocumenteerd heeft laat staan dat de westfield 100% origineel is. En daarbij als je iets nieuws koopt betaal je ook altijd teveel (ik althans) dus in mijn beleving pak je dubbel verlies... 

Na nog wat rondbellen blijkt dat er nooit een rolkooi voor de Se gemaakt is (wat jullie waarschijnlijk al wisten) dus misschien maar gewoon met ogen dicht pinnen bij een bedrijf die er een kan maken, of zoals Harm zegt zelf iets bouwen :) 

Verder heeft de westfield het uitstekend gedaan op zolder. Het was een sessie van 40 minuten en alles is heel gebleven en temperaturen bleven netjes! Moet zeggen dat het raceline sump een goeie investering is geweest. 

 

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Joey      Westfield ??????????   volgens mij is het van alles wat  maar in ieder geval geen Cup racer .

Wide body lijnen van westfield  zijn er ook niet te vinden  .

 

 

 

Gr Willem 

aangepast door Willem van der Velde
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Willem van der Velde:

Hé Joey      Westfield ??????????   volgens mij is het van alles wat  maar in ieder geval geen Cup racer .

Wide body lijnen van westfield  zijn er ook niet te vinden  .

 

 

 

Gr Willem 

Dit was een ontwikkeling van MB motorsport. Frame delen zijn herkenbaar als een Westfield maar met eigen body delen. Dit zou een nieuwe racecup moeten worden maar de Avenger is verder gekomen dan deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kooi is besteld in de UK en wordt door Caged gemaakt, ben benieuwd! 

Verschillende bedrijven gesproken hier in Nederland maar was allemaal te duur, hadden geen zin of het was allemaal moeilijk, moeilijk...  

Ik zal een foto update wanneer de kooi erop zit :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...