Ga naar inhoud

uitlaat


A Van De Walle

Aanbevolen berichten

Mijn uitlaat maakt veel lawaai ,ik denk dat er geen dempingvulsel meer in zit,we spreken hier over een x-flow kent motor(einddemper)

Deze buis is volledig gelast,moet ik deze dan open slijpen, vulsel erin en terug toelassen...is dat de oplossing?

grt alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alain,

Dat is een oplossing voor je uitlaat. Ik moet deze winter de demper van mijn Westfield ook open maken. Ik heb een buis gescheurd daardoor er een nu een niet fijne ratel in de pijp zit.

Groet,

Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Eerst goed aftekenen
  2. Netjes openslijpen met doorslijpschijf
  3. Bramen weg vijlen
  4. Geperforeerde buis wikkelen met rvs staalwol
  5. Over de aangebrachte rvs staalwol de dempingdeken wikkelen
  6. Weer in elkaar schuiven en aflassen
aangepast door Marcel Stehouwer
Typfouten gecorrigeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Zojuist met mijn kitcar aan het werk.  De uitlaat was altijd voorzien van een paar dikke uitlaat klemmen wat geen gezicht is. Nu maar eens besloten dit netjes te laten lassen. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom er twee dempers in de uitlaat zaten. Of dat er misschien een katalysator opzat. Inmiddels weet ik meer. De eerste verdikking was de demper de tweede niet meer als een lege pijp. Nu wil ik deze weer vullen zodat de eerste demper eruit kan. Weet iemand wat ik daarvoor kan gebruiken en waar ik dit het beste kan kopen. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels uit wat ik wil gaan doen. 

Eerst rvs wol om de Geperforeerde pijp en daarna demper wol eromheen. 

Ik vraag me alleen af welke temperatuur klasse nodig zou zijn. 550 750 1000 graden wie heeft er enig idee. 

Het gaat om een licht getunde  zetec 2.0 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...