Pim de Jonge Geplaatst: 10 september 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2019 Niet helemaal KITCAR mijn Alpine, maar toch grotendeels van glasvezel, graag jullie hulp / advies gevraagd over mijn versnellingsbak Het zou een geriviseerde bak ( type 353 ) moeten zijn die ik in 2013 gekocht heb aan het begin van mijn project. Toen heb ik hem gevuld met olie en onder een doekje in de hoek van de werkplaats gezet. Ben onlangs proef gaan rijden op ons schoolterrein en merk dat de bak heeeeeel zwaar schakeld. Je moet echt kracht uitoefenen om de versnelling te vinden. Ook is de bak heel erg vaag geen duidelijk H patroon, zit snel mis / in de verkeerde versnelling ( maar dat komt waarschijnlijk door het moeilijke schakelen. Een aantal suggesties heb ik gehad: 1e verkeerde olie gebruikt, synchros "plakken"? Olie was Kroon classic gear. 2e bak te lang stilgestaan en er is vliegroest ontstaan op de schakelassen Inmiddels wat olie afgetapt en er wat engine cleaner bij gedaan om de bak te reinigen. Toen wat gereden en geschakeld, ging al iets beter. Alle olie afgetapt en de aanbevolen 75 W 80 erin gedaan ( speciaal voor Renault, Peugeot en Citroen blijkbaar??) Moet zegen dat het schakelen nog steeds iets beter gaat maar nog lang niet top. Voordat ik verder ga test rijden misschien iemand hier andere suggesties? Of gewoon veel schakelen en hopen dat het beter word? Alle info welkom, Groet, Pim Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 10 september 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2019 Komt de koppeling helemaal vrij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hilberink.g Geplaatst: 10 september 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2019 Pim bij mijn seven was het schakelen ook grabbelen en gokken en moeilijk in de versnelling . Bij mij lag het aan de pook en overbrenging. Nu een nieuwe short shifter er op gezet , en nu strak schakelen . Gr Gerrit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 11 september 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 september 2019 Pim Ik kan je slechts een advies geven: Gauw weg doen. Zijn alleen maar problemen met dat type Renault. Bel mij wel even dan kan ik je wel helpen.. Gadsamme wat staat die Alpine er mooi bij. Heb heeeel vroeger ooit eens eentje voor 9000 duitse mark gekocht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pim de Jonge Geplaatst: 11 september 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 september 2019 9 uur geleden zei Harry Bouma: Pim Ik kan je slechts een advies geven: Gauw weg doen. Zijn alleen maar problemen met dat type Renault. Bel mij wel even dan kan ik je wel helpen.. Gadsamme wat staat die Alpine er mooi bij. Heb heeeel vroeger ooit eens eentje voor 9000 duitse mark gekocht. Hoi Harry,, dat gouw wegdoen gaat ook gebeuren om de Lancia 037 te bekostigen, echter hij gaat alleen weg als deze goed rijd / schakelt. Stel je hulp op prijs kun je een pm met je nummer doen? Alvast bedankt, ook de anderen 19 uur geleden zei Menno Groenendaal: Komt de koppeling helemaal vrij? ja die komt goed vrij 19 uur geleden zei hilberink.g: Pim bij mijn seven was het schakelen ook grabbelen en gokken en moeilijk in de versnelling . Bij mij lag het aan de pook en overbrenging. Nu een nieuwe short shifter er op gezet , en nu strak schakelen . Gr Gerrit Alle delen zo goed als nieuw, weinig speling Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jaap van Dijk Geplaatst: 16 september 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 september 2019 Bak laten spoelen en er daarna nieuwe olie in doen. Veel garage bedrijven kunnen een versnellingsbak spoelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.