A Van De Walle Geplaatst: 27 juli 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2019 Wie kan er hier goed dubbele carburators afstellen?(dellorto) grt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 27 juli 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2019 Wat moet er afgesteld worden? Alleen de luchtflow of ook sproeiers, mengbuizen en chokes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 27 juli 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 27 juli 2019 Alles een beetje,onder de 4000 toeren-----sputeren,inhouden,niet direct aanpakken,boven de 4000 toeren-----gelijk een raket Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 28 juli 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 juli 2019 Is je ontsteking ok? Lijkt er op dat je daar ook nog wel eens een issue kunt hebben. Is voor mij al heel lang geleden dat ik met een carburateur heb gewerkt, info die ik je geef is gebaseerd op mijn herinneringen uit de tijd dat ik nog met Simca's reed. Heb je de carburateurs al eens gereinigd? in de chokes zitten vlak bij de gasklep een paar kleine gaatjes, die zorgen voor de brandstof voorziening in het lagere airflow bereik, dus zeg maar beneden de 3000 toeren. Eerst moet je uitvinden of de ontsteking goed is, daarna pas de carburateurs aanpakken. Je kunt met een lambda sonde dan wel zien of de motor rijk of arm staat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 28 juli 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 juli 2019 @A Van De Walle Ik ben redelijk handig met carburateurs maar er is vaak geen 1 duiding antwoord te geven. Heeft de motor altijd al ingehouden of is het een nieuw probleem? Als het probleem er altijd al? Zoals harry al aangaf moet de ontsteking kloppen en moet de carburateur niet verstopt zitten. Als de motor nooit vloeiend heeft gelopen dan kan het zijn dat deze carburateurs niet goed zijn opgebouwd voor deze motor. bijvoorbeeld verkeerde chokes, sproeiers, mengbuizen, verkeerd vlotter niveau, etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.