Ga naar inhoud

afstellen


A Van De Walle

Aanbevolen berichten

Is je ontsteking ok? Lijkt er op dat je daar ook nog wel eens een issue kunt hebben.

Is voor mij al heel lang geleden dat ik met een carburateur heb gewerkt, info die ik je geef is gebaseerd op mijn herinneringen uit de tijd dat ik nog met Simca's reed.

Heb je de carburateurs al eens gereinigd?

in de chokes zitten vlak bij de gasklep een paar kleine gaatjes, die zorgen voor de brandstof voorziening in het lagere airflow bereik, dus zeg maar beneden de 3000 toeren.

Eerst moet je uitvinden of de ontsteking goed is, daarna pas de carburateurs aanpakken.

Je kunt met een lambda sonde dan wel zien of de motor rijk of arm staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@A Van De Walle

Ik ben redelijk handig met carburateurs maar er is vaak geen 1 duiding antwoord te geven.

Heeft de motor altijd al ingehouden of is het een nieuw probleem?

Als het probleem er altijd al?

Zoals harry al aangaf moet de ontsteking kloppen en moet de carburateur niet verstopt zitten.

Als de motor nooit vloeiend heeft gelopen dan kan het zijn dat deze carburateurs niet goed zijn opgebouwd voor deze motor. bijvoorbeeld verkeerde chokes, sproeiers, mengbuizen, verkeerd vlotter niveau, etc.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...