Ga naar inhoud

fietscomputer


A Van De Walle

Aanbevolen berichten

Beste Alain,

Op een beetje navigatiesysteem zit al een tripcomputer op. Ik heb een Garmin van nu 5 jaar oud en daarop zit zelfs al eentje. Deze gebruik ik veel tijdens toerritten. Dit werkt erg goed.

Groet,

Joey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik eerder naar iets van een Terratrip (rallysport tripcomputer) dan met een fietscomputer gaan kijken. Zoals ik snel zie kun je deze makkelijk resetten op een tussenafstand dmv de hand of zelfs een voetpedaal voor je navigator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe snel deze op nul te resetten is?:

GPS kilometerteller met knoppen aan voorzijde (LINK)

Anders een Sigma Sport (gingen altijd tot 199km/u) fietscomputer gebruiken en de sensor op het voor- of achterwiel monteren. Bedraad zal het minste storing geven en wellicht is de afstand sowieso te groot voor een draadloze? Sigma Sport heeft overigens ook GPS uitvoeringen zodat je helemaal geen sensor hoeft te plaatsen. De vraag is echter hoe snel de dagtrip op nul te zetten is? Misschien eens bij een dealer gaan uittesten.

Sigma Sports (LINK)

Dit is misschien de beste dan:

PURE (LINK) 

Ik kan alleen niet vinden of hij ook boven de 99km/u aan kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een (android) smartphone met de app "GPS Tripmeter" voor roadbook tripmeter en de app "DigiHUD pro" voor snelheid, trip meter . Deze werken superhanding in men westfield,  Houder met zuigmap op dashboard en alles is overzichtelijk.

Ik was van plan een GPS fietscomputer te kopen voor deze functies, de VDO m7, deze toont snelheid tot 199km/h, maar uit reviews bleek de GPS ontvangst slecht + kleine display.. 

smartphone met 5" scherm is super :-)

aangepast door D De Smet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Androidapp GPS Tripmeter heel goed te doen. In te stellen op meters en km. Ook in mijlen. Geeft snelheid en afstand aan. Een keer tikken op het scherm en de grote teller (afstand) springt op "0" en telt gelijk weer opnieuw. Een tweede teller geeft de totale afstand aan. Deze zet je op "0" door langer het scherm aan te raken. En niet onbelangrijk. Het is gratis.

Enige nadeel is dat bij opstarten hij een beetje onrustig is bij stilstand omdat hij zoekt naar de GPS-coördinaten.

Gr. Ad

tripmeter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd een sigma erbij gehad wel die met een draad. Gewoon de 2 draadjes verlengen en werkt prima. Nooit probleem gehad met een te klein scherm. Letters zijn heel duidelijk en goed af te lezen. Zijn natuurlijk altijd betere oplossingen maar de sigma gaat tot 199 Km/h dat is meestal wel genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...