Paul van de Kant Geplaatst: 30 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2019 Mijn Westfield is gisteren voor de apk weggeweest en hij is afgekeurd. De reden is dat er niet zichtbaar een katalysator aanwezig is. De auto is van 2008 en heeft dit probleem nog nooit gehad. Ook bij de vorige eigenaar niet. ik heb wel andere software voor viergasmeting waardoor de waardes van CO wel gehaald worden. hoe gaan jullie met deze uitdaging om? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 30 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2019 (aangepast) heb je een katalysator in je uitlaat? Ik heb er een in mijn uitlaat weggewerkt, nog geen probleem mee gehad. zonder cat haal je misschien wel de co waardes, maar niet de hcc waardes, ook niet met software. 30 mei 2019 aangepast door Harry Bouma Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 30 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2019 (aangepast) Aanwezigheid geregeld emissiebestrijdingssysteem moet visueel worden gecontroleerd op werking ofwel via de uitlaatgasemissie of odb2 / mil waardenvanaf bouwjr 1-2006. Je hebt met een typische onwillige clown van doen. Haal je de lambdawaardes 0,97-1,03 dan bewijs je daarmee ook dat je een kat hebt. Het is mij nog nooit gelukt zonder kat de lambda waardes binnen de norm te halen. co waardes bij stationairmeting haal je wel zonder kat bij arme afstelling. Lambdasensor is via visuele controle zo te zien, als je de waardes haalt is ook aangetoond dat je een kat hebt. Wellicht haalde je de waardes niet zodat die keurmeester daardoor denkt dat je geen kat hebt, die redenering zou ik nog wel snappen dan, dus goede map er in zodat je de waardes haalt 30 mei 2019 aangepast door B.Klaaijsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van de Kant Geplaatst: 30 mei 2019 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2019 met het meten van de CO waardes bij stationair zat ik inderdaad keurig binnen de waarde. (Met de aangepaste software dan) Ook met 2750 toeren per minuut had ik ook keurige waarden op CO en lambawaarde. Ik heb er wel wat octaanverhoger in gedaan omdat de auto afgesteld was op 98 en ik dit niet zo snel bij de hand had. Ik heb de vorige eigenaar gebeld, die had namelijk de vorige keer de auto laten keuren en die gaf aan dat er niets in zit. Het valt ook niet te controleren volgens hem.. De keurmeester waar ik geweest ben begon te zeuren dat hij de kat niet zag zitten en hij betwijfelde ook dat deze in de demper zat. MIjn inziens een beetje zeuren om niets. Is het raadzaam om in de komende periode er alsnog een katalysator onder te bouwen? Ik wil de auto namelijk toch nog een keer de testbank op doen en dan gelijk beter laten afstellen. Of ga ik dan veel power en emotie verliezen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 30 mei 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 30 mei 2019 met eenn200 cel cat verlies je niets, keuring is dan ook net op de limiet als de uitlaat goed warm is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 18 juli 2019 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 juli 2019 andere keurmeester opoeken simpeler is het niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.