H. Wiersma Geplaatst: 2 mei 2019 Rapporteer Geplaatst: 2 mei 2019 Hallo allemaal, Mijn sylva striker is momenteel voorzien van een "aeroscreen" (schuin ingekort ruitje) en een volledige rolkooi, dus met front hoop en zij protectie. Nu krijg ik bij snelheden boven de 70 km/u relatief veel turbulentie rond mijn helm. Inmiddels heb ik al het e.e.a. geprobeerd om de turbulentie te verminderen. Helaas met onvoldoende resultaat. Ik overweeg nu een volledig voorruit te plaatsen echter zonder deurtjes. Dit omdat de rolkooi in de weg zit. Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen of een volledig voorruit mijn probleem oplost? Ik lees op sommige fora dat een voorruit de turbulentie erger maakt, kunnen jullie dit ontkrachten of is dit helaas de realiteit. Wie o Wie heeft er ervaring? Groet!
J. Bakker Geplaatst: 3 mei 2019 Rapporteer Geplaatst: 3 mei 2019 ik heb jaren een striker gehad met volledige voorruit, bij een bepaalde snelheid had ik het idee of de lucht achter de ruit werd weggezogen het scheelt echt wel, met deuren heel veel zonder deuren waai je nog wel weg maar van turbulentie was geen sprake, ik kon zonder helm en zonder deuren en met een volledige voorruit gewoon 120 km per uur rijden, maar komt je turbulentie niet door je rolkooi ?
B.Klaaijsen Geplaatst: 3 mei 2019 Rapporteer Geplaatst: 3 mei 2019 enkel een voorruit lost het niet op, je zal de zijkanten van de auto deels dicht moeten maken of wat ook al veel helpt is flapraampjes aan de voorruit Of geen voorruit monteren en halfdoors scheelt ook al iets. In de racerij reden sommigen met tonneau covers om luchtwervelingen in de auto tegen te gaan
Richard Aerdts Geplaatst: 12 mei 2019 Rapporteer Geplaatst: 12 mei 2019 Alleen voorruit met deurtjes waren bij mijn striker de oplossing. Scheelt echt enorm. Heb ook zijflapjes met voorruit geprobeerd maar deuren met raampjes zijn echt een wereld van verschil. Als racer had ik met aeroscreens bij echt hoge snelheden het probleem van onderdruk waardoor ik mijn helm heb moeten aanpassen.
Stefan Ottenhof Geplaatst: 13 mei 2019 Rapporteer Geplaatst: 13 mei 2019 Als je snel wil rijd. Raam met deuren. Rustig rijden tot 80 km/H alleen een voorraam. Ik kan het helaas niet maar zorg voor een opbergruimte voor je deuren. Langzaam rijden met deuren kan wel heel erg warm zijn
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.