Ga naar inhoud

Westfield bijna klaar!!


Vincentstalpers

Aanbevolen berichten

Beste kitcarvrienden 

Na een wintertje bouwen, eindelijk zoveer dat ik op een lampje na en remmen ontluchten bijna door de keuring ben. Yess!! Eindelijk rijden. Nu reist er alleen nog een vraag. Ik heb alles bijna klaar op de carter/kleppendeksel ventilatie na. Ik kan op het forum geen duidelijk en sluitend antwoord vinden. 

 

Heeft er iemand foto’s van een setup waar op een 2.0 blacktop de carterventilatie is aangesloten? Of kan iemand in woorden vertellen hoe ik dat moet doen? 

 

(Heb nu geen slang op de ventilatie op de kleppendeksel, en zijn er nog meer ventilatiepunten?) Hoor het graag! Bedankt alvast! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb trouwens aan de zijkant van het blok al een afdekplaatje die de originele ontluchter afdekt. Komt ik uit met een oliecatch tankje aan de bovenste ontluchter op de kleppendeksel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vincent,

De ventilatie van de carter zit er niet voor niks, heeft Ford lang over nagedacht :) zou ik niet zomaar afsluiten.
Bij mijn blacktop zitten carter en kleppendeksel met slang naar een oil catch tank.(2 aansluitingen + ventilatie met filter).
 

Helaas nog geen foto's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zetec heeft van de kleppendeksel naar de luchtinlaatbuis (voor gasklep) een slang lopen. Ergens anders loopt er nog een standaard slang naar het spruitstuk achter de gasklep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...