Ga naar inhoud

Handrem / Schijfremmen.


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo mannen en vrouwen.

Ik heb achter Wilwood schijfremmen, daar zit ook de handrem op die bediend wordt met kabels, die handrem doet het voor geen meter, de werking is te vergelijken met knijpremmen van een fiets. Ik moet ongelooflijk aan de handrem gaan hangen om er enige vertraging in te krijgen. Mijn vraag, hoe hebben jullie de werking van je handrem op schijven gemonteerd zodat ze goed werken, ik ben hier zo benieuwd naar, op trommels is het geen probleem, maar het gaat dus over de handrem met kabels op  ( Wilwood 4 pots ) remschijven. Graag jullie bevindingen.

Met vriendelijke groet, Ad C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Thimo Jansen:

Op m'n Striker ga ik de kabels achterwege laten en voor een hydraulische bediening. Met een vergrendeling erop is het ook acceptabel voor de APK.

Ok interessant, mag die vergrendeling op het hoofdcircuit of moet dit een aparte klauw zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor het bericht. 

Denk ik te simpel als ik denk dat je in de aanvoer remolieleiding tussen de achterwielen een T-stukje kunt zetten met 1 aftakking naar de Hydrolische handrem cilinder, de remolieleiding die van voor af komt aansluiten op de Hydrolische handrem-cilinder. Ik heb een schema gemaakt, zou het zo simpel zijn ?. Zie foto schema.  Op AliExpress zijn veel Hydrolische handremmen te koop.

mvg. Ad C.

IMG_1697.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het systeem in die tekening mag niet volgens het voertuigregelement.

hydraulische hand- cq parkeerrem mag als de rembediening aan de remklauwen wel mechanisch blijft. 

2e reden dat de tekening niet mag is dat de parkeerrem onafhankelijk van de hoofdrem moet kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad, dat is inderdaad hoe ik het wil gaan doen. Alleen dan zonder remdrukverdeler. Het voertuigreglement ken ik niet, maar voor de APK is het akkoord mits je de hydraulische handrem vast kunt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hier de hydraulische handrem van de Lancia 037 zoals ik hem wil na maken. De 037 heeft per wiel achter 2 remklauwen, voor de voetrem en voor de handrem. Daarbij is er  een apart circuit voor de handrem, die vaak gebruikt word in de rally. Onder de handrem hendel zieje een steuntje liggen deze word onder de hendel geplaats als deze als parkeer / handrem gebruikt word. Zodra je de hendel iets aantrekt valt het steuntje naar beneden en kun je de hendel gebruiken tijdens de rally.

2929_10571653_23.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mooi  maar wel een behoorlijke ingreep denk ik, een bevestiging op je achteras lassen, handrem hendel op je tunnelbak monteren, hydrolic aan leggen en het brengt ook weer wat kilo's bij het totaal gewicht, maar wel te doen natuurlijk en een mooi projectje om te doen.

succes Mvg. A.C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Lister Bell Stratos kit gebruiken ze een Brembo mechanische remklauw ( zeer prijzig ), die ook bij andere sportwagens gebruikt word ( oa KTM X-bow ). Maar ook daar een extra remklauw bij ieder wiel.

zie bijgevoegde fotos van de 037 en de Lister Bell

037 rear brakes.jpg

20180714_185358.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het Duitse ""seven ig""  is 27-6  onder Technik, een discusie gestart over handbremse .Diverse mogelijkheden van onbetaalbaar tot interessant. 

Groet Wim

aangepast door Wim Camps
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...