Ga naar inhoud

van 4 naar 6 cylinders


Lambert Smit

Aanbevolen berichten

Dag,

vriend van mij heeft een bmw cabrio en wil m ombouwen van 4 naar 6 cylinder motor. Ik vroeg mij af: mag dat nog steeds via RDW? Of is dat ook niet meer mogelijk, mbt emissie-eisen enzovoorts?

groeten Lambert

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou niet weten waarom niet, heb al een aantal van die ombouws gedaan, vooral met golfjes dan.

Als het maar proffessioneel is uitgevoerd.

Als de auto origineel nooit met het type motor is uitgevoerd volgt een weg naar Lelystad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben van 4 naar 8 cilinders gegaan en heb bij de RDW geen enkel probleem ondervonden voor ombouw. Controleren alleen op technisch goed uitgevoerd. Wel zorgen dat je de juiste papieren hebt van het donorvoertuig.

Gr. Ad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 8 maanden later...

Wat Marc zegt. Voor bouwjaar 1998 ben je snel klaar. Na 31-12-1997 is ander verhaal, mits de wagen ooit is geleverd met het gemonteerde type motor, dan kan besloten worden dat minder tests voldoende zijn. Voor kitcars gaat die vlieger in 99% van de gevallen niet op. Dus van belang is Datum Eerste Toelating [DET].

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...