Ga naar inhoud

KM-teller


W. Willems

Aanbevolen berichten

Wie weet waar het volgende probleem zit?

Mijn VDO km-teller doet het niet (snelheidsmeter overigens wel). Heel af en toe komen er in de display knipperende cijfers (meer streepjes) in beeld. Is de snelheidssensor dezelfde als de km-teller en zit deze linksvoor aan de versnellingsbak?

Hoor graag jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de km-teller in de snelheidsmeter zit. Als die laatste wel de juiste snelheid aangeeft, is de combi snelheidsmeter/km teller kapot. Heeft niets te maken met de sensor; is namelijk dezelfde sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem kan ook zitten in de verbinding display <=> stuurprint. Dat wordt de tellerstand gewoon keurig geregistreerd, alleen niet weergegeven op het display. Het beruchte "los contact" in de volksmond. Op zich is dat wel te repareren, mits de teller een beetje netjes uit elkaar te halen is.

Anders gewoon vervangen en tellercorrectie doen bij RDW. Dacht dat dat gratis was of iets van €10 kostte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Ramon Koch:

Het probleem kan ook zitten in de verbinding display <=> stuurprint. Dat wordt de tellerstand gewoon keurig geregistreerd, alleen niet weergegeven op het display. Het beruchte "los contact" in de volksmond. Op zich is dat wel te repareren, mits de teller een beetje netjes uit elkaar te halen is.

Anders gewoon vervangen en tellercorrectie doen bij RDW. Dacht dat dat gratis was of iets van €10 kostte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Blijkt toch ergens een slechte verbinding te zijn. Na wat met de kabels bewogen te hebben, heb ik weer een km stand zichtbaar (weliswaar af en toe wat knipperend). 

Dank voor jullie reacties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...