Ga naar inhoud

Toyo Proxes R1R


Jimmy de Tree

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik post dit bericht hier omdat ik niet waar ik het anders mag/moet plaatsen.
Ik ben werkzaam bij Toyo Tires, op het Benelux kantoor en ik weet dat er best wat kitcar eigenaren op de Proxes R1R rijden (waaronder ikzelf).
ivm. de EU labelwaarden waar deze band volgens de nieuwe regelgeving per 2019 niet meer aan voldoet is deze band helaas uit productie gehaald en zal er (voorlopig) geen opvolger komen. De reeds geproduceerde banden met DOT 2018 mogen nog tot 2021 verkocht worden, dus dat geeft verder geen problemen.

Dit is puur ter info.  Er is geen intentie tot verkoop vanuit mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Jimmy,

Leuk dat je dit deelt, Nu ben ik wel nieuwsgierig waarom de banden niet meer gaan voldoen.

Te weinig grip op droog asfalt kan ik niks bij voorstellen :)

Waarom is besloten om de band niet aan te passen aan de nieuwe regelementen?

Ik heb zelfs mijn camper op Toyo's staan, niet dat ik nu sneller de bocht kan pakken, heb niet graag  de inhoud van de koelkast door heel de camper geslingerd en 25kg aardappels en 5 blokken kaas in mijn nek :)

Groet,

Arjan

aangepast door A.Boeren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Arjan,

Deze banden hebben de codering S2WR1, en een DOT codering voor straat gebruik. Per september 2018 zijn er in de productie nog enkel banden toegestaan met codering S2WR2, waaraan de R1R dus niet voldoet. De R1R is in de basis een band die sinds 2010 in productie is. 
Dit heeft te maken met het aantal "streepjes" in geluid en de grip op nat wegdek.

Er is een overweging geweest om de compound van de band aan te passen naar de S2WR2 codering eisen maar hiervoor zouden teveel concessies gedaan moeten worden aan de band om hem straat legaal te houden.
De semislick, R888R is in de basis al ontwikkeld voor de S2WR2 eisen, de maten die hier nog niet aan voldeden zijn inmiddels allemaal aangepast.

Kaas in je nek lijkt mij inderdaad ook niet prettig :) zeker smeerkaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Dag Jimmy,

Bedankt voor de nuttige info.

Ik vind het echter zeer spijtig, want ik ben zelf anderhalf jaar geleden overgestapt van de T1R naar de R1R en ben er bijzonder tevreden mee.

Een bijkomende moeilijkheid was toen (en allicht nog steeds) dat mijn achterbanden 225/50/16 in Europa niet leverbaar waren en ik ze in Amerika moest kopen, waar ze wél verkrijgbaar waren.

Hopelijk komt er snel een waardig alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...