Marc Verbeek Geplaatst: 24 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2018 Heeft er iemand ervaring met onderstaande auto ambulance - trailer (1200kg uitvoering) ? Is deze stabiel bij hogere snelheden op de autoweg ? Natuurlijk met de kitcar erop .... Ik wil er ééntje huren , lenen voor een vrij grote verplaatsing . http://www.laurieraanhangwagens.nl/autoambulance--multitansporter Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A.Boeren Geplaatst: 25 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Hoi Marc, Ik heb letterlijk dezelfde al een paar keertjes gehuurd. Dutton Phaeton erop en een aantal keertjes ermee naar Croix (Frankrijk) geweest. We hebben wel de eerste keer gekeken waar de auto exact te plaatsen om een goede trekhaakdruk te krijgen. Hij heeft achter de camper gehangen en af en toe 110km/h ermee gereden en spoort netjes. dus is een fijn aanhangertje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 25 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Ik heb deze zelf als tandemmasser. Super wagentje, alleen wat lastig sjorren. Hou even rekening met de breedte van je auto, op die van mij past een bredere seven niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 25 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 oktober 2018 Geen ervaring met specifiek deze trailer, maar wel een paar tips. Zoals Arjan al aangeeft moet je een goede kogeldruk, minstens 50 kg, creëren door de kitcar op de trailer te verplaatsen. Hoe zwaarder de trekkende auto is ten opzichte van de combi trailer/kitcar hoe beter. Veel trailers hebben bedrijfsauto banden met stugge wangen. Pomp deze op maximum (Staat meestal op zijkant band) wat zijdelings ‘dansen’ voorkomt. Kitcars hebben meestal de benzinetank achterin en deze zijn vaak niet heel groot. Geklots kan namelijk voor hele nare effecten zorgen. De bevestiging van sjorbanden is ook een ding. Meestal op banden of draagarmen, maar daardoor kan de kitcar nog bewegen in de eigen vering. Ik heb meegemaakt dat de boel op de ring Antwerpen in z’n eigenfrequentie terecht kwam waardoor trailer en Striker steeds wilder op en neer begonnen te dansen. Dat kan je voorkomen door sjorbanden op het kitcar chassis te zetten, maar vaak is dat geen optie.Sowieso de spanbanden na een kilometertje of vijftig aantrekken. Zal je verbazen hoeveel speling er dan in zit... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 26 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 oktober 2018 Of nog erger..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Peeters Geplaatst: 27 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 oktober 2018 Dag Marc, ik heb zelf nog niet gereden met dit type van trailer, maar heb een vergelijkbare enkelasser type Lider 33630 (kantelbare variant, 1500kg MTM, 1100kg laadvermogen). Je voelt niet dat die achter de auto hangt en hij spoort heel goed, ook tegen hogere snelheden. De mensen die er al mee gereden hebben, zullen dat beamen. Zoals Paul zegt, even checken of hij breed genoeg is. De plateau van mijn aanhanger is 3m50 x 1m85 omdat mijn VM ook één van de bredere Sevens is. Je mag gerust de mijne huren als je wil. Bel me maar als je interesse hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc Verbeek Geplaatst: 31 oktober 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 31 oktober 2018 Ik zie nu pas je bericht Koen . Wat jammer . Ben daarstraks ène gaan huren voor volgend weekend . Leeggewicht 650 kg zoals de meeste standaard dubbelassers . Toch bedankt voor het aanbod . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.