Ga naar inhoud

Reverse box quaife


Rob Schipper

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Er kan natuurlijk speling op de schakelmof zitten en op beide splines waar de naaf op zit. Al met al best wel wat punten waar je speling kunt opbouwen. Ik ben benieuwd hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb antwoord uit engeland binnen:

Hello Rob,

 

Thank you very much for your enquiry;

There is an amount of backlash between the pinions and sun gears inside the gearbox which means there will be backlash between the input and output flanges.

This backlash is typically a few degrees so if this is what you have there is nothing to worry about.

 

If you have any further questions or I can be of any assistance in the future, please don't hesitate to contact me.

Het lijkt erop dat deze speling normaal is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb kort geleden een Quaife  reverse box gekocht en gemonteerd. Bij ontvangst constateerde ik een verschil van ongeveer 4 graden hoek verdraaiing/backlash tussen de in en output shafts. De box na een korte mail wisseling retour gestuurd op verzoek van Quaife. Deze heeft de box gecontroleerd en niets fout gevonden volgens hun zeggen. De box gemonteerd en ik ben uiteindelijk blij met het resultaat. Het blijkt dus dat de speling op de tandwielen dit veroorzaakt en geen probleem is. Vervelend is dat Quaife voor de aankoop beweerde dat er van sleling/backlash geen sprake is bij deze kastjes. De afhandeling was verder perfect (geen kosten voor transport) en keurig geregeld. Enfin de tijd zal het leren, groetjes, Auke Tabak (Westfield Megabird).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...