Pim de Jonge Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 Kijkende naar de setup van een originele Lancia 037 zie ik een hogedruk brandstofpomp als opvoerpomp naar de "swirl pot" Is dat gebruikelijk of kan ik ook een lage druk pomp gebruiken? Oook zie ik de filters voor de pomp zitten , horen deze er niet achter? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 filters altijd voor de pomp zetten. Hogedrukpompen gaan snel stuk door vuil. Swirlpot vul je met lage druk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 ik zou swirlpot idd met een lage druk pomp vullen. Na mijn weten zitten de filters die tegen de druk kunnen (stalen behuizing zoals op foto) altijd na de pomp. Dit voorkomt dat eventuele vervuiling die de pomp veroorzaakgt word opgevangen voor de injectoren. Wat bas zegt klopt de pompen kunnen slecht tegen vuil. Om schade aan de pomp te voorkomen kun je een aanzuig filter gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld een simpel kunstof filtertje zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 Lage drukpomp van Facet erop voor de swirlpot te vullen en erachter een hogedrukpomp van Walbro. In de Facet zit al een filter dus als je een kunststof Fuel Cel erin plaats hoeft er geen extra filter meer in. Deze combi is mijn inziens een van de betere. Bosch 050 heb ik ook gehad maar persoonlijk is Walbro beter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 Die hogedruk pomp wordt gebruikt vanwege zijn hoge opbrengst. Wat de meeste mensen overzien, is dat de swirlpot een grote overflow retour naar de tank heeft (boven op de swirlpot), waardoor er eigenlijk geen druk wordt opgebouwd door die pomp. Is dus prima te doen op deze manier. Filters zet ik aan de uitgang van de tank, en vlak voor de HP pomp. Bedenk dat deze wagens een behoorlijke overschot aan benzine kregen om de lucht voldoende af te koelen voordat het de verbrandingsruimte inging. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 21 oktober 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 21 oktober 2018 Volgorde naar mijn Toyota motor. Benzinetank - lage druk filter (zo’n glazen doorkijk ding), lage druk (voor carb gebruik) Facet pomp, swirlpot bovenste aansluiting zijkant, hogedruk Bosch pomp op onderste aansluiting zijkant swirlpot, hogedruk filter, motor, retourleiding op bovenste aansluiting zijkant swirlpot en retour benzinetank op bovenkant swirlpot. En op de volgende rotonde linksaf, derde afslag 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pim de Jonge Geplaatst: 24 oktober 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 24 oktober 2018 Bedankt voor jullie bijdrage, Ik ga toch voor de originele opzet, nog eens nagevraagd bij de eigenaar van deze auto. Volgens hem was het vanwege "high demand of fuel" dus idd voor de hoge opbrengst van de vulpomp. Hij had het over een Bosch 044 pomp Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.