Ga naar inhoud

Jurjen uit Leeuwarden stelt zich voor


Jurjen Talsma

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Jurjen Talsma uit Leeuwarden en sinds kort bezit ik een Robin Hood uit 1984 met 2.0 Pinto motor.

De voorliefde voor open auto's gaat al ver terug, in 1978 kocht ik mijn eerste Fiat Bertone X1/9 gevolgd door diverse Triumphs (TR7, Spitfire en Herald) om uiteindelijk te rijden met moderne (hobby)auto's als MX5 en SLK. Dat rijdt wel goed, maar je mist wel heel veel lol in het onderhouden en sleutelen aam de "simpele" auto's van weleer. Dat was ook de reden dat ik zocht naar een sleutelvriendelijke auto waar je heel veel veranderingen in kunt doorvoeren zonder de originaliteit om zeep te helpen.

De bedoeling is om het virus over te dragen aan onze zoon Jente welke vlakbij mij woont en willen samen middels "sleutelavonden" in onze garage veel plezier beleven aan de Robin Hood (welke na de bouw slechts een kleine 7000 mijl heeft gereden)

 

IMG_2350.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Nee hoor, geen enkel probleem die uitlaat ... heerlijk juist ...

Bedankt voor het positieve antwoord, bij mijn kit-car in opbouw is dezelfde opstelling alleen andersom (stuur links)  vandaar de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe klinkt de uitlaat als muziek in de oren Michel, met de rechtervoet kun je de decibels redelijk sturen. De uitlaat wordt behoorlijk heet en de eerste brandblaar liep ik al op tijdens een proefrit. Daarna geen last meer gehad (een ezel........)

We waren van plan om de wagen links gestuurd te maken, maar het rijden met stuur rechts valt zo enorm mee dat we daar nog even mee wachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Jurjen Talsma:

Tot nu toe klinkt de uitlaat als muziek in de oren Michel, met de rechtervoet kun je de decibels redelijk sturen. De uitlaat wordt behoorlijk heet en de eerste brandblaar liep ik al op tijdens een proefrit. Daarna geen last meer gehad (een ezel........)

We waren van plan om de wagen links gestuurd te maken, maar het rijden met stuur rechts valt zo enorm mee dat we daar nog even mee wachten.

 

Ik heb een hitteschild over de uitlaat zitten, misschien net genoeg om mezelf niet te verbranden? Ik heb er tot nu toe in ieder geval geen last van gehad!

Ik heb het plan gehad er een LHD van te maken, maar stiekem vind ik het eigenlijk wel leuk nu ik er een paar maanden mee rij ... de mijne blijft zeker een RHD!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, welkom, hier ook een Robin Hood rijder sinds deze maand. (al wel 8 jaar in bezit) Maar sinds vorige maand eindelijk RDW goed gekeurd.

Ik heb de uitlaat ook aan de bestuurderskant, en vind dat zelf prettiger, niet qua geluid maar zo hoef je de bijrijder niet telkens te attenderen op die uitlaat.
het hitteschild is volgens mij bijna net zo warm als de uitlaat zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...