Ga naar inhoud

Westfield 1.6 16v zetec sport OMEX


Paul van de Kant

Aanbevolen berichten

Hi all,

sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Westfield met een 1.6 16v Sport met een OMEX computer aan boord. Ik zoek in de regio Tiel naar bedrijf wat bekend is met Westfields/kitcars en een Omex tuning. Het andere alternatief is een nieuwe computer erin, maar ik wil het liefst met de bestaande spullen eerste werken voordat ik verder ga investeren.

Graag jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischa heeft veel ervaring met Omex. Zou niet zo snel deze eruit halen.

Wil je nog iets leuks doen dan heb ik nog een supercharger liggen Eaton M62 met magneetkoppeling.

Is geen plug & Play voor alle duidelijkheid, maar wel leuk om erin te bouwen en brengt echt over het hele toeren gebied plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Pierre, dat je er blij mee bent is wat telt ! Als het blok een standaard 2.0 Zetec is, is 197 pk tamelijk overdreven, een Duratec komt meer in de buurt. Uitslagen van rollenbanken wantrouw ik per definitie. Dat is zo manipuleerbaar als de pest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes mannen,

dank allen voor de reacties! Hier kan ik inderdaad wat mee. 

@Richard Aerdts, is wel gaaf om dit erop te bouwen. Kun je mij iets meer toelichten over de zaken wat er dan aangepast moet worden? inlaat, uitlaat etc? body begrijp ik overigens. Maar moet de motor etc ook verplaatst worden?

@Mischa Bauman, ik had je berichtje gezien! dank daarvoor. Ik zal deze week nog even met je contacten. 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je inlaat veranderen is een optie maar hoeft niet altijd. De supercharger in de plek zetten van je dynamo en de standaard dynamo omruilen voor een Daihatsu Cuore dynamo. Zolang je niet op overdreven veel boost gaat zitten kun je zelfs de kop laten zitten. Hele ombouw is best te doen. Ik heb ook nog een watergekoelde intercooler en ander injectoren. Je zult wel je Omex moeten remappen maar dan heb je ook een hele ander motor die je niet meer herkend. Met een beetje geluk hoef je het plastic niet eens aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...