Ga naar inhoud

speling op fuseekogel


John Schouenberg

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb rechts op de onderste fuseekogel iets te veel spelling.

mijn auto is een fabrieksgebouwde megabusa bj 2003, weet iemand welke en waar ik de deze kan bestellen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr. John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf de fuseekogels gaat wisselen, zorg dan dat je een fatsoenlijke TIK kunt uitdelen op de tapse bout. Moer helemaal tot bovenaan draaien, stevige staaf ijzer erop zodat je tussen de ophanging door naar boven gaat en vrije slag kunt maken met de hamer.

Toen ik bij mijn Westfield eraan begon, heb ik aan de eerste een uur lopen mieren omdat ik niet kon uithalen met de hamer. Uiteindelijk een oude verlengstaaf doppenset erop gezet en een flinke klap kunnen geven, was met 2 klappen los. Tweede kant was een kwartiertje werk in totaal :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, speciale tool is heel erg prettig om mee te werken. Fuseekogel vervang je echter niet zo heel vaak, met de km's die we maken wellicht 1x in de totale tijd dat de auto in je bezit is. Beetje zonde voor een eenmalig klusje, al moet iedereen dat voor zichzelf bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Menno Groenendaal:

Of je koopt gewoon deze tool. Stuk veiliger en daar heb je gedurende je hobby nog veel plezier van.

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-professionele-22-mm-fuseekogeltrekker

Hiermee heb ik ook al menig kogel in bedwang gekregen. Echter, soms heb je ze er tussen zitten die ondanks het uitoefenen van veel kracht nog steeds niet loskomen. Dan is de truc om met de trekker er flinke druk op te zetten en vervolgens een tik uit te delen op de stuurarm waar het conische deel inzit. Let trouwens op dat je bij hergebruik van de kogel altijd de moer op de schroefdraad laat zitten en deze zover uitdraait dat de schroefdraad net onder de moerkop zit. Daar zet je vervolgens de trekker op. Nooit rechtstreeks op de kop van de schroefdraad zetten want die help je dan geheid om zeep.  Waarom het een trekker heet is me een raadsel overigens want je duwt namelijk ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...