John Schouenberg Geplaatst: 8 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 september 2018 Hallo, ik heb rechts op de onderste fuseekogel iets te veel spelling. mijn auto is een fabrieksgebouwde megabusa bj 2003, weet iemand welke en waar ik de deze kan bestellen ? Alvast bedankt voor jullie reactie Gr. John Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 8 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 8 september 2018 Ik denk dat je bij Westfield wel iets van je gading vindt: https://parts.westfield-sportscars.co.uk/suspension-braking/front-suspension Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
John Schouenberg Geplaatst: 9 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2018 Bedankt Ramon voor jou reactie, maar helaas heb ik niet de kennis om de juiste te kiezen. weet jij of iemand anders welke ik precies moet hebben ? Gr. John Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 9 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2018 Als het een fabrieksgebouwde auto is, zou Westfield zelf je dat moeten kunnen vertellen. Ik zou er een mail aan wagen alhoewel die engelsen niet altijd van de snelle reacties zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Paul van der Knijff Geplaatst: 9 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 9 september 2018 Foto? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 10 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 10 september 2018 indien 2 bouts dan austin maxi, 4 bouts ford cortina Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
John Schouenberg Geplaatst: 11 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 11 september 2018 hier een foto de fuseekogel, hopelijk maakt het alles iets duidelijker..... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim v d Hil Geplaatst: 11 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 11 september 2018 je bedoeld denk ik de stuurkogel ? want ik zie maar een klein gedeelte van de onderste fuseekogel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
John Schouenberg Geplaatst: 15 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 15 september 2018 dit zijn de juiste foto's als iemand weet wel het zijn dan hoor ik het graag..... alvast bedankt Gr. John Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Bakker Geplaatst: 16 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 september 2018 het lijkt onderstaande wel https://www.elise-shop.com/fusee-kogel-elise-exige-340r-alle-modellen-p-61.html?zenid=08845269971595d9ca2809c63cb6fde4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J. Gijsberts Geplaatst: 16 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 september 2018 Volgens mij is het https://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?products_id=11839&osCsid=dj1gvej0scanpm0elj1jftu3r7, welke met de 2 bouten bevestigd zit. (RD811) Zie ook forum topic Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 16 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 16 september 2018 Deze dus: https://parts.westfield-sportscars.co.uk/suspension-braking/front-suspension?product_id=105 Of eentje van MOOG, stukje goedkoper: https://www.motor-doctor.nl/products/2045024-fuseekogel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
John Schouenberg Geplaatst: 17 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 17 september 2018 alvast bedankt, hier kan ik mee verder............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 18 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 18 september 2018 Als je zelf de fuseekogels gaat wisselen, zorg dan dat je een fatsoenlijke TIK kunt uitdelen op de tapse bout. Moer helemaal tot bovenaan draaien, stevige staaf ijzer erop zodat je tussen de ophanging door naar boven gaat en vrije slag kunt maken met de hamer. Toen ik bij mijn Westfield eraan begon, heb ik aan de eerste een uur lopen mieren omdat ik niet kon uithalen met de hamer. Uiteindelijk een oude verlengstaaf doppenset erop gezet en een flinke klap kunnen geven, was met 2 klappen los. Tweede kant was een kwartiertje werk in totaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Menno Groenendaal Geplaatst: 19 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 september 2018 Of je koopt gewoon deze tool. Stuk veiliger en daar heb je gedurende je hobby nog veel plezier van. https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-professionele-22-mm-fuseekogeltrekker Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rudie Heikens Geplaatst: 19 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 september 2018 Een aanrader Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ramon Koch Geplaatst: 19 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 september 2018 Ach, speciale tool is heel erg prettig om mee te werken. Fuseekogel vervang je echter niet zo heel vaak, met de km's die we maken wellicht 1x in de totale tijd dat de auto in je bezit is. Beetje zonde voor een eenmalig klusje, al moet iedereen dat voor zichzelf bepalen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex Dekkers Geplaatst: 19 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 19 september 2018 1 uur geleden zei Menno Groenendaal: Of je koopt gewoon deze tool. Stuk veiliger en daar heb je gedurende je hobby nog veel plezier van. https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-professionele-22-mm-fuseekogeltrekker Dank voor de tip! Geen geld, kan ik niet voor lopen prullen!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 20 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 20 september 2018 23 uur geleden zei Menno Groenendaal: Of je koopt gewoon deze tool. Stuk veiliger en daar heb je gedurende je hobby nog veel plezier van. https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-professionele-22-mm-fuseekogeltrekker Hiermee heb ik ook al menig kogel in bedwang gekregen. Echter, soms heb je ze er tussen zitten die ondanks het uitoefenen van veel kracht nog steeds niet loskomen. Dan is de truc om met de trekker er flinke druk op te zetten en vervolgens een tik uit te delen op de stuurarm waar het conische deel inzit. Let trouwens op dat je bij hergebruik van de kogel altijd de moer op de schroefdraad laat zitten en deze zover uitdraait dat de schroefdraad net onder de moerkop zit. Daar zet je vervolgens de trekker op. Nooit rechtstreeks op de kop van de schroefdraad zetten want die help je dan geheid om zeep. Waarom het een trekker heet is me een raadsel overigens want je duwt namelijk .... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.