A Van De Walle Geplaatst: 1 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 1 september 2018 Is er iemand die nog een starter liggen heeft, voor een kent x-flow 1600 blokje? Hoor het wel... grt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 3 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 3 september 2018 Het wordt steeds lastiger om aan inertia startmotoren te komen voor een crossflow. In de UK zijn ze er nog wel. Ik heb ‘m ooit eens hier gekocht: https://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ESCORT-MK2-1-1-1-3-1-6-OHV-1974-1980-BRAND-NEW-3-HOLE-INERTIA-STARTER-MOTOR/281825785059?hash=item419e2034e3:g:TOoAAOSw~bFWG5tE Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 4 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2018 Ok bedankt Dirk was het goede kwaliteit? Ga ook eens uitkijken naar jongere starter....van 0,8kw naar 1.4kw (krachtiger)maar wel duur!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harry Bouma Geplaatst: 4 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2018 volgens mij heb ik nog een nieuwe liggen. Moet effe zoeken als ik thuis ben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 4 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2018 16 uur geleden zei A Van De Walle: Ok bedankt Dirk was het goede kwaliteit? Ga ook eens uitkijken naar jongere starter....van 0,8kw naar 1.4kw (krachtiger)maar wel duur!! Doet het prima ! Maar waarom wil je een zwaardere starter ? Als ie er warm wat moeite mee heeft, staat waarschijnlijk je ontsteking wat te vroeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
A Van De Walle Geplaatst: 4 september 2018 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 4 september 2018 bij warme motor geen probleem enkel bij koude start en een tijdje niet gestart,starter krijgt motor niet aangedraaiend (compressie) grt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dirk Strikwerda Geplaatst: 5 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 5 september 2018 Als mijn crossflow een tijdje (lees paar weken) niet gedraaid heeft, komt er uit de motorkap geen ‘Spirit of ecstacy’ tevoorschijn, maar een opgestoken middelvinger. Kost minstens 6 en meestal 10 start pogingen om de steenkoolcentrale op gang te helpen. Maar e.e.a. hangt nogal af van de gemonteerde accu. Ik heb een ouderwetse loodaccu die de boel goed rondtrekt. Observaties over kitcars met gelaccu’s leert dat die er een stuk meer moeite mee hebben... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Braams Geplaatst: 6 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 september 2018 Exact dezelfde ervaring hier. Welk type accu en hoe nieuw, maakt een wereld van verschil. Daar komt nog bij dat ik ook minimaal 10x het gaspedaal langdurig moet indrukken om de kerosine naar én in de gasfabriekjes te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richard Aerdts Geplaatst: 6 september 2018 Rapporteer Delen Geplaatst: 6 september 2018 Maar als de centrale er dan eindelijk zin in heeft dan heb je wel wat. Ik heb heel veel plezier van mijn striker met Kentblok gehad. Simpele techniek die makkelijk zelf te onderhouden is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.