Ga naar inhoud

even voorsgtellen


John hegemijer

Aanbevolen berichten

de naam is john,heb  vorig jaar een vm77 aangeschaft,na vele aanpassingen,is de vm nu te gebruiken voor vele kilometers,voor vele misschien wel een bekende auto,is de vm van ron uit zevenaar,aan de vm gaat nog veel gebeuren,zit nu aan de 300 pk,komen nog andere injectoren in,en een grotere interkoeler,en een bezoek aan jd engenering,wil tot 400 pk gaan,afgelopen week is er een steekas gebroken,volgende week ga ik de steekas vervangen,en ga van trommelremmen naar schijfremmen achter.

fotos volgen nog.

gr john

\

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo John,  welkom bij de KCC, Leuk dat je ook een VM77 hebt, ik heb er ook een, je hebt nog al plannen, van 300 naar 400 PK, is er dan nog veilig mee te rijden en als je nu al een aandrijfas breekt dan zou ik er maar een aantal op stok leggen voor het geval dat !!. Wat voor motor en versnellingsbak heb je er in ?? , ik heb er een Cosworth YB in liggen met standaard 204 pk, ik heb wel een hogere turbodruk van 0,8 bar en een open 65 mm uitlaat, en andere luchtfilter, dus ik denk dat het nu ongeveer 240PK is. Maar ben benieuwd wat je allemaal gaat doen, In ieder geval, hier op de KCC site is veel kennis, veel plezier bij de Club.

met vriendelijk groet, Ad & Annelies Coertjens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het.gelukkig heb ik een starre achteras.wordt veel gebruikt in de auto speedway.aan steekassen en diffs geen gebrek.het is nu al een probleem om het vermogen op de weg te krijgen.maar ben ook vaak aan het toeren met mijn vrouw.lekker rustig aan.maar het is gewoon top om af en toe als een gek tekeer te gaan.daar heb ik de vm voor.met als gevolg.dat alles stuk gaat en ga alles verbeteren.motor is een Audi S3 met grotere turbo.computer van JD engineering.t5 versnellingsbak.die ik aankomende winter ga reviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De vm geschorst.achteras gereviseerd .aan het ombouwen naar schijfremmen met rem drukregelaar voor de achterremmen.versnellingsbak ligt uit elkaar voor nieuwe lagers en rechte tandwielen.aanpassingen oliepomp en carter en een oliekoeler andere intercooler en injectoren  van max 4bar en een instelbare benzinedruk  regelaar.hopen voor de zomer naar JD engineering in Lochem voor aanpassingen computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewust gekozen voor rechte vertanding? Had het ook maar werd horendol van de herrie. Leuk voor op het circuit maar als je ook wil gaan touren met deze auto zou ik het nooit doen... 400PK is trouwens wel heel serieus. Ik heb een Westfield met 150 rijdbare en dat vind ik voor op de straat eigenlijk wel prima zo bij een gewicht van 580kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gekkenwerk ! dat vermogen krijg je niet op de weg in een VM met starre as.

 is de achteras een taunus of wel een echte atlas? .Taunus as sloop je direct . Atlas blijft heel als je groep 4 modificaties uitvoerd de juiste sper erin hebt en de temperatuur onder controle houd.

zo te lezen heb je wel verstand van techniek maar reken erop dat als je die 400 pk echt gaat gebruiken het ook behoorlijk kritisch wordt.

ik hoop voor je dat je een goede piloot bent en veilig je km"s gaat draaien. 

zie hier graag eens een filmpje van verschijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zo,de vm staat weer op de wielen,deze week nieuwe apk,en dan weer genieten,achteras is klaar,schijfremmen achter,bak nog even gelaten zoals het was,tijd gebrek,remdruj regelaar voor de achterremmen,gaan we het volgende week weer proberen,worden vast een paar nieuwe banden deze zomer,en veilig rijden ligt aan de bestuurder,niet aan het vermogen,beetje logisch nadenken,en zorgen dat de vm in top staat is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...