Ga naar inhoud

montage stoelen westfield


Aanbevolen berichten

Heren,

Mijn mooie Westfield heeft de stoelen (gelukkig) vast zitten met een viertal bouten per stoel. Wat ik alleen niet begrijp is dat deze bouten door de bodem naar beneden uitsteken. Dit heeft als gevolg dat als ik er met twee volwassen in de auto zit ik de bouten raak als ik over een drempel rij.

Nu ben ik al voornemes om de auto wat hoger op zijn veren te zetten zodat ik wat minder dicht bij de grond zit, maar heeft iemand al eerder met dit spreekwoordelijk bijltje gehakt? Zijnhier oplossingen voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt overwegen bouten met gladde kop te nemen, zoals bv. Slotbouten, en deze vanaf de onderkant te monteren.

Zo doende heb je nauwelijks uitstekende delen onder de bodem...

Slotbouten hebben, zoals bekend, een vierkant onder de kop, maar ze zijn er ook met sleuf (voor schroevendraaier) of met imbusgat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was inderdaad ook mijn idee Rudie.

Maar het verbaast mij dat niemand anders hier last van heeft gehad. Het bijzondere is ook nog eens dat deze auto door Westfield zelf gebouwd is, dus je zou toch verwachten dat ze wel weten dat dit soort zaken niet zo heel handig zijn :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ie door Westfield is gebouwd betekent niet automatisch dat het allemaal praktisch en slim is ! Vrijwel bij iedere Seven-achtige kitcar is dit een issue. Rij maar eens mee met een toertocht en verbaas je over de capriolen die bij drempels worden uitgehaald 😂

Bij mijn Striker is het laagste punt de chassisbalk die onder de versnellingsbak zit. Ik heb er daarom een alu L-profiel opgezet met popnagels. Als die versleten is zetten we er een nieuwe op. Dit soort dingen hoort er gewoon bij.

Hoger op de veren is niet altijd positief omdat je daarmee ook de geometrie van de wielophanging kan verstoren. Probeer het met slotbouten zoals Rudie aangeeft. Als je rails onder de stoelen hebt, wel oppassen met het verstelmechanisme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er ligt van mijn westfield nog ergens op een weg met veel spoorvorming een halve bout met moer. Op de A1 thv de brug over de ijssel nog wat stukjes. Ik ben al aardig wat kwijt geraakt.

Wat mij opvalt is dat de bouten heel lang zijn. Ik zou zeggen pak de slijptol en slijp ze wat korter. Deze zijn deels al korter omdat ik er wat moest vervangen. Als je een beetje schuin over een drempel gaat en of met gepaste snelheid heb je al minder last van dat de bouten aan de grond komen. Eerder de beugel onder de versnellingsbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank mannen voor de tips.

het afslijpen was mijn eerste idee, maar ik moet eerlijk bekenen dat ik het graag permanent wil oplossen. Dus ik ga even uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor verzonken bouten. Dit zal met blindklink moeren een heel eind moet komen.

Het is overigens een projectje voor de winter. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...