Ga naar inhoud

Keuring autotrailer


Gust Storme

Aanbevolen berichten

Als je een periodieke keuring bedoeld voor autotrailers tot 3500kg, nee, niet verplicht in ieder geval.

Als je een trailer welke kentekenplichtig is, boven 750kg, dan moet de trailer bij het RDW gekeurd worden.
Je moet dan een aantal aanvullende zaken hebben, zoals een goedgekeurd remplan en een disselberekening van de leverancier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er geen fabrikant meer bestaat (G.T.F. is in 2011 gestopt) Is er dan een mogelijkheid om een, reeds in België ingeschreven trailer, te verhuizen naar Nederlands kenteken? 
Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de kar beneden de 750kg blijft is er geen keuringsplicht en kun je hem gewoon te verhuizen.

Iedere andere trailer moet een remschema hebben, en als deze trailer nooit in NL verkocht is, kun je het vergeten.

De remschema's moeten officieel gecertificeerd zijn, hoewel een remschema op zich eigenlijk niet veel voorsteld.

Ik heb mijn kar (BJ) destijds zonder een disselberekening wel op kenteken gekregen, maar dat hangt erg af van de staat van de trailer, de vrouw van de keurmeester de avond voor de keuring en het fabrikaat van de disselkoppeling.

als er een vage koppeling op zit zoals vele engelse of hele oude trailers, dan wordt het niet toegelaten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een geregistreerde trailer uit belgie kan je hier zo inschrijven, ook als de fabrikant niet meer bestaat. Zou wat zijn als een fabrikant nog moet bestaan, dan kan er wel heel veel niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei B.Klaaijsen:

een geregistreerde trailer uit belgie kan je hier zo inschrijven, ook als de fabrikant niet meer bestaat. Zou wat zijn als een fabrikant nog moet bestaan, dan kan er wel heel veel niet meer.

Je moet eens beter leren lezen. als een fabrikant niet meer bestaat wordt het wat lastig om een remplan te overleggen. Ik heb al meerdere trailers ingevoerd, ook buitenlands geregistreerde en telkens moest er een remplan en disselberekening overlegd. 
Heb al meerdere keren een remplan voor veel geld van een importeur gekocht om een trailer op kenteken te krijgen.
Men veranderd in lopende productieseries vaak de koppeling en/of remmen, waardoor er geen conformiteit bestaat. 

Maar zoals reeds opgemerkt hangt ook veel af van de keurmeester.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef niet te lezen, geef gewoon antwoord op een vraag, buitenlands kenteken volstaat binnen eu voor auto en trailer invoer, additionele certificaten worden niet gevraagd tenzij er zaken in het kenteken ontbreken zoals totaalgewichten maar juist die staan er altijd wel op. Zelfs met engelse trailers die geen kenteken hebben geen problemen gehad. Typeplaatje volstond dan voor de gewichten..  Heb je geen kenteken of komt trailer van  buiten eu dan moet je idd al die zaken aandragen of wordt het zelfs een individuele keuring.  En ja de verkeerde treffen kan altijd of jouw ervaringen waren van voor 2005 toen moest er ook technisch gekeurd worden bij import van autos volgens de apk2 eisen.  Nu zijn daar nog wel wat uitzonderingen op binnen eu import in geval er gevaar voor volksgezondheid en milieu bestaat, vandaar dat kitcars uit engeland een geluids en emissietest en verlichtingscontrole krijgen vanaf 1996 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie.

Mogelijks komt mijn autotrailer in NL te koop aangezien de BE keuring lastig doet over een (heel goed uitgevoerde) herstelling waarvoor ik een attest moet kunnen voorleggen van de (niet meer bestaande) constructeur. Typisch Belgisch.🤬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...