Ga naar inhoud

Seven gezocht


Roy Nijhof

Aanbevolen berichten

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een leuke Seven. Mijn voorkeur gaat uit naar een links gestuurde auto die motorisch in redelijke staat is. Optisch mag het best wat minder zijn. 

Mocht iemand iets weten hoor ik het graag

 

Groet Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo dat. Ik vind dat je een beetje vreemd reageert Richard. Ik geef gewoon aan wat ik zoek. Maar omdat je zo een reactie geeft ik heb inderdaad niet zomaar 20k op de plank liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor onder de 20K ga  je waarschijnlijk niks vinden wat werkelijk goed is mits je zéér handig bent. Maar daar hebben wij natuurlijk geen zicht op.

Leuke Seven zijn :  Lotus Seven 6, Lotus Seven S1, Lotus Seven S2, Lotus Seven S3. En dan zijn er nog vele andere replica's. Sommige nog véél beter dan de zo net opgenoemde types. B.v. Caterham, VM, Westfield etc. 

Ik persoonlijk zou je natuurlijk graag adviseren te kiezen voor een Caterham ( of nog beter, een Lotus Seven ) maar ik kan niet in je portemonnaie kijken.

Enfin, je gaat vast wel goede adviezen krijgen en al helemaal als je ook nog even lid wordt van de KCC. ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bas Braams:

Voor onder de 20K ga  je waarschijnlijk niks vinden wat werkelijk goed is mits je zéér handig bent. Maar daar hebben wij natuurlijk geen zicht op.

Daar ben ik het niet helemáál mee eens. Ik was in 2013 ruim onder de €20k klaar met mijn Westfield. Links gestuurd(om laten bouwen), Zetec blok erin en het reed en rijdt prima. Begin voor ons begrip eens met het stellen van een budget, onder €10k vind je niet heel veel waar weinig aan moet gebeuren. "motorisch redelijk" is een enorm vaag begrip, dus druk het wat duidelijker uit aub.

Inmiddels kom ik wel in totaal richting de €20k door nieuwe throttle bodies, ecu, kabelboom, verlichting, dashboard, 15" wielen, draagarmrubbers en diverse kleinere dingen. Maar startbudget lag dichter bij €10k dan bij €20k. Natuurlijk niet de mooiste of de beste, maar heb er nog steeds veel plezier aan en mee, dus het kan wel gewoon. Ligt er maar net aan hoeveel je zelf kunt en wilt doen en welke mogelijkheden je hebt. Ik heb niet meer gelegenheid dan sleutelen in de garagebox zo´n 2 km van huis waar geen elektriciteit, water of brug is, daardoor ben ik best gehandicapt met de werkzaamheden die ik zelf kan doen.

Maar kwestie van goed rondkijken wat de opties zijn, je maximale budget bepalen en kijken waar voor jou belangrijke punten zitten. Links gestuurd is meestal geen must, ik heb echter een kapotte linkerschouder (sleutelbeen) waardoor links schakelen na een half uur veel pijn gaat geven. Tevens wilde ik een iets modernere motor en moest iets wat al af fabriek elektronische ontsteking had.

Merk van auto was voor mij niet van doorslaggevend belang, al wilde ik wel een van de bekendere merken zoals Caterham, VM, Sylva, MK Indy, Tiger of Westfield. Van de kleinere merken is gewoon minder bekend cq. rijden minder auto´s rond en zul je eerder tegen het probleem aanlopen dat er minder makkelijk aan onderdelen of kennis te komen is.

Dus de wonderschone taak om een prioriteitenlijstje op te zetten met de meer-/minderwaarden erbij. Stuur ombouwen van rechts naar links kun je bijvoorbeeld láten uitvoeren voor de aanschaf (heb ik ook gedaan). Dus echt zoeken naar links gestuurd is wellicht niet nodig. Motortype is misschien wel belangrijker omdat dat een kostbare klus is in de ombouw en je soms de hele aandrijflijn kunt vervangen voor een motorwissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer niet vreemd, als jij duidelijker bent in wat je zoekt is er misschien iemand die je iets aanbied dat pas bij jou wensen. Wees bij dit soort dingen concreet. Je hebt zeker al eens verder gekeken als  1 auto. Ga eerst voor jezelf na wat je wilt van motor. Bec of Cec, Injectie of old skool. Ook een voorkeur voor een bepaald type seven, wat is je lichaamslengte is hierbij een belangrijke factor. En zoals Ramond zegt in zijn verhaal, moet je eerst helder voor jezelf hebben.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht mijn Westfield bij Harm voor onder de 10k met een pinto. Ik wist dat dit slechts het begin was van een heel avontuur! Ik had gehoopt langer met minder problemen te rijden, maar dat viel tegen! De Westfield ging al snel helemaal uit elkaar. De Westfield is nu vrijwel helemaal nieuw opgebouwd met Sper, versterkte bak, Duratec, Jenvey trottle bodies, Carbon uitlaat, body weer strak, ander kleur, nieuwe electra en ga zo maar door. Ik ben wel ruim over de 20k heen! Maar aangezien deze uitgave in 4 jaar is uitgesmeerd doet het minder zeer dan in 1 keer 20k betalen....., maar stel je zelf de vraag wat je wilt en maak dan je keuze.

Bepaal je merk, bepaal je type motor, bepaal je budget en ga op zoek en heb geduld!

Voor rond de 15k kan je mijn inziens een mooie auto kopen. Maar heb je meer wensen dan kan je rustig uitgaan van 18k en verder. Ik ben helemaal Duratec fan.

Maar als je verstandig bent koop je niets onder de 10k!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, je eindigt  dus inderdaad boven de 20K na alle verbeteringen. Dus als je nu niet al die verbeteringen wil ( laten ) uitvoeren dan weet je nu wat je ongeveer op uitkomt mits je, zoals ik al eerder aangaf, een " Handige Harry " bent. ;-) En dan nog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

morge kitcar jungs,,,in maart vorig jaar heb ik mij een dax rush gekocht,onder het mom van....help petertje de winter door....daar ik van april vorig jaar met pensioen ben.met veel geduld opbouwend werk verricht daar deze rush in zeer slechte staat was....de vorige eigenaar had wel alle componenten bij qsp gekocht,zat een duratech motor bij met nieuw injectie systeem ..omex,,na een bouwperiode van een jaar met up en downs was het zover,,,de motor werd opgestart,,,,met de configeratie van.... omex voor duratech,,,,,, en ja hij liep ,meer knallen en schoten uit uitlaat en inlaat als bij de oorlog in 45,,,,,,dus ik heb totaal geen verstand van electronica,,,,,,,,,  dus na lang wikken en wegen ...wat moet ik hiermee.....werd mischa bauman  gebeld  na tien keer gebeld te hebben,,,,,,geen contact.,,,,, belde mischa de andere dag terrug,,,,,wat is er aan de hand,,,,,,heb 10 oproepen gemist,,,ik alles uitgelegd en hij kon mij helpen ,,,,gelukkig,,,,maar moet hem wel hier hebben,,,,,en hier is in swifterband,,,,ik in limburg,,,,nou transporter gehuurd op naar swifterband,,,,aangekomen gekeken..computer aangesloten en afstellen geblazen.na een tijdje liep hij een stuk beter...maar mischa vertrouwde de zaak niet.........ik kan je de auto zo niet meegeven sta er niet achter ben niet tevreden,,,hij moest op een rollenbank voor fijnere afstelling,,,,afspraak gemaakt en auto daargelaten......gisteren werd gebeld dat hij klaar was,,,,,ik auto transporter gehaald en op naar swifterband.....aangekomen proef gereden  ,en ja liep perfekt,,,naar huis alles afgeladen en natuurlijk gaan rijden,,,nou ik kan zeggen liep geweldig....hij heeft er een vermogen van 197 pk uit gepeuterd......hij komt zeeeeeer goed van plek,,heb ook nog een westfield met duratec met 125 pk maar verschil is ongeevenaard wat een geweld. tov van de westie...nu staan ze gebroederlijk naast elkaar,met dank aan,, mischa bauman .. en ,,ben ubachs,,kan ik zeggen een geslaagd projekt......op na het volgend project ,,help petertje de winter door..mvr gr pierre hawinkels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor de route kiest van goedkoop kopen en verbeteren dan zou ik iets kiezen met een gunstige kenteken. Emissie vrij en dergelijke. Ik weet niet meer het exacte bouwjaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei p.hawinkels:

morge kitcar jungs,,,in maart vorig jaar heb ik mij een dax rush gekocht,onder het mom van....help petertje de winter door....daar ik van april vorig jaar met pensioen ben.met veel geduld opbouwend werk verricht daar deze rush in zeer slechte staat was....de vorige eigenaar had wel alle componenten bij qsp gekocht,zat een duratech motor bij met nieuw injectie systeem ..omex,,na een bouwperiode van een jaar met up en downs was het zover,,,de motor werd opgestart,,,,met de configeratie van.... omex voor duratech,,,,,, en ja hij liep ,meer knallen en schoten uit uitlaat en inlaat als bij de oorlog in 45,,,,,,dus ik heb totaal geen verstand van electronica,,,,,,,,,  dus na lang wikken en wegen ...wat moet ik hiermee.....werd mischa bauman  gebeld  na tien keer gebeld te hebben,,,,,,geen contact.,,,,, belde mischa de andere dag terrug,,,,,wat is er aan de hand,,,,,,heb 10 oproepen gemist,,,ik alles uitgelegd en hij kon mij helpen ,,,,gelukkig,,,,maar moet hem wel hier hebben,,,,,en hier is in swifterband,,,,ik in limburg,,,,nou transporter gehuurd op naar swifterband,,,,aangekomen gekeken..computer aangesloten en afstellen geblazen.na een tijdje liep hij een stuk beter...maar mischa vertrouwde de zaak niet.........ik kan je de auto zo niet meegeven sta er niet achter ben niet tevreden,,,hij moest op een rollenbank voor fijnere afstelling,,,,afspraak gemaakt en auto daargelaten......gisteren werd gebeld dat hij klaar was,,,,,ik auto transporter gehaald en op naar swifterband.....aangekomen proef gereden  ,en ja liep perfekt,,,naar huis alles afgeladen en natuurlijk gaan rijden,,,nou ik kan zeggen liep geweldig....hij heeft er een vermogen van 197 pk uit gepeuterd......hij komt zeeeeeer goed van plek,,heb ook nog een westfield met duratec met 125 pk maar verschil is ongeevenaard wat een geweld. tov van de westie...nu staan ze gebroederlijk naast elkaar,met dank aan,, mischa bauman .. en ,,ben ubachs,,kan ik zeggen een geslaagd projekt......op na het volgend project ,,help petertje de winter door..mvr gr pierre hawinkels..

Graag gedaan pierre.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Roy,

Zoals anderen ook aangeven: stel vooraf een budget voor jezelf op en kijk vervolgens waar jouw voorkeuren liggen (merk/motor etc). Er staat genoeg te koop en met een beetje kijk/kennis van auto's haal je er wel wat moois uit. Daarna blijf je toch altijd bezig met aanpassingen/verbeteringen, maar de kosten hiervan heb je dan in eigen hand. Vooral niet alleen kijken naar de goedkoopste seven, want dan moet je meer tijd en geld investeren om hem naar jouw zin te maken. Het is maar net hoeveel je daarvoor over hebt. Je zult ook duidelijk de kwaliteit van bouwen en materialen zien in de verschillende merken.

Kijk een rond bij de adverteerders en reguliere sites als marktplaats, autoscout etc.

Ik heb jaren geleden hetzelfde gedaan en een VM77 gekocht, welke al ver naar mijn zin was. 

@Pierre Hawinkels: ook graag gedaan en nu samen snel gaan gassen 😎

Succes met jouw zoektocht.

Gr, Ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij bas. Heb ik ook gedaan. Van niets iets maken geeft veel voldoening. Maar over een paar jaar verspreid vallen de kosten mee. En je hebt al een seven dat is ook een trots bezit. Het leuke is dat je hem elke keer mooier ziet worden. Misschien is het goedkoper om meteen een topper te kopen. Maar dan mis je het kitcar gevoel. En ben je meteen al je geld kwijt. Als er dan wat mee is kan je alleen maar huilen. Dus lekker knutselen en een mooie auto maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Mischa Bauman:

zo maak je hier wel vrienden😜

Hmmm...... vrienden zitten in je portemonnee of op je vrouw  🤪

Grapje ...

maar wat Stefan zegt klopt wel helemaal, dit de mooiste manier en je leert er ook nog veel van, en je kan hem dan echt helemaal naar je eigen zij maken, ook ik heb het zo gedaan en dat vond ook ik de mooiste manier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begon met een westfield (heb ik nog steeds) met een kentmotor en 4 bak. Versnellings bak vervanging voor een mt75 van een Sierra. Gratis gekregen dus waarom niet proberen. Gek genoeg past dat meteen ondanks dat mijn motor Engelse draad was en de bak metrisch. Zo 2 jaar gereden hierna een zetec 1.8 gekocht. Met webers 40 van de kent motor. Lopen als een trein. Daarna webers vernieuwd voor gasklephuizen. Een pinto is een goede keuze. Ook deze is makkelijk te vervangen voor zetec of audi. Maar ga eerst rijden met niet zo'n hoog vermogen motor. Een seven is al spannend genoeg. De eerste keer dat ik reed met regen stond ik beneden aan het talud. (met kentmotor) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Seven met Pinto vind ik prima rijden. Best wel wat koppel en indien goed onderhouden een degelijke motor. Daarnaast is er een grote schare aan informatie en onderdelen beschikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met een Sylvia strikter met een ford Kent blok, ook wel xflow genoemd mat daarachter een T9 versnellingsbak 5 speed , je moet er van houden maar ik vindt de strikter wel een heel mooi model en met een geweldige wegligging, misschien wel een van de beste van de Seven modellen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roy, wij zijn enige tijd geleden begonnen aan de ombouw van een Tiger Super6. Pinto eruit en vervangen door een nieuwe black top Zetec met Omex ECU. Is linksgestuurd nu. Komt met Engelse V5. Is nog niet helemaal klaar (vnl optisch dan) maar als je die zelf wil afwerken, scheelt het in de prijs. Wegens race bezigheden, hebben we zelf op dit ogenblik niet de tijd om hem af te werken. Je moet hem even zien om over de prijs te onderhandelen, maar rond de 10k zou voldoende moeten zijn (nog eens: spliternieuwe Zetec!).

mvg, Eric Wouters

www.Oracle-cars.com

+32 478 269 411 (liefst 's avonds)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...