Ga naar inhoud

Dit ben ik


B.Lekx

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen!

Ik ben nieuw op het forum (en de club) en wil mijzelf bij deze voorstellen.

Mijn naam is Bram en ben 22 jaren oud. Ik woon in Zuid-West Brabant, namelijk in Hoogerheide. Halverwege 2017 afgestudeerd voor mijn HBO logistiek. In het dagelijkse leven werk ik voor het transportbedrijf, waar ik op dit moment de chauffeurs voorzie van een planning. Vanuit de zaak rij ik een Audi A1, wat mij de mogelijkheid gaf voor het aanschaffen van een tweede en leukere auto.

Sinds jaren en dag ben ik al een autofanaat en kon daarom niet wachten met het aanschaffen van een auto. Mijn eerste auto kocht ik toen ik net 18 was en dat was een Austin 1300 Glider, erg leuk om in te rijden en bovendien goedkoop voor een student. De Austin kwam uit 1973 en was daarom wegenbelasting vrij. De vrij lage nieuwwaarde gaf de mogelijkheid tot een relatief goedkope verzekering, waarmee ik mijn eerste schade vrije jaren kon opbouwen. Ondanks de lage vaste kosten, bleek het onderhoud toch vrij duur te worden. Dit kwam grotendeels door hoe makkelijk de Austin roestte. Dit heeft er toe geleid dat de Austin werd verkocht. De volgende eigenaar heeft er overigens ook niet lang van genoten, een half jaar later is hij gesloopt.

 

0sOx7lq.png Hier is de Austin nog in volle glorie


Een week nadat hij was verkocht kwam zijn vervolger binnen. Dit maal een iets modernere auto, namelijk een Citroën Saxo uit 2003. Dit was de 1600cc 8v versie, mede door zijn (relatieve) sportiviteit is de keuze hierop gevallen. Deze moest en zou witte velgen krijgen, dat is ook gebeurd en gelijk de laatste keer dat ik witte velgen neem. Die dingen zijn niet schoon te houden, doch zag het er wel prachtig uit als ze schoon waren :D.  Er was een geluid dat iedere om de enkele honderden kilometers optrad en waar ik nooit de oorzaak van kon vinden, echter klonk het alsof de motor uit elkaar viel. Helaas werd hij total loss verklaard nadat een andere auto er tegen aan was gerold (van een heuveltje af nadat de handrem er niet goed op stond).

0LiyQKp.jpg In alle pracht met zijn witte velgen

 

Gelukkig kon ik er iemand anders mee blij maken, waardoor uiteindelijk het grote verlies wel mee viel. Daarbij kreeg ik vrij snel de auto van de baas. Dit is een Audi A1 geworden in dezelfde blauw als die het bedrijf gebruikt. De Audi heeft 1.2 TFSI motor die is gechipt. Ik heb geen idee wat het vermogen nu is, maar hij komt in ieder geval goed mee met het overige verkeer.

aLpNu12.png Hier stonden ze nog netjes naast elkaar

 

Na een hele lange tijd het verlangen te hebben gehad, ben ik sinds een week de troste bezitter van een Westfield SeiW. Deze Seven zal niet onbekend zijn bij de club, volgens mij is hij van een club lid geweest. Ik heb hem op enkele foto's kunnen spotten op het forum. Dit is een blauw gele Westfield uit het jaar 1998.  De Westfield wordt aangedreven door de 2.0L Ford Zetec Blacktop met Jenvey throttlebody's. Nadat hij vorige week was opgehaald met een rit van ~220km, stond er vandaag een mooi zonnetje en was daarom een goede dag om ommetje te maken en een aantal foto's te maken.
De Westfield is nog niet naar mijn zin, het belangrijkste is dat hij eerst motorisch goed moet zijn. Daarna gaan we naar het uiterlijk. Dit zou met name het lichtblauwe van de koplampen, ophanging en rolbar veranderen zijn. Verder is het nu al een toffe ervaring!

ejTMAbc.jpg Tadaa!

 

Jullie zullen nog meer van mij horen en zien!

Met vriendelijke groet,

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Bram. Mooie Westfield overigens, motorisch (denk ik) dik in orde. Zetec & Jenvey is een goede combinatie, zul je niet veel problemen aan krijgen. Cosmetica is een ander ding idd. Koplampen heb ik zelf vervangen vorig jaar door een set motor headlights (Highsider Skyline). Ik vind die mooi vanwege de angel eye led ring voor stadslicht.

Als je iets nieuws/anders koopt let dan op het volgende (buiten de bevestiging op de auto):

- Oftewel vlak lichtbeeld (motoren), of een dip omhoog aan de rechterkant (tbv rechts verkeer, om tegenliggers niet te verblinden)

- APK stelt 3 lampsoorten verplicht: Stadslicht, dimlicht en groot licht (hoeft niet in 1 armatuur te zitten, maar veel UK lampen hebben geen "Side Light")

- Op een Westfield is 5¾ inch wel zo'n beetje maximale maat die er nog netjes uit ziet. Dominator lampen zijn 4 inch, maar daarvan horen we sommigen klagen over de kwaliteit (anderen hebben geen last)

 

Ik héb mijn oude set lampen nog liggen (zwart exterieur) die je voor een luttel bedrag kunt overnemen. Die zijn plug-and-play voor jouw auto. Daarbij ben ik de hele a.s. week in Hoogerheide dus kan ze wel even afgeven bij je thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...