Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

21 uur geleden zei Klaas van Veluw:

Tim de s1 elise was in 99 ook met oranje rood gelijmd 

DSC_0400.JPG

https://www.evo.co.uk/lotus/elise/14089/lotus-elise-s1-buying-checkpoints

S1

The chassis has survived the test of time well, but the visible epoxy (glue) – it can be red, green or blue depending on the car’s age 

 

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Simon, een verstandig besluit om een Elise te nemen, ik had een Sylva Striker en heb deze weg gedaan omdat ik een Elise bruikbaarder vindt en heb er nooit spijt van gehad, natuurlijk had ik de Striker het liefst ook gehouden maar financieel en door ruimte gebrek was dat niet mogelijk. Een Elise is bijna een Kitcar ook dit is een auto waar je bijna alles zelf aan kan doen, en hij rijd ook nog eens geweldig en als het regent zit je lekker droog. veel hebben het er over dat een Rover blok niet goed is en een Toyota blok wel, nou deze Toyota heeft echt ook problemen. een Roverblok loopt gewoon geweldig en is betaalbaar te onderhouden, de verhalen van de defecte koppakking is waar maar als je een MLS koppakking hebt gemonteerd en het allerbelangrijkste voordat je gas geeft eerst de motor warm rijdt is het geen enkel probleem en heb je aan de rover een perfect blok, ik mag wel zeggen beter dan de toyota

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb ook een rover en rijd er bijna 2 jaar dagelijks mee, zeer tevreden van

Ivm de blauwe lijm heb ik nooit gezien zal dan ook bij een s1 moeten zijn, vanaf de s2 is het altijd de rode geweest welke ze nu nog steeds gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ J. Bakker

Tof bericht van je Bakker 👍  Ik zit nog in de twijfel fase.... 

Ik vind mijn Westfield Se echt gaaf en heb de afgelopen jaren veel geld gestoken in onderdelen. Deze zijn met een hoop enthousiasme, tijd en passie ingebouwd alleen heb ik nooit echt focus gehad voor documentatie/facturen en originaliteit. Het is tenslotte 'mijn' hobby. Had ik hier wel rekening mee gehouden had ik de Westfield wel te koop durven zetten, maar ik ben bang dat ik er nu gewoon een belachelijk bedrag voor terug krijg. Rationeel gezien kan ik het wagentje niet van hand doen voor een fractie van de investering... Wie wel? Daarnaast blijft het ook gewoon een feest om in te rijden, elke keer weer. De Westfield verkopen zal voorlopig dus nog niet gebeuren. 

Ik snap goed dat je de Fury hebt verkocht en nu tevreden bent over een Elise. Lijkt me ook echt gaaf zo'n ding. 

@ Tim 

Ik las 'toevallig' een buyers guide over de S1 en kwam een stukje over tegen over de epoxy lijm die gebruikt werd voor een Elise. Gezien het topic dacht ik, even plaatsen :) Geen wijsneus actie...

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

de groene kit was iets mee, dacht te weten dat die gevoelig was voor elementen van buitenaf.

wat ik weet is daarna de rode gekomen waar dit probleem mee opgelost was.

Ik heb ook de Rover uitvoering en kan ook beamen dat dit een heerlijk blok is, veel trekkracht onderin.

die onbetrouwbaarheid van het hele rover blok blijft een hardnekkig gerucht op de vele eerdere HGF wat al lang is opgelost.

de laatste K-serie is al van 2004, dus ik verwacht dat er niet veel Rover uitvoeringen meer rondrijden met originele koppakking.

Wat Jan zegt klopt als een bus, eenmaal de koppakking vervangen voor de betere uitvoering en het probleem is opgelost.

overigens is zo'n koppakking vervangen geen mega dure operatie, en ben je voor een paar honderd euro al klaar.

voor de rest is het een ijzersterk blok wat goedkoop in onderhoud is en makkelijk en goedkoop te tunen, zeker in vergelijking met de toyota uitvoeringen.

nadeel wat ik vind aan de toyota is dat deze 100 kg zwaarder is en pas loskomt boven de 6000 toeren.

qua prestaties heb je dus ook meer paardjes nodig door dat zwaardere gewicht bij een toyota.

kenners zeggen dat een +/- 150 pk sterke toyota uitvoering ongeveer net zo snel is als een 120 pk sterke rover.

het karakter van de K-serie vind ik persoonlijk ook veel beter bij de elise passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Simon Marks:

Gezien het topic dacht ik, even plaatsen :) Geen wijsneus actie...

Geen probleem, ik vond dit zeer nutige info

 

ps: ik heb er ook aan gedacht om de mk en elise in te ruilen voor een exige v6 maar hier hetzelfde verhaal, zal de mk na al het werk... nooit kunnen wegdoen

dus gaan we maar zelf een exige s2 bouwen, zal ook leuk worden en daarna zien we wel weer😬

aangepast door Tim Valk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tim Valk.:

Geen probleem, ik vond dit zeer nutige info

 

ps: ik heb er ook aan gedacht om de mk en elise in te ruilen voor een exige v6 maar hier hetzelfde verhaal, zal de mk na al het werk... nooit kunnen wegdoen

dus gaan we maar zelf een exige s2 bouwen, zal ook leuk worden en daarna zien we wel weer😬

Dan ben ik gelukkig niet de enige :)... Zullen wel meer jongens hier op het forum last van hebben, haha

Heel gaaf project Tim, ben benieuwd 

aangepast door Simon Marks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog een verschil in het chassis van een s1 en s2 gevonden; ik geraakte bijna niet in de s1 welke er nu staat voor een ombouw van r naar l te doen terwijl ik in de s2 van mij veel makkelijker in en uit kan stappen (ben 1,9 meter), de zijbalken zijn bijna 6 cm lager wat je echt wel merkt

AF97F5DC-3A92-47DE-86DD-70C824490302.jpeg

30475038-4BDE-4B90-927A-2E8015B882B6.jpeg

aangepast door Tim Valk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Simon ik had geen fury maar een Striker dus een 7 model,  maar dit was ook echt een geweldige wagen en ik had er een crosflow blok van 1,6 liter in, geen mega power maar wel een geweldig geluid, ook ik heb hem aangepast naar mijn smaak en dus niet naar een ander zijn smaak, het was dan tenslotte ook mijn auto en ik had hem niet voor de verkoop, maar omdat we geregeld een paar dagen gaan toeren en dan moet ik altijd kilometers ver rijden om een bergachtige omgeving of zo te krijgen want ik woon in Groningen en daar is echt alles plat ( bijna alles ) en ik rij vaak met een bevriend stel welke een golf 1 cabrio hebben, mijn vrouw vond de Golf toch veel beter omdat wij bij elke bui nat werden en het andere stel deed het dak dicht en bleef droog, maar tja ik hou echt niet van dat soort auto,s, kijk ik vindt ze best wel leuk maar niet voor mezelf, en ja dan kom je op een Lotus uit en ik moet zeggen ik kan er alles zelf aan doen, het is betaalbaar rijdt ongelofelijk lekker en stuurt verschrikkelijk strak, het rijdt zelfs redelijk comfortabel, in en uitstappen is een crime maar okay, en dan natuurlijk die looks................ geweldig .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-1-2019 om 00:08 zei J. Bakker:

195 x 50 x 16 voor

225 x 45 x 17 achter 

Toyo Proxes T1R

en jij dan ?

ik heb dezelfde banden alleen met bandenmaat 185 voor.

maar het leek net of jouw hoogtemaat van de banden voor hoger was op de foto vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...