Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

ik heb me al wat verder ingelezen over de spiegels, die zijn geleend van de Metro.

alleen heeft lotus een paar kleine aanpassingen doorgevoerd, die weer makkelijk zijn aan te passen als je Metro spiegels koopt en op de Elise zet.

ik ga eens kijken welk type Metro het was nu ze waarschijnlijk nog redelijk makkelijk zijn uit te halen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 uur geleden zei Roy Schröder:

ik heb me al wat verder ingelezen over de spiegels, die zijn geleend van de Metro.

alleen heeft lotus een paar kleine aanpassingen doorgevoerd, die weer makkelijk zijn aan te passen als je Metro spiegels koopt en op de Elise zet.

ik ga eens kijken welk type Metro het was nu ze waarschijnlijk nog redelijk makkelijk zijn uit te halen.

 

 

Geweldig !  Dat ze op de Lotus Elise spiegels hebben gezet van een Mini Metro / Rover 100 / Austin Metro / MGTF neigt naar kitcar praktijken !  Overigens is de Metro in mijn beleving echt één van de meest lelijke British Leyland Corporation producten die ooit op de markt is gezet. Dat is dan wel weer typisch Brits, auto’s die variëren van briljant tot niet te genieten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Dirk Strikwerda:

Overigens is de Metro in mijn beleving echt één van de meest lelijke British Leyland Corporation producten die ooit op de markt is gezet. Dat is dan wel weer typisch Brits, auto’s die variëren van briljant tot niet te genieten....

 

ik noem de Allegro, de Princes met als het absolute hoogtepunt de van den plas. Daarbij is de metro een pareltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Metro 6R4 had net als vele late Groep B auto's een centraal geplaatste motor en een vierwielaangedreven systeem. Een groot verschil met de concurrentie was echter dat de auto niet beschikte over een turbo of compressor, maar gebruik maakte van een atmosferische 3-liter V6 motor, met pakweg 400 Pk. De auto had dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder. De carrosserie werd gemaakt van de combinatie van staal en kevlar, het laatste genoemde dat daarmee vooral het gewicht van de auto omlaag moest brengen. Aerodynamische hulpmiddelen waren onder andere een voor- en achterspoiler, en de auto had ook een grote luchthapper aan iedere zijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Richard Aerdts:

Ik zou toch best een metro 6R4 willen bezitten. Niet de mooiste maar wel leuk speelgoed en een aardig goede investering.

Ik heb het genoegen gehad er eens in te mogen rijden. Ga het weekend van 6 juli naar de omgeving van Madrid om aan een andere oude groep B auto te werken, de Renault 5 Maxi. Ook zo'n gifkikker op wielen.

aangepast door Harry Bouma
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vaker Jean Ragnotti aan het werk mogen zien in de R5 maxi, blijft een leuk wagentje.

tja Lotus heeft altijd auto's gebouwd met onderdelen van anderen, waarom zelf ontwikkelen als een ander het al gedaan heeft.

Chapman was daar heel goed in, wist zelfs een motor te gebruiken voor z'n F1 auto's die uit het leger kwam en normaliter voor pompinstallaties gebruikt werd.

Een ander leuk voorbeeld;

Ford wilde hun merk een sportiever karakter geven en vroeg Lotus of zei daar wat in konden betekenen.

Chapman zelf was destijds opzoek naar een snelle viercilinder motor en ging een deal aan met Ford.

Ford betaalde de ontwikkeling van deze motor waarna Chapman zelf natuurlijk daar ook voordeel mee had.

de Lotus twin cam motor was geboren, toen al één van de snelste 4 cilinder motoren waar Lotus en Ford veel succes mee hadden. 

)

maar ja...terugkomend op die spiegels...die zitten nu ook op een 135.000,- kostende Exige 😆

Ferrari deed vroeger overig niet anders, vaak stond er gewoon nog Fiat op bepaalde zichtbare onderdelen, dat vond ik altijd minder eerlijk gezegd.

 

.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit .netjes          ....wel over nagedacht om dit ook te doen maar heeft voor mij geen voordeel vindt het eigenlijk wel prettig rijden 😎

parkeergarages kom ik bijna niet en met inhalen is het afstand houden belangrijk 

het geld wat ik nog wil uitgeven gaat denk ik op aan een pg1 bak en een vvc blanket kit (kop ligt er al)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er idd goed uit !

voor mezelf vind ik het niet nodig, heb er totaal geen moeite mee met rechts sturen, maar hoor ook van sommige dat ze er nooit aan wennen.

of dat de vaste bijrijder er niet aan kan wennen hoor ik ook weleens.

grootste mogelijke nadeel is wel het inhalen wat Klaas zegt, of wanneer je voor rechtsaf voorgesorteerd staat, dat vergt wat aandachtiger en soms moeilijker kijken.

ben je er lang mee bezig geweest ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er echt goed uit, ik heb ook recht stuur, ik heb er geen problemen mee maar links is natuurlijk mooier, het ontbreekt me aan de onderdelen welke moeilijk te verkrijgen zijn en aan de financiën om dit aan te passen, ik vindt 4 a 5 duizend euro veel geld 

Link naar reactie
Delen op andere sites

draait wel hoog in toeren stationaire 😊

Sterker nog de motor loopt niet. Is inmiddels gereset. Deur bestuurder openen, knopje van de dagteller indrukken en de contactsleutel omdraaien.

 

ziet er echt goed uit, ik heb ook recht stuur, ik heb er geen problemen mee maar links is natuurlijk mooier, het ontbreekt me aan de onderdelen welke moeilijk te verkrijgen zijn en aan de financiën om dit aan te passen, ik vindt 4 a 5 duizend euro veel geld 

 

Zo duur is het niet. Ik denk ongeveer 2000 euro. Wel het aluminium dashboard is stukken gezaagd en als een soort puzzel weer laten lassen, Als je goed kijk op de foto kan je het zien. Koste 100 euro. Het bovenste gedeelde bij de plaatselijke meubelmaker laten vermaken. (350 euro) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

€ 2000,-  is te doen, daar moet ik dan maar even voor sparen, en Klaas heb jij voor rond de 350 euro de twee stoelen helemaal opnieuw laten bekleden of alleen een gedeelte, en zou je mij willen verteller war je dat hebt laten doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Dirk Wormmeester:

Ik heb goede ervaringen met stoffeerderij de Weerd in Kootwijkerbroek. Zij hebben voor mij een nieuw dakje gemaakt voor 340 euro. 

das absoluut geen gekke prijs .....

ik heb het zit gedeelte met lotus logo en de wangen laten vervangen (instap schade) ook de instap lijsten bij de deur

bij martin stelpstra winschoten http://www.masterbekleding.nl/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

das bij mij om de hoek, ik neem wel even contact met hem op, want ik heb dus ook instapschade en die logo op de stoel wil ik ook wel !!

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

weet iemand of er een goedkoop diagnose apparaat is voor de elise k-serie uit te lezen.

ervaring/types ?

zie verschilldende op ebay, maar als ik mijn type in geef dan zeggen ze dat die niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...