Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

erg mooi wim en aardig wat update`s 

eerst vond ik de s2 een stuk mooier, maar inmiddels is de liefde naar de s1 toch een stukje heftiger geworden 

vooral het extra vermogen heeft hier trouwens ook aan bijgedragen .

helaas is het spuitwerk niet gelukt. maar onderhuids is er aardig wat aan gedaan ^_^  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Klaas van Veluw:

erg mooi wim en aardig wat update`s 

eerst vond ik de s2 een stuk mooier, maar inmiddels is de liefde naar de s1 toch een stukje heftiger geworden 

vooral het extra vermogen heeft hier trouwens ook aan bijgedragen .

helaas is het spuitwerk niet gelukt. maar onderhuids is er aardig wat aan gedaan ^_^  

wat is het verschil aan vermogen/beleving tussen een S1 en S2 met dezelfde motor ?

vind overigens beide modellen erg aantrekkelijk, maar vind persoonlijk de achterkant van de S2 net iets mooier.

de voorkant van de 1 net iets meer nostaligischer, wat ik ook weer mooier vind.

vind ook weer de Exige S1 vele male mooier dan de S2 en S3.

 

26 minuten geleden zei Klaas van Veluw:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even eens nagekeken wat de verschillen zijn tussen de S1 en S2 qua wegligging en vermogen.

qua rijden verschillen de meningen van persoon tot persoon en prefereert de één de S1 en weer de ander de S2, dus daar zal ik het maar niet over hebben.

- waar de S1 eerder achter dreigt uit te breken, is het bij z'n opvolger de voorkant, wat weer op te lossen valt door een iets bredere voorband te monteren.

- de S1 trekt op van 0 tot 100 in 5.9 seconden en de S2 in 5.7 seconde.

- de S1 heeft 118 pk en de S2 (rover) 122 pk.

het grote verschil zal hem denk ik zitten in tunen en verbeteren van de auto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Roy Schröder:

heb even eens nagekeken wat de verschillen zijn tussen de S1 en S2 qua wegligging en vermogen.

qua rijden verschillen de meningen van persoon tot persoon en prefereert de één de S1 en weer de ander de S2, dus daar zal ik het maar niet over hebben.

- waar de S1 eerder achter dreigt uit te breken, is het bij z'n opvolger de voorkant, wat weer op te lossen valt door een iets bredere voorband te monteren.

- de S1 trekt op van 0 tot 100 in 5.9 seconden en de S2 in 5.7 seconde.

- de S1 heeft 118 pk en de S2 (rover) 122 pk.

het grote verschil zal hem denk ik zitten in tunen en verbeteren van de auto's

Het is inderdaad puur persoonlijk wat je mooier of beter vind, ik vind de S1 de enigste echte Elise.

De S2 en opvolger wijken steeds meer van het idee af met bv airco en electrische ramen.

Het rijden vind ik ook fijner in de S1, hij voelt lichter aan en is in de praktijk ook vaak 100 kg lichter dan een S2.

Het is wel leuk om het te vergelijken in het echt, we hebben op de zaak meerdere modellen staan en ze rijden allemaal anders.Ook mede door de persoonlijke aanpassingen aan de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Wim v d Hil:

De S2 en opvolger wijken steeds meer van het idee af met bv airco en electrische ramen.

Deze heb ik dus niet in mijn s2, airco zat er wel in maar heb ik volledig verwijderd zelfs het dach terug aangepast alleen de leiding ligt nog van voor naar achter wat slechts een enkelle kilo is en waar nu mijn kabel van de achteruitrijcamera in ligt wat ik als enige oplossing kon bedenken om deze tot voor te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik van mening dat de speedster door zijn langere wielbasis net iets fijner is op langere stukken. Als ik op Spa of Zolder rij is hij net dat beetje minder nerveus. Maar ook dat zal aan de aanpassingen liggen. Het gewicht van de speedster kun je weer makkelijk compenseren door de motor. Overigens zeg ik niet dat de S1 en S2 niet mooi zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 uur geleden zei Roy Schröder:

wat is het verschil aan vermogen/beleving tussen een S1 en S2 met dezelfde motor ?

vind overigens beide modellen erg aantrekkelijk, maar vind persoonlijk de achterkant van de S2 net iets mooier.

de voorkant van de 1 net iets meer nostaligischer, wat ik ook weer mooier vind.

vind ook weer de Exige S1 vele male mooier dan de S2 en S3.

vermogen van een s1 118 pk vind ik zelf erg tegen vallen in vergelijk met de s2  sport 135  

ze zijn  ook niet helemaal te vergelijken de s2  reed als nieuw ,en de s1 als een gebruikte auto met iets meer spelingen op de diverse componenten en meer rammeltjes:lol:

inmiddels hebben we bijna alles wel aangepast of vernieuwd zoals motor vvc 160 ecu emerald rvs 421 compleet no cat olie koeler balljoints vering remmen lagers enz..

wat er nog wel op het verlanglijstje staat zijn nog de versnellingsbak en schakelmechanisme 

echt goed getest heb ik hem nog niet ,maar hoop wel dat de achterzijde eerder uitbreekt dan voor ^_^

de s2 origineel vind ik wel wat mooier als de s1 origineel maar  de beschikbare upgrade`s maken juist de s1 mooier om te zien zoals hardtop front en back spoiler diffuser  

maar smaken verschillen gelukkig per persoon  

voor mij is de s1 exige een van de mooiste autos ooit gebouwd maar helaas is het budget ontoereikend 47000 en 60000 :unsure:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is idd allemaal smaken verschil en wat je wilt.

ik weet wel dat de Rover uitvoeringen van de S2 een stuk lichter zijn dan de Toyota varianten.

wat ik weet is het verschil tussen een S1 en S2 met Rover motor maar zo'n 50 kg.

de latere modellen zeker met de stuk zwaardere Toyota motor zijn zwaarder, ook ivm extra luxe zoals airco electrische ramen, ABS enz wat al eerder werd aangehaald.

qua snelheid volgens diverse engelse fora zijn de Rover uitgevoerde Elise's daarom vaak sneller dan de Toyota uitvoeringen met stukken meer PK.

ook schrijven ze daar dat vanwege juist het lichtere gewicht de wegligging van de Rover uitvoeringen beter is, en meer koppel.

nadelen zijn er ook zoals jullie weten al schijnt het zo te zijn dat de Toyota varianten ook niet geheel zonder problemen zijn. (en daarbij een stuk duurder bij reparaties).

zoals gezegd het is wat je wilt, klopt ook idd wat Wim zegt dat iedere Elise anders rijd.

Vaak word nog onterecht de Rover uitvoering afgeschreven als zijnde niet betrouwbaar ivm de koppakking issues.

Volgens verschillende Engelse Elise specialisten verkiezen ze toch de Rover variant boven de Toyota als het gaat om handling, onderhoudskosten, reparatie en tunen.

De Rover variant is goedkoop en makkelijk te tunen, en voor niet al teveel pers je zo 160 pk uit een originele K-serie.

eerlijk gezegd heb ik ook lang getwijfeld tussen een Rover of Toyota variant, mede door de vele negatieve verhalen over de K-serie.

Nu ik de Rover variant heb, heb ik nog geen moment spijt ervan gehad, zeker nu ik meer te weten ben gekomen over de ins en outs.

Wat ik weet over het onderstuur gedrag bij de S2 is dat Lotus die verkoos boven het overstuur gedrag wat de S1 had.

door een maat breder voorop te leggen zou dit probleem opgelost zijn heb ik gelezen( of exige wielen erop leggen)

 

Wim; mijn complimenten voor je gave S1, je weet toch iedere keer iets speciaals te maken van je ride :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Roy, maar zo heel veel heb ik er niet aan gedaan hoor.

En wat ik heb gedaan heb ik zo gemaakt dat het er weer af kan zodat hij ook weer origineel is.

Ik heb een diffuser, skirts en een frontspoiler gemonteerd.Ook de luchthappers aan de zijkant kunnen er zo weer af.

De koplamp kappen idem dito.

De Rota wielen (super licht) met achter de 16  en voor de 15 inch, samen met de Toyo's R888R is een must voor de weg ligging.

De skirts aan de zijkant is trouwens ook super handig tegen vuil en steenslag.

En in tegenstelling tot wat Klaas zegt over speling en rammelen, daar heb ik totaal geen last van. Maar dat zou ook best aan het voorgaande onderhoud gelegen kunnen hebben en dat zal bij Klaas ook wel over zijn nu.

De remmerij heb ik aangepast met andere schijven in combinatie met Carbon Loraine blokken (RC..)

Gewoon bizar hoe dat remt.

En dit alles met de 160 pk sterke motor een heerlijke stuurauto en bovendien nog een goede investering ook, de prijzen van een origineel links gestuurde S1 doen het beter dan welk fons ook.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er in ieder geval erg subtiel uit, daar hou ik ook van.

wil die van mij ook zoveel als mogelijk origineel houden, en als er iets veranderd word dan wel weer zo dat het weer origineel te maken is.

die carbonremmen was ik benieuwd naar ! moet je die niet goed warm rijden voordat ze het goed doen ?

wat de waardestijging betreft zitten we allemaal wel goed denk ik, maar de S1 heeft idd een grotere stijging doorgemaakt.

zijn er ook in verhouding tot de S2 een heel stuk minder van geproduceerd.

S1 zat 4 jaar in productie en de S2 13 jaar.

Maar denk dat doorslaggevend is de staat waarin hij verkeerd, wat eraan gedaan is, lage km stand/schadevrij geweest en uiteraard hoe hij erbij staat.

die van mij moet nog nieuwe rubbers krijgen op een set extra aangekochte velgen en nieuwe schokbrekers, dan heb ik mijn lijstje voorlopig ook even afgevinkt van de afgelopen jaren.

Heb met Tim al veel gereviseerd om het onderstel/remmerij/uitlaat/koppeling/schakelsysteem weer voor jaren er tegenaan te krijgen.

veel werk maar wel goed merkbaar uiteindelijk.

diffuser al dan niet self-made en frontlip staan nog op wenslijst...en mss toch nog ff die distributieriem maar doen na 4 jaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft zijn mening en gelukkig zijn er vele verschillend gelukkig anders werdt het wel heel erg saai, hieronder een stukje wat ik eens op een ander forum heb geschreven,

hieronder zal ik even schrijven hoe ik met Lotus in aanraking ben gekomen,
Ik heb altijd een Sylva Striker gehad dus een seven model natuurlijk ook een lotus van oorsprong, mijn vrouw wilde echt niet met me mee, want dit ding is nog veel erger dan een Elise, zo erg zelf dat rond 80 km per uur een soort vacuum achter de voorruit kwam zodat je op een bepaald moment naar lucht ging happen, ging je sneller of langzamer dan was het probleem weg, nog een probleem was als er ook maar 1 regenbui was voorspeld in europa, ik deze altijd over me heen kreeg, echt het water liep soms uit mijn schoenen
Ook de verhalen dat als je sneller rijdt het water dan over je heen gaat klopt van geen kant, ik reed eens op een snelweg samen met mijn zoon toen het begon te regenen, dus ook volgens mijn zoon moest ik sneller gaan rijden dan werden we niet nat, nou geloof me echt niet !! we werden alleen maar natter en die regen deed me toch een pijn in je gezicht, en geloof me met zo,n lichte wagen 180 rijden met natte wegen is hetzelfde als harakiri plegen.
na 6 jaar en dat mijn vrouw al in het totaal welgeteld 2 keer een stukje mee is geweest heb ik de Striker te koop gezet, en geloof me met heel veel moeite de advertentie geplaatst op marktplaats, toen ik de advertentie bijna had geplaatst moest ik ineens afrekenen want marktplaats is natuurlijk alles behalve gratis, nou en dat betalen doen we dus niet, dus ik maar een advertentie op speurderes gezet, ik wil wel even er bij zeggen dat ik weet dat er eerder een sylva te koop was en dat die 6 a 7 jaar te koop had gestaan, dus ik dacht dit loopt niet zo,n vaart........... wel dus binnen 3 dagen was de Striker weg................. en nu............
Ik had weleens tegen mijn vrouw gezegd dat ik de Lotus Elise S2 zo geweldig mooi vond en ja de filosofie van Lotus staat me gewoon aan, 1 dag later zegt mijn vrouw ineens, "kijk eens wat voor auto te koop staat op marktplaats"
en ja een Lotus Elise S2, toen ik aan mijn vrouw vroeg " wat vindt je er van als ik deze koop ?" en ze toen vertelde dat ik dat zelf moet weten heb ik natuurlijk direct gebeld en een afspraak gemaakt, ik heb hem bekeken, gecontroleerd en gekocht, later bleken en nog recente keuringsrapporten bij te zitten welke vermelden dat deze auto zeer goed was , YES !!!
kortom sinds juli vorig jaar ben ik een zeer gelukkige eigenaar van een Lotus Elise, we zijn in Augustus nog samen met een stel vrienden weggeweest en naar de Eifel geweest voor een paar dagen, en we gaan waarschijnlijk deze zomer naar de Stelvio pass met dezelfde vrienden, mijn vrouw wil nu wel mee ook al houd ze niet van autorijden en vindt ze mijn smaak van auto`s heel erg raar, onze vrienden rijden in een Volkswagen Golf cabrio series 1, mijn vrouw denk daar iets anders over, die heeft liever dat ik een golf cabrio neem en de Lotus Elise weg doe, ( echt niet )want zo,n Golf rijdt gemoedelijker dan een Lotus.
Men vraagt weleens of ik spijt heb dat ik mijn Striker heb verkocht, ja ik vindt het jammer dat ik hem moest verkopen om geld vrij te maken voor mijn Elise, ik had ze liever allebei gehad maar dat is boven mijn budget of laat ik het zo zeggen dat krijg ik nooit voor elkaar bij mijn vrouw.
Nee ik ben super blij met mijn Elise en ik vind het een geweldig mooi model, ik snap nou ook wat een vroegere vriend van me mij eens vertelde, deze was een echte motor rijder, hij ging in de winter als zijn motorfiets in de schuur stond wel eens naar de schuur ging op een stoel zitten met een pilsje en dan naar zijn motor kijken.
Zo gek ben ik nou ook weer niet maar ik snap hem wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Wim v d Hil:

\En in tegenstelling tot wat Klaas zegt over speling en rammelen, daar heb ik totaal geen last van. Maar dat zou ook best aan het voorgaande onderhoud gelegen kunnen hebben en dat zal bij Klaas ook wel over zijn nu.

klopt deze zijn inmiddels allemaal verholpen neemt niet weg dat stilstand ook een grote invloed heeft gehad op alle rubbers lagers keerringen enz 

maar daar is de aankoop prijs ook naar geweest 

ach dat ze in waarde stijgen is mooi meegenomen ,maar dat vindt ik persoonlijk niet het belangrijkste

44 minuten geleden zei J. Bakker:

echte motor rijder, hij ging in de winter als zijn motorfiets in de schuur stond wel eens naar de schuur ging op een stoel zitten met een pilsje en dan naar zijn motor kijken.
Zo gek ben ik nou ook weer niet maar ik snap hem wel

haha hier is nog een die een stoeltje pakt verwarming aanzet biertje pakt en muziek of tv aanzet :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn garage staat zo vol dat er geen stoeltje meer bij past :D maar begrijp precies wat jullie bedoelen.

maar ook mijn vriendin geeft niks om een hobby auto, maar gaat wel zonder klagen altijd mee gelukkig.

weekendjes weg zijn nog altijd een dingetje, gezien nog steeds de bagage meer is dan in de kofferbak past...

heb al eens vaker gezegd dat ze het moet zien als een weekendje weggaan op de motor, maar op de één of ander manier moeten er altijd 6 paar schoenen mee enz :huh:

afin; ze gaat mee en dat vind ik wel zo gezellig.

mijn zoontje heeft gelukkig wat genen van z'n vader geerfd, dus die staat altijd te popelen om mee te gaan.

mss dat dit ook komt omdat hij al met 3 maanden naast me zat in de maxicosie.

en als niemand mee wil, ook goed !

woon in het heuveland en zit in 25 minuten in de eifel of ardennen, dus ff alleen uitwaaien op een zomerdag/avond alleen vind ik ook niet erg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das wel heel mooi Roy voor mij is het even verder reken 300 kilometer of zo, hier in Groningen is alles plat en dan ook echt plat, mooie stuurmanswegen hebben we gelukkig genoeg, als ik door het vlakke Groningse land rij op die mooie vlakke slingerwegen. Toch vindt ik de Eifel of Ardennen wel vele malen mooier, vorig jaar nog 3 dagen door de Eifel gereden met daar aansluitend door de Ardennnen, maar toen we in Malmedy aankwamen zijn we heel snel terug gegaan naar de Eifel in Duitsland,  tjonge wat een troosteloze bende daar in Malmedy. We zijn dus 3dagen weggeweest en daarvan 2 dagen regen, maar toch hebben we genoten.

Ik ben dan ook heel tevreden oven mijn Elise S2, ik vind de S2 mooier dan de S1 maar dat is persoonlijk, ik had al even gekeken bij Hofman in Leek deze had de S1 en de S2 staan dus ik had vergelijkings materiaal.

mijn Elise is dus ook met Rover motor, de kosten van de onderdelen daarvan zijn redelijk betaalbaar, alleen ik had een knipperlicht op de voorsnuit kapot en ach deze zijn prijzig hoor € 250,- voor zo,n lampje ...........

ik heb een redelijk komplete documentatie bij de mijne en er is van alles al vervangen, door opties ( luxe ) zoals Nitron veren, voorraam met zonnebalk, pagid RS14 remblokken ( er af gehaald want die dingen maken erg veel lawaai ) Larinni club sport RvS uitlaat , nieuwe schakelkabels, Remote thermostaat, als radiateur, en een of ander versteviging van de ophanging, en weet ik wat nog meer, zelf heb ik een update aan het schakelsysteem gemonteerd, de immobisator uitgeschakeld, andere remblokken geplaatst en een olie temperatuur en oliedruk meter geplaatst en zo, o ja ik heb dus ook nog een GarW digitale dashboard besteld welke hopelijk de week na 16 april eindelijk wordt geleverd.

ik heb de olie druk en olie temperatuur meter geplaatst omdat ik begreep dat de meeste koppakking problemen voorkomen omdat men met een koude motor en dan bedoel ik olie temperatuur teveel toeren maakt, daar kan de motor ( eigenlijk elke motor ) slecht tegen, dus beneden de 80 graden olie komt het toerental niet boven de 3000 toeren per minuut, ik hoop dat ik dan een poosje verschoont blijf van het koppakking probleem, ook de Remote thermostaat helpt natuurlijk ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap wat je bedoelt met de ardennen, ook de wegen zijn bar slecht daar, en zeker met zo'n auto als wat wij hebben.

ik mijd die dan ook zoveel als mogelijk wat je weer beperkt in het verkennen van het gebied.

het is niet de eerste keer dat ik kwam aanrijden op een onbekende weg waarna ik van het ene op andere moment dacht op een B-weg te zitten.

De eifel is mooier en stukken beter qua wegen, nadeel is daar dat de maximum snelheid op de meeste wegen drastisch omlaag is gebracht.

word veel geflitst daar en veel wegen zijn al no-go voor motoren.

een goede vriend van me woont daar en heeft me verteld dat iedere keer wanneer er een dodelijk ongeval plaatsvind, de maximumsnelheid word terug gebracht op die weg.

er zijn daar geweldige wegen waar je soms nog  maar 60 mag rijden, en de verleiding is groot om harder te gaan.

Groningen ken ik niet zo goed, al ben ik er wel een paar keer geweest.

voordeel daar vond ik dat de wegen goed overzichtelijk zijn, volgens mij wel handig als je het gas eens wilt intrappen.

hier in het heuvelland word vrijwel iedere dag in de zomer wel ergens controle gehouden, zeker bij de wat leukere wegen.

je rijd dan ergens een slingerweg op, en horen je bovenaan al aankomen waar ze je opwachten.

ander nadeel zijn de vele wielrenners die met z'n vieren naast elkaar de berg op fietsen, en er gaan zelfs verhalen dat ze helemaal bepaalde stukken autovrij willen maken.

en ja...juist de mooiste slingerwegen om te rijden :angry:

weer een ander nadeel hier is dat onze auto's maar ook kitcars stukken lager zijn, en niet gezien worden door tegenliggers op bepaalde wegen.

je hebt hier veel van die wegen die lager liggen dan het omringende landschap, wanneer dan ook nog het bermgras wat hoog staat moet je je erop bedacht zijn dat een tegenligger op bochtige wegen niks ziet en verwacht en de bocht voor je afsnijd.

dan zit jij mooi op jouw weghelft maar het is dan wel te laat...

hier nog een link met wat mooie nostalgie van deze wegen, helaas al heel lang niet meer mogelijk;

wel ieder jaar in Augustus nog een stukje verderop in het Belgische Teuven.

https://bmw700sport.jimdo.com/knac-heuvelklim/

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

schijnt dat de prijzen van een S2 en S3 Exige langzaam beginnen te overlappen.

uitgaande van dezelfde kwaliteit en km stand.

in de UK is de vraag naar een S2 Exige flink gestegen en veel mensen gaan terug van een S3 naar S2.

de prijzen zijn nog steeds vrij hoog voor een S2, maar zou kunnen dat de S2 de komende jaren richting de waarde van een S1 gaat.

die verwachting word tenminste door sommige uitgesproken.

gezien de S2 in de UK schaars begint te worden vanwege de export, kan het een goeie investering zijn voor de komende jaren.

'niet allemaal mijn ding, maar als je al stond te kijken voor een S2 exige kon dit wel eens het juiste moment zijn om een goeie uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt de Exige een heel mooie wagen maar ook te duur voor me, maar mocht het zo zijn de de Elise en de Exige dezelfde prijs waren dan had ik nog de Elise genomen, De Elise is meer een toerwagen dan de Exige welke toch meer voor het circuit is, het gaat me trouwens niet om de waarde van de wagen maar om het plezier wat je er van hebt, je hebt misschien met een wagen van 100 euro wel meer plezier dan met een wagen van 100.000 euro.

Of mijn Elise over een paar jaar nu heel veel geld waard zal zijn maakt me niet zoveel uit, ik vindt dit gewoon een heel mooie wagen, laat ik het zo zeggen "ik weet niet zo 1.2.3 welke wagen mooier is dan de Elise en helemaal niet waar ik liever mee zou willen ruilen, op een uitzondering na vindt ik een ferrari geen mooie wagen en alleen het onderhoud van zo,n wagen is voor mij niet te betalen, of meen een Bugatti , okay een heel snelle wagen maar het model is ronduit lelijk, ook leuk is dat je het meeste aan een Lotus Elise zelf kan doen, ik hoop dan ook nog lang plezier te hebben van mijn Elise, ben er behoorlijk mee in mijn nopjes, net zoals ik al schreef had ik een kitcar ( Sylva Striker ) deze was perfect en ik had er een gewone Kent blokje in liggen met niet veel PK,s maar dat hoeft ook niet voor mij, ik lees hier wel eens op het forum van mensen die het laatste halve PK,tje er nog uit willen halen waarvoor ze dan ook nog een klein fortuin voor uitgeven, nou dat is dus helemaal niet mijn visie, ik wil een mooie nette keurige wagen en ik denk dat ik met een Elise de beste van beste heb gekozen, hoe een ander er ook over denkt, meestal is het commentaar op mijn Lotus Elise van een ander niets anders dan jaloezie.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben het met je eens.

als je er één hebt krijg je in ieder geval je geld altijd terug, mogelijk ook je investeringen.

een Exige S1 of S3 vind ik ook wel mooi, maar momenteel te duur en zoals het eruit ziet voorlopig niet goedkoper.

vraag me alleen af of het dan nog lang duurt voordat de Elises ook zo'n boost krijgen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei Roy Schröder:

 

vraag me alleen af of het dan nog lang duurt voordat de Elises ook zo'n boost krijgen.

 

 

Dat is al zo de prijzen van een S2 gaan ook al gestaag omhoog, maar wat voor zin heeft dat ? Eerlijk gezegd maakt het me geen hol uit wat mijn Elise waard is in geld, nee wat ik veel belangrijker vindt is wat de waarde van mijn Elise is voor mij, en dan wat voor gevoel ik bij mijn Elise heb en hoeveel lol ik aan de Elise heb. Eigenlijk is de waarde van mijn Elise in geld onbelangrijk nee sorry is wel een beetje belangrijk want de verzekeringspremie is hoger als hij duurder wordt, de mijne is getaxeerd op ( schrik niet ) 27000 euro door een officiële taxateur, ik snap niet waar hij de waarde weg haalt maar dat is nou eenmaal zo en dan is mijn verzekeringspremie ineens 70 euro per maand, ( allrisk ) dus zo blij ben ik niet met de waarde van mijn Elise, nee de lol van het sleutelen, het updaten of het rijden met mijn Elise is echt niet in geld uit te drukken, mijn vrouw gaat nu ook vaker mee voor een paar dagen, gezellig samen genieten dat vindt ik heel belangrijk. Als je een kitcar heb die met plakband of trekbandjes in elkaar zit maakt dat niks uit , je kan met zo,n kitcar wel veel meer plezier hebben dan met de duurste Ferrari, en Plezier daar draait het om, soms lees ik stukjes op dit forum en dan twijfel ik wel eens of men wel plezier beleeft, vaak denk ik dat de ene nog duurder, luxer of sneller wil dan de andere, als meneer Een Ecu type A heeft dan wil de andere een betere type B, aan het plezier gaan ze volledig voorbij, of zal het komen door de grootste gemeenschappelijke geestelijke ziekte waar jammer genoeg heel veel mensen aan lijden, deze verschrikkelijke zieke heeft een naam dat is namelijk JALOEZIE.......... , nee vrienden geniet en maak plezier met een kitcar, Ferrari, Lotus, trapauto, fiets ..... wat maakt het nou uit, of ben ik nu helemaal mis ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik deel je mening, plezier erin hebben is het belangrijkste, werkt voor mij ook zo.

ben ook de afgelopen 3 jaar sinds ik hem heb ook alleen maar bezig geweest hem beter te maken dan die al was.

dat doe je niet wanneer je er niet zoveel om geeft, of wanneer het "gewoon" een auto voor je is.

al kan ik van mezelf zeggen dat ik altijd wel mijn auto's goed onderhoud, bij de Lotus gaat dat nog wat verder, mss wel to much gezien de km wat ik rij.

mijn insteek is om dit te doen om hem ook zolang als mogelijk fatsoenlijk te rijden, en niet voor verrassingen te komen staan.

ook het sleutelen wat ik al geregeld met Tim heb gedaan vind ik leuk en interessant, is gewoon hobby allemaal.

jaloezi herken ik ook, is niet mijn probleem, maar dat van diegene die de schoen past.

zijn er ook zat die niet begrijpen dat je een auto als hobby hebt, laat staan dat je er ook nog geld instopt, maar dat zullen wel meer hier herkennen.

het zal allemaal wel, en boeit me weinig wat anderen vinden.

heb vorige week een Formule 1 velg met band gekocht wat mijn salontafel moet worden, daar fronsen sommige ook hun wenkbrauwen van.

zolang ik het mooi of leuk vind, zal het me ..... zijn wat anderen ervan vinden ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...