Ga naar inhoud

Lotus elise babbel


Tim Valk.

Aanbevolen berichten

Ok, gezien het bestuur al aangaf dat er geen appart subforum komt en er momenteel genoeg mogelijkheden zijn sluit ik me hierbij aan!

Technische vragen kunnen op de juiste toppics gesteld worden en bij deze wou ik dit toppic gebruiken voor de elise babbel.

aub geen negatieve reacties hier, ik doe alvast de aftrap:

 

Nadat opel, hennessy en zelfs tesla een lotus elise gebruikte als basis voor hun sportwagen hier een nieuwe versie (boven mijn budget) gebaseerd op de elise s3, zelfs de koplampen van lotus worden gebruikt, namenlijk de Detroit Electric’s new SP:01 sportscar.

 

 

80169742-0ACE-4455-B6A0-7053BD54B364.jpeg

EDA62FBB-BADF-4A6C-A343-B958FB6BFD9C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 414
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Roy Schröder

    118

  • J. Bakker

    100

  • Tim Valk.

    78

  • Klaas van Veluw

    40

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmmm, vindt eigenlijk dat de achterzijde van de auto met de plaats waar de achterlampen staan er niet mooier op is geworden, en tja ik ben nog steeds geen liefhebber van een auto op batterijen, kan nog veranderen maar tot nu toe prefereer ik nog steeds de brandstof motor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Richard Aerdts:

Koppel in zo een E car is fenomenaal. Je mist het geluid echt niet, de beleving van snelheid gaat boven alles. Ik ben een petrol-head maar na een ritje op circuit Zolder met een duracel auto was ik om. Zijn echter nog wel wat nadelen die ze eerst moeten oplossen. Had zelfs bijna de Thorr gekocht van Luc.

Ik heb daar nog nooit in gereden alleen een keer in een Volvo V60 hybride, daarom hou ik ook even een slag om de arm, ik kan pas een mening geven als ik in beide heb gereden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie cijfers 1.9sec ook een heel mooie auto (aan de achterzijde) maar het is vrijen met een opblaaspop het doel is er wel maar het gevoel niet. Een auto en zeker een kitcar moet gevoel brengen. Een harly rijder zij ooit,, het is één grote dildo '' zo voel ik het. Als ik naast een tesla sta weet ik dat ik het afleg in mijn westfield. Maar ik heb een stijve en hij de bijtelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook geen fan van electrice auto's.

Wat veel vergeten word is dat de beleving die veroorzaakt word door bv geluid en vibraties van de brandstofmotor vaak belangrijker zijn dan de daadwerkelijke snelheid.

Harley davidson motoren zoals reeds gezegd zijn een goed voorbeeld ervan.

Ga zelf al zo'n 25 jaar naar formule 1 races kijken, maar ook ieder jaar naar andere race klasses.

De huidige F1 krachtbron is misschien wel snel, maar komt langs de baan bij lange niet zo over.

Doe mij dan maar historische races of klasses waar wel dit zeer belangrijke element voelbaar is.

Voor mij geld dat ook voor gewone auto's.

Denk ook niet dat ooit een electrice auto daar aan kan komen.

Bovendien als ik naar het vermogen kijk van de Formule E, dan is er nog een hele lange weg te gaan om het vermogen van de Formule 1 te evenaren.

Op dit moment hebben ze tijdens de wedstrijd ongeveer 185 pk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kiezen tussen het één of het ander.

Voor door de week een Tesla S P100, sneller dan veel ferrari's. In het weekend een Cobra met een dikke v8 en mijn oldtimer met een 3 liter 6 in lijn... Ik zou me wel vermaken :) Met de Cobra naar een tractor pulling event.

En electrisch wordt ook al veel in drag races gebruikt en met succes

[youtube]

 

aangepast door Ronnie Wagterveld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was wel een slecht exemplaar.... met de P100 van een kennis heb ik betere resultaten ;)

* rempedaal dat wegzakt in de eerste bocht..... nog niet gehoord
* low power mode na 30 seconden... volgens mij is die auto gewoon niet goed

Ken ook zat benzine auto's die rot lopen en geen rondje volhouden ;)

 

aangepast door Ronnie Wagterveld
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan liever wat gebrul van een brandstof motor als de snelheid toch hetzelfde is....

btw; met benzine kan ik tanken en door blijven rijden, denk dat die Tesla met deze rijstijl na een paar rondjes klaar is.

voor uitslag even kijken n 8 minuten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben opzoek naar een set nieuwe schokbrekers voor mijn S2 waar nu nog de originele Bilstein's onder zitten.

De keuze is niet zoveel bij de Elises, maar misschien dat iemand zijn bevindingen t.o.v. de Originele Bilstein kan geven.

De wagen moet vooral comfortabel zijn op de weg, dus hoeft niet perse af te stellen zijn, of een harde afstelling voor circuit gebruik te hebben.

De meeste merken geven dat aan met "street series" of iets dergelijks, en in principe qua prijs in het onderste sigment zitten.

Wat ik weet is dat de meeste overstappen op Nitron en GAZ, maar hoor van de laatste wisselvallige reacties.

Qua prijs liggen de merken dicht bij elkaar zag ik, zo gemiddeld rond de 1000,- per set.

Naast Bilstein, Nitron, Gaz zag ik ook nog Quantum staan, maar van die laatste weet ik helemaal niks.

Wat zijn jullie bevindingen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Nitron onder mijn Elise zitten, tot nu bevallen ze perfect, die van mij zijn enkelvoudig instelbaar, toen ik mijn Elise kocht zaten ze er al onder dus ik kan geen vergelijk maken. Ook ik gebruik de Elise alleen voor toeren en op het circuit zal hij niet komen ( vindt ik totaal niets aan ), dus comfortabel is ook voor mij belangrijk. Ik vindt mijn Nitrons redelijk comfortabel en helemaal als ik dit vergelijk met mijn Sylva Striker, deze was trouwens voorzien van GAZ coilovers, dat ligt natuurlijk ook aan het type auto. Ik vindt dus de rijeigenschappen van de Nitron best wel goed en mocht ik eens nieuwe nodig zijn dan zal ik waarschijnlijk weer Nitrons nemen omdat ik hiermee tevreden ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat je de street series 2 hebt....

deze hieronder zijn dat die ik in overweging heb.

 

Nitron Street Series 2
 
Zoom
nss_street_series_4.jpg
nss_street_series_3.jpg
nss_street_series_2.jpg

Nitron Street Series 2

ALL VARIANTS IN STOCK NOW 


Nitron Street Series 2
A developement of the original street series with updated internals and a revised colour scheme.

S1, S2K, S2Toyota, Europa and VX220
 
 Sign up for price alert

Availability: In stock

Excl. Tax: £699.00Incl. Tax: £838.80

ries 2 hebt...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de Fast Road series

http://www.elise-shop.com/nitron-ntr-fast-road-shocks-40mm-elise-exige-europe-vx220-p-502002.html

trouwens gisteren ook een update aangeschaft, ik werd een beetje zat van de Miles cluster dus ik heb deze besteld

( 2 maand levertijd) https://garw.co/products/garw-ic7

 

aangepast door J. Bakker
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei J. Bakker:

 

trouwens gisteren ook een update aangeschaft, ik werd een beetje zat van de Miles cluster dus ik heb deze besteld

( 2 maand levertijd) https://garw.co/products/garw-ic7

nice ! ben benieuwd naar je bevindingen als je hem hebt.

persoonlijk heb ik weinig problemen met het stack display af te lezen.

had jij overigens ook niet een short shifter geinstalleerd ? zo ja, hoe bevalt dat t.o.v. het originele.

1 uur geleden zei J. Bakker:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...