Ga naar inhoud

Autosport gordels ( harnas )


ad coertjens

Aanbevolen berichten

Hallo Manne en Vrouwe.

Vraag aan iemand die er iets vanaf weet.

Ik heb mijn gewone 3 punt's gordels vervangen voor 2x 'n race harnesse van het merkt Pro-Armor 4 punt's, het merk was mij onbekend maar met Google kom ik ze wel tegen,  moet dit opnieuw gekeurd worden, het zit op de originele punten bevestigd en de banden die over de schouder gaan zitten aan een stang bevestigd, ik heb papieren van de RDW date geen gordels in hoeven, maar je wilt er natuurlijk wel gordels in. Gaan ze hier naar kijken bij een APK ?. Heeft iemand een antwoord op mijn vraag, ik probeer er een foto bij te sturen ??

Mvg. Ad Coertjens 

IMG_1375.JPG

IMG_1693.JPG

IMG_1694.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit met Google.

APK afkeur veiligheidsgordel kan geschieden op basis van de volgende criteria:
• Gordels zijn niet aanwezig, voorin en/of achterin
• Als men de gordel helemaal uit rolt, mag het geen scheuren of andere beschadigingen bevatten
• Het blokkeringssysteem functioneert niet of niet goed meer
• De sluiting van de gordel werkt niet meer of niet meer goed
• De losgemaakte gordel rolt niet meer soepel terug
• De bevestigingsplaatsen van de gordel vertoont gebreken

Volgens mij moeten ze ook voorzien zijn van een E keurmerk. Niet alle gordels hebben dit. Sommige van dit soort "race" gordels hebben bijvoorbeeld een FIA keurmerk. Deze zijn wel goedgekeurd voor een race auto maar niet op de openbare weg. Er zijn ook gordels op de markt die beide keurmerken hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je jonge's voor jullie reactie, ik maakte mij al een beetje zorgen, die keuring's gedachte kwam bij mij pas op na het monteren van de gordels, ik weet dat ik daar eerst aan had moeten denken, maar het stoerde uiterlijk en het enthousiasme had de overhand, de gordels zitten als gegoten, of je de auto aantrekt.

met vriendelijke groet.

Ad Coertjens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op keuringseisen rdw daar staat alles. Zoek regeling permanente eisen. Ik weet niet of dat voor iedereen toegankelijk is of alleen voor keurmeesters. Laat het even weten anders zoek ik het voor je op 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week de Westfield apk gekeurd gordels werden alleen op deugdelijkheid   gecontroleerd .

APK weer geregeld   [  wel ff de KMS gevuld met sjoemelsoftware ]

 

Gr Willem 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...